Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika
Autor Wiadomość
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 10:36   

adamsky8811, tak jak juz pisalam wyzej - NIC NIE POWINNO BYC PODPIETE

Cytat:
adamsky8811 napisał/a:

Mam dodatkowe pytanie.

Pod pokrywą silnika, z lewej strony od kurka wlewu oleju jest wtyk, na jakąś wtyczkę... a ja nie mam tam żadnego podpiętego kabla. Kojarzycie do czego ten wtyk ( 2 pinowy ) może służyć ??


W iDT sluzy jako zaslepka i nic nie powinno byc tam podpiete.


ps. no wiem, jak baba pisze to ufac nie mozna :rotfl: , wiec poczekajmy az ktorys z kolegow potwierdzi. Mozesz jeszcze przeszukac forum - temat byl juz kilka razy poruszany ;) .
pozdrawiam
Marta
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 10, 2010 10:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 12:25   

Potwierdzam ;) Nic nie powinno być podpięte.
http://tuning-diesels.com...5.htm#servicing
Moim zdaniem sprawdź teraz wtryskiwacze.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 12:39   

Krzysi3k
Moim zdaniem sprawdź teraz wtryskiwacze

Jak tylko kupię sobie miernik z Ohmomierzem to dam znać o wynikach.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 12:43   

9 zł w Hipermarkecie :mrgreen:
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 09:59   

Witam po krótkiej przerwie,
Kupiłem zgodnie z radami, przepływkę do Opla o nr 0 281 002 180 i przełożyłem czujnik.
U mnie sytuacja wygląda tak, że nie mam porównania jak powinien się mój dieselek zachowywać bo zakupiłem go takiego zamulonego i nim tak jeździłem.
Przejechałem 25km na odpiętym przeływomierzu - więc o wrażeniach z jazdy nie będę pisał.
Zapiąłem przepływkę od Opla i autko bardzo podobnie się zachowuje. Jeszcze nie wiem jak spalanie, bo pojechałem nim tylko do pracy i od razu do Was piszę :mrgreen:

Wracając do problemu obrotów i że auto się kręci tylko do 4tys. obr/min, czytałem w którymś poście i prawdopodobnie pisałem MaReK że może to być spowodowane właśnie uszkodzoną przepływką i to powoduje, że auto przełącza się w tryb awaryny i dlatego nie kręci się pow. 4k obr/min. a powinno do 5,5k obr/min....

ja już zgłupiałem i nie wiem ocb...

pomóżcie..

[ Dodano: Sro Sie 18, 2010 09:59 ]
ktoś pomoże ?? :neutral:
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 13:39   

Moim zdaniem jest to czujnik temperatury powietrza. Było to opisane w osobnym watku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36265 na 4 stronie. Oczywiscie mówie o tym ze zdjecia.
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 14:00   

mirwin napisał/a:
Moim zdaniem jest to czujnik temperatury powietrza. Było to opisane w osobnym watku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36265 na 4 stronie. Oczywiscie mówie o tym ze zdjecia.


Nie, to nie jest czujnik temperatury powietrza. w linku który podałeś, jest informacja że jest to czujnik ECT i znajduje się bliżej bagnetu, do oleju. A ten czujnik ze zdjęcia znajduje się po lewej stronie kurka wlewu powietrza. http://www.roverki.pl/ind...i-l-turbodiesel
Poza tym inni pisali że w moim silniczku - iTD, jest to zaślepka która nie służy do niczego.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 14:09   

adamsky8811 napisał/a:
iTD

idt :wink:
adamsky8811, u ciebie właśnie nie ma tego
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 14:21   

adamsky8811 napisał/a:
mirwin napisał/a:
Moim zdaniem jest to czujnik temperatury powietrza. Było to opisane w osobnym watku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36265 na 4 stronie. Oczywiscie mówie o tym ze zdjecia.


Nie, to nie jest czujnik temperatury powietrza. w linku który podałeś, jest informacja że jest to czujnik ECT i znajduje się bliżej bagnetu, do oleju. A ten czujnik ze zdjęcia znajduje się po lewej stronie kurka wlewu powietrza. http://www.roverki.pl/ind...i-l-turbodiesel
Poza tym inni pisali że w moim silniczku - iTD, jest to zaślepka która nie służy do niczego.

A widziałeś zdjęcie kolektora w tym temacie, który podesłałem? W twoim linku sa tylko przybliżone miejsca położenia czujników. Tu masz wszystkie jakie sa w róznych modelach: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003189
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 15:19   

mirwin napisał/a:

A widziałeś zdjęcie kolektora w tym temacie, który podesłałem? W twoim linku sa tylko przybliżone miejsca położenia czujników. Tu masz wszystkie jakie sa w róznych modelach: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003189


Nie nerwuj się mirwin :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 15:47   

no nie , pełen spokój :)
U mnie tego czujnika nie ma bo map 400 bez intercoolera. Ty masz 45, wiec IC masz i pewnie ten czujnik.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 23:24   

adamsky8811,
Czyli na nowym przepływomierzu chodzi tak jak na odpiętej teraz, tak?
Tak być nie powinno... Na odpiętej powinien troszeczkę lepiej iść z dołu, za to w górnych partiach obrotów się dławić. Może wtyczka Ci w takim razie nie łączy?
Jeśli dalej będziesz miał problem z odcinką przy 4k to sprawdź wtrysk sterujący.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 09:00   

Krzysi3k napisał/a:
adamsky8811,
Czyli na nowym przepływomierzu chodzi tak jak na odpiętej teraz, tak?
Tak być nie powinno... Na odpiętej powinien troszeczkę lepiej iść z dołu, za to w górnych partiach obrotów się dławić. Może wtyczka Ci w takim razie nie łączy?
Jeśli dalej będziesz miał problem z odcinką przy 4k to sprawdź wtrysk sterujący.


W sumie to pośpieszyłem się z diagnozą.
teraz przejechałem 100km po mieście, faktycznie zbiera się troszkę lepiej od dołu, ale czy w górnych partiach się dławi ? nie wiem, bo mam odcinkę przy 4k.
A wiecie jak sprawdzić ten wtrysk sterujący ? i czym ?
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 11:00   

Eeee... Na przepływce zbiera się lepiej od dołu?
Powinno być odwrotnie, bo jak masz odpiętą to komputer ustala przepływ powietrza na mniej więcej stałą wartość. I daje dobry wtrysk od dołu i jest mocniejszy dół. Od 3 tysięcy zaczyna się "krztusić", czyli słabnąć na odpiętej. Więc nawet z odcinką przy 4k powinieneś odczuć. Te silniki mają max moc przy 4,200 rpm. Jej sens tylko do tylu kręcić jak naprawde chce się szybko przyspieszać.
Najlepiej by było jakbyś miał kogoś z iDT (lub SDi - wtryski od SDi w iDT dodają sporo mocy :P ) i po prostu wmontował i sprawdził. Ewentualnie ohmomierzem.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 13:30   

Krzysi3k napisał/a:
wtryski od SDi w iDT dodają sporo mocy

...a zakładał już ktoś te wtryski ?? jakie efekty, jak za spalaniem ??
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 13:51   

Jugol, ja dziś zamierzam założyć :) I na hamownie skoczę i dam znać w temacie chip tuning w tuningu mechanicznym.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 13:55   

Krzysi3k napisał/a:
Jugol, ja dziś zamierzam założyć :) I na hamownie skoczę i dam znać w temacie chip tuning w tuningu mechanicznym.


A ja dalej nie wiem jak sprawdzić te wtryski sterujące...
Trzeba je odkręcić i tam wsadzić miernik ?
Pomysł ze zmianą na wtryski od SDi ma pomóc w diagnozie jakiegoś uszkodzonego wtrysku ?
jak je odkręcić ? wczoraj próbowałem płaskim 17 i za cholerę nawet nie "dygło"
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 14:03   

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=249678
Ja zaraz się zabieram za to :) Tylko niech trochę silnik wystygnie, bo nie chce się poparzyć :P
PS. Remi55 mówił, że jak nie chcą wyjść to można je odkręcić i zakręcić rozruszniekiem - wtedy wyskoczą.
Myślicie trzeba będzie odpowietrzyć potem jakoś układ paliwowy?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 14:23   

Krzysi3k napisał/a:
Myślicie trzeba będzie odpowietrzyć potem jakoś układ paliwowy?

...raczej tak, ale przecież to żaden problem
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 14:31   

adamsky8811 napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
Jugol, ja dziś zamierzam założyć :) I na hamownie skoczę i dam znać w temacie chip tuning w tuningu mechanicznym.


A ja dalej nie wiem jak sprawdzić te wtryski sterujące...
Trzeba je odkręcić i tam wsadzić miernik ?
Pomysł ze zmianą na wtryski od SDi ma pomóc w diagnozie jakiegoś uszkodzonego wtrysku ?
jak je odkręcić ? wczoraj próbowałem płaskim 17 i za cholerę nawet nie "dygło"

Wyczytałem w którymś temacie, że na pierwszym wtryskiwaczu jest czujnik położenia igły wtryskiwacza i od niego idzie kabelek. Trzeba go na złączce rozpiąc i zmierzyć opór (rezystancje). Powinno być 110 ohm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami silnika
bioly99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Cze 25, 2008 15:45
Dolt
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami silnika
Fiodor2000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Wrz 03, 2007 15:00
wsl
Brak nowych postów [r400 1,6 16v 99r.] Problem z obrotami silnika.
daro76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Maj 20, 2010 16:14
daro76
Brak nowych postów [R416] Problem z obrotami silnika
SIWY73 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Gru 03, 2008 22:54
SIWY73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink