Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4Si 97r] Temperatura, obroty, 'mruganie'
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:29
[R214 1.4Si 97r] Temperatura, obroty, 'mruganie'
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 16:55   

a po co Ci nowy wałek rozrządu??
lepiej zamiast niego wymień napinacz i pompę wody ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 05, 2010 16:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Sie 05, 2010 17:06   

Właśnie, po co chcesz wymieniać wałek rozrządu?, zamiast tego wymień kpl. rozrząd, pasek, napinacz, simmeringi i pompę wody a jak już tak chcesz na git, to może lepiej wymienić uszczelniacze zaworowe i będzie git :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Sie 06, 2010 21:30   

Okej, wiele sie nauczylem jak dotad :P bylem pewien, ze walek tez sie wymienia =d Wiedzac juz co i jak, chcialbym jeszcze dostac Wasze potwierdzenie co do czesci, ktore mam zamiar zamowic. Moj Rover to Rover 214i, silnik 1,4 benzyna, rocznik 97' (z tego co wiem to 8 zaworow, nie wiem jak to sie sprawdza :P ), a wiec:

1. Pompa wody

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1231

2. Napinacz <?>

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1401

3. Pasek rozrzadu

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=500

4. Filtr oleju

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=572

5. Uszczelka pokrywy zaworow

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=544


Z gory dzieki : )
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pią Sie 06, 2010 22:14   

Albo tak :

1. Pasek

http://www.tomateam.pl/sk...ial=paski&c=231

2. Rolka napinająca pasek

http://www.tomateam.pl/sk...ial=paski&c=950

3. Rolka pompy wspomaganie ukł. kier.

http://www.tomateam.pl/sk...ial=paski&c=639

4. Pompa wody

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=945
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Sie 06, 2010 22:26   

Chcialbym zeby bylo jak najtaniej =d Czy te czesci, ktore zaproponowales jakosciowo odbiegaja od 'moich'? Jak wiadomo (nie zawsze) co drozsze to lepsze =P
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pią Sie 06, 2010 22:48   

Jak widzisz, części te są klasy jakości Q, czyli tłumacząc to na prosty język są to części oryginalne, dystrybuowane w sieci ich producentów (pudełkach) np. SKF, Ruville, Bosch, Gates, Valeo, Aisin, GMB, Lucas, TRW, Delphi itd. , części te na ogół nie mają loga producenta samochodu, poza tym części oznaczone tą klasą jakości praktycznie nieodbiegające jakością od tych, które można dostać w ASO, więc możesz brać ze spokojną głową :wink: , tylko nie jestem pewien co do twojej wersji tzn czy masz klimę(?) , te części które ci zaproponowałem są jak najbardziej OK, tylko upewnij się co do nich kontaktując się z Tomim czy pasują do twojej wersji :wink: , reszta filtr oleju, uszczelka OK, przy wymianie oleju należałoby jeszcze wymienić filtr powietrza a przy wymianie rozrządu także simmeringi wału korbowego , wałka rozrządu oraz paski micro, czyli napędu altelnatora, sprężarki, pompy wspomagania i wtedy jest cacy :grin:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Sie 06, 2010 23:02   

Duzo tego :D Nie, nie posiadam klimatyzacji :| Dokladnie moj Rover to 214i 1,4 KAT, 55 kW (spisane z dowodu :d ).
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pią Sie 06, 2010 23:12   

Aha, co do simmeringów/uszczelniaczy wału korbowego to wymiana nie jest aż tak konieczna jeśli wiadomo nie leją :wink: , ale zalecana, bo co gdy założysz nowy pasek, pompę a zostawisz stare simmeringi i któryś z nich puści i zacznie lać po kilku tyś km? tego nie przewidzisz, na pewno nie chcesz być w takiej sytuacji :wink: więc..., poza tym uszczelniacze możesz kupić tańsze, niekoniecznie oryginalne, najlepszy stosunek ceny do jakości mają simmeringi Corteco w opakowaniach których często pakowane są właśnie oryginalne simmeringi i takich bym szukał. Ja np. do swojego RH600 kupiłem 2 oryginale simmeringi NOK w opakowaniu Corteco za ok 40 zł :mrgreen: a na wał korbowy poszedł oryginalny OEM Hondy, całe 35zł :grin: , ale po zrobieniu rozrządu mam głowę spokojną :wink: .
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Sie 06, 2010 23:39   

Okej, a wiec dolaczam do listy uszczelniacze. O te chodzilo (tyl, przod)?

1. Uszczelniacz walka (przedni)

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1254

2. Uszczelniacz walka (tyl)

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1253

3. Uszczelniacz walu (przod)

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1386

4. Uszczelniacz walu (tyl)

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=46
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Sie 07, 2010 00:07   

Najważniejsze to są przednie uszczelniacze tzn. od strony rozrządu :wink: , tylnych nie musisz wymieniać, nie ma takiej potrzeby no chyba że zauważyłeś że leją a je możesz wymienić w każdej innej sytuacji bo do ich wymiany nie trzeba rozbierać rozrządu, chodzi o to że przy wymianie rozrządu wymieniać cały komplet żeby właśnie uniknąć puszczenia starych simmeringów, to jest taka zasada i tego bym się trzymał, bo co jak ci któryś puści olej? to i tak musisz je wymienić a do tego trzeba od nowa rozebrać rozrząd co się wiąże z kosztem, zaolejone paski też wtedy musisz wymienić na nowe i znowu kasa :wink: a najgorzej jak zaolejony pasek przeskoczy to wtedy dopiero jest kicha, czego ci nie życzę, raz na te 60-80 tyś km to silnikowi należy a nawet trzeba zrobić "dobrze" to się i odwdzięczy :wink: , simmeringi najlepiej wymienić na oryginalne, albo przynajmniej na dobre zamienniki tak jak wspomniałem np. Corteco, ale to niech ci już koledzy, posiadacze R200 doradzą, z pewnością mają sporo więcej wiedzy na temat R200 niż ja. Ile mogłem tyle pomogłem :grin: .

Pzdr
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 07, 2010 10:16   

tylny uszczelniacz wału korbowego na pewno sobie odpuść, bo do jego wymiany trzeba zrzucać skrzynię, a na prawdę rzadko się zdarza, żeby puszczał. jeśli chodzi o tylny uszczelniacz wałka rozrządu, to jego wymiana to raptem 5 minut roboty, bo wystarczy odkręcić kopułkę rozdzielacza, więc jak nie cieknie to nie musisz od razu kupować. :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Sie 07, 2010 12:10   

Wielkie dzieki Panie i Panowie ! :)


Troche czasu minelo, ale nasunely mi sie jeszcze 2 pytania:

1. Ile litrow oleju musze kupic? 4-5?
2. Gdzie moge dostac nowy regulator napiecia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200] temperatura i obroty
grzesieketz92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Wto Mar 25, 2014 20:34
grzesieketz92
Brak nowych postów [R214] temperatura
ola22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Lut 02, 2014 17:32
robsson78
Brak nowych postów [R214] 2w1 - glosne stukanie + temperatura
wuj0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sie 26, 2015 17:55
Gość
Brak nowych postów [R214 '99] Problem z temperatura silnika.
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Sty 05, 2009 22:24
ash
Brak nowych postów [R214 Si 1.4 16V 103KM] Problem z temperaturą
gorgoroth80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lip 29, 2010 15:28
gorgoroth80



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink