Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czkawka, szarpanie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czkawka, szarpanie silnika
Autor Wiadomość
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 07:53   

hvil napisał/a:
eee 5??!! troche mało! ale bierze ci olej?? hmmm az dziwne zeby az taka, a moze masz hgf?


kompresja jeszcze raz zrobiona lepszym sprzętem :

8 9 12 12 rewelacji nie ma ale i tragedii, zobaczymy jak będzie dalej na razie walczę
_________________
Pamparampam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 10, 2010 07:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 10, 2010 20:06   

I co teraz bierzesz na ogien?? ja zmienilem kolektor wydechowy i wszystkie uszczelki wydechu az do katalizatora wczoraj i nici.... kolejne $$ wywalone w bloto.

Co myslisz teraz sie czepić?
Ostatnio zmieniony przez hvil Wto Sie 10, 2010 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 10, 2010 21:41   

Rozwiązałem ostatecznie problem dławienia się, czkawki w obrotach, wszystko zniknęło jak ręką odjął, za kolegi z forum radą, założyłem świece platynowe oryginalne takie jak montowali w fabryce (ukłon dla Tommiego za sprzedaż mi ich i szybkie dostarczenie) i kable NGK. Panowie to ostatecznie załatwiło temat czkawki całkowicie i od reki Koszt:
Świece platynowe: 168zł z przesyłką
Kable NGK : 130zł.
 
 
arturo222 



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: łódź



Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 22:16   [r75] po odpaleniu trzesie i przerywa jak zimny
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam,
Panowie mam problem ze swoim roverkiem:)
Zaraz po odpaleniu troche nim trzesie i przerywa tak do 2 tys obrotów. Po doslownie 2 minutach wszystko jest ok. Tylko troche sie rozgrzeje i pracuje dobrze.
Wymieniłem swiece, przewody, przekładałem cewki i nic :(
Co moge jeszcze sprawdzic???? Zauwazylem ze im jest chlodniej na dworzu to bardziej sie to nasila.....
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 08:03   Re: [r75] po odpaleniu trzesie i przerywa jak zimny

arturo222 napisał/a:
Witam,
Panowie mam problem ze swoim roverkiem:)
Zaraz po odpaleniu troche nim trzesie i przerywa tak do 2 tys obrotów. Po doslownie 2 minutach wszystko jest ok. Tylko troche sie rozgrzeje i pracuje dobrze.
Wymieniłem swiece, przewody, przekładałem cewki i nic :(
Co moge jeszcze sprawdzic???? Zauwazylem ze im jest chlodniej na dworzu to bardziej sie to nasila.....



jakie masz obroty zaraz po odpaleniu ?

zobacz wieczorem pod maską czy Ci się mimo wymiany gdzieś nie błyska z kabli albo cewki.
_________________
Pamparampam
 
 
 
arturo222 



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: łódź



Wysłany: Pon Paź 17, 2011 20:31   

Sprawdzone i nic . Pod kompa podpinany i tez zadnych błedów eh.
Rece opadaja!
Moze proble tkwi ze siwiece nie orginalne ale załozyłem NGK platynowe ...pomozcie
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 17, 2011 21:05   

arturo222 napisał/a:
Sprawdzone i nic . Pod kompa podpinany i tez zadnych błedów eh.
Rece opadaja!
Moze proble tkwi ze siwiece nie orginalne ale załozyłem NGK platynowe ...pomozcie



do podmiany/wymiany czujnik ciśnienia dolotu ( map sensor)
_________________
Pamparampam
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Paź 17, 2011 22:32   

Pod jakiego kompa? Uszkodzenia czujników odpowiedzialnych za pracę silnika w fazie nagrzewania zawsze są zapisywane w pamięci sterownika i są do odczytania testbookiem T4.
Przyczyn złej pracy silnika nierozgrzanego może być kilka lub nawet mogą się na siebie nakładać.
może to być czujnik temperatury silnika
czujnik temperatury oleju
czujnik temperatury zasysanego powietrza
uszkodzona grzałka sondy lambda czyli praktycznie uszkodzona sonda
wypadanie zapłonów (kable świece cewka)

i są to przyczyny które wykryje testbook.

Przycvzyną może być też zbyt niskie ciśnienie paliwa, żle działający regulator ciśnienia
paliwa.

Boncky, co do MAPsensora to mam wątpliwości ( jedynie z V6 bo jest zintegrowany z czujnikiem temp.zasysanego powietrza.
_________________
rom
 
 
arturo222 



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: łódź



Wysłany: Nie Paź 23, 2011 14:24   

F\Gdzie znajduje sie ten czujnik cisnienia dolotu?
Nie wiem pod jaki byl podlaczony zostawilem w serwisie i po sprawdzeniu powiedzieli ze bledów brak.....
 
 
ppmisiek
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 22, 2012 04:13   

Miałem też ten problem przerywania przy 2000 obr. wymieniłem cewki i kable a świece tylko wyczyściłem.Pomogło to na jakiś okres na około 1 tys km. W końcu wymieniłem świece i problem zniknął.Przejechałem około 6 tys.km. iwszystko jest OK :grin:
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 22, 2012 20:20   

Koledzy nie zakładajcie nieorginalnych świec! :twisted: mi po swapie turbo na więksiejszą totalnie zwariowało, a ori układ zapłonowy załatwił sprawę.:-)
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 22, 2012 20:53   

hvil napisał/a:
Koledzy nie zakładajcie nieorginalnych świec! :twisted: mi po swapie turbo na więksiejszą totalnie zwariowało, a ori układ zapłonowy załatwił sprawę.:-)


dokładnie, chytry traci dwa razy :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 22, 2012 23:11   

Boncky, ja szukając przyczyny to chyba wszystko mi chcieli wymieniać, od pompy, przez wszystkie czujniki, a nawet "i poco było, wstaw pan tamtą turbinę może mu wtedy przejdzie".

Dopiero chłopak na tym forum z anglii mi podał link i wiadomości do angielskiego foruma gdzie pisali że jak się serie K grzebie to żadnych super extra świec tylko oryginały.

Nadmienię iż fabryczne u Tomiego kosztują dużo mniej niż super ekstra ciągnące to i owo NGK jakie założyłem przy zmianie turbo. Więc na oryginałach w sumie taniej:P
 
 
krzyswe1 



Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Lis 13, 2012 16:37   

w sumie temat byl o czkawce
Te same obiawy co u innych( wiec sie podlacze)
czkawka przy okolo3000obr i wyzej,im mocniej gaz w podlodze tym mocniejsza czkaweczka
wystapila po wymianie m.in turbo , wydechu,swiec.i czegos tam jeszcze ( w warsztacie )
W czasie wyprzedzania rozsadzilo kolektor ssacy :) :(
Jakies sugestie ?
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 13, 2012 19:11   

Miałem to samo!!!

Znajdź sobie temat mój o czkawce w 18T mieli to też inni użytkownicy seryjnego 1.8T u mnie po wymianie fabrycznej turbinki (byla sprawna i silnik nie mial czkawki) na GT32, podłączeniu wszystkiego jak Bóg przykazał odpaleniu i.... tak jak piszesz.

Jak turbo wstawalo przy delikatnym gazie to tylko czknal delikatnie. Jak im wiecej gazu tym wieksze zdławienie a przy pełnym gazie wyrzucało aż błędy zapłonu i silnik jakby sie zadławiał na amen, ratowało ujęcie gazu...a potem znowu but i już szło cacy:)

Po wielu dniach szukania, po wielu "mundrych elektrykach" pomogło angielskie forum i części od Tomiego:) On mi też poradził tak jak fajfokloki, tylko oryginalny zapłon do dłubniętego 1.8T. Po założeniu ori świec, kabli i cewek silnik odżył.

Mój błąd bo przy swape turbo założyłem super exstra tuning disco polo sportowe ngk świece i kable:)
 
 
krzyswe1 



Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 15:29   

ja rozumiem ze bylo i w sumie niektorym pomogla wymiana swiec innym nie
jednym samo przeszlo innym nie
oblukalem wszystko co bylo i nie ma dokladnej tezy co do czkawki
ale.........mnie bardziej chodzilo o explozje :) kolektora
bo czkawka czkawka a "rozpiepszenie" kolan korektora to juz inna inszosc ......chyba
Nikt nie jest alfa i omega i prosba o ......wymiana kolektora w warunkach amatorskich/garazowych od 1-10 ?
W Polsce oddalbym do serwisu ale obecnie przebywam w skandynawii i naprawa w tutejszych serwisach przewyzszy koszt autka a jezdzi mi sie nim od 5 lat calkiem calkiem wiec chce to zrobic ......powiedzmy .....chalupniczo

[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 13:21 ]
Przez czkawke wywalilo mi kolektor ssacy (explodowal)
Troche to trwalo ale sprowadzilem i wymienilem kolektor , nowa uszczelka ,nowe swiece (orginalki platynowe) i ...... czka :( (((
Cewki i kable nie byly ruszane wczesniej
Wymieniec????

hvil napisał/a:
Miałem to samo!!!

Znajdź sobie temat mój o czkawce w 18T mieli to też inni użytkownicy seryjnego 1.8T u mnie po wymianie fabrycznej turbinki (byla sprawna i silnik nie mial czkawki) na GT32, podłączeniu wszystkiego jak Bóg przykazał odpaleniu i.... tak jak piszesz.

Jak turbo wstawalo przy delikatnym gazie to tylko czknal delikatnie. Jak im wiecej gazu tym wieksze zdławienie a przy pełnym gazie wyrzucało aż błędy zapłonu i silnik jakby sie zadławiał na amen, ratowało ujęcie gazu...a potem znowu but i już szło cacy:)

Po wielu dniach szukania, po wielu "mundrych elektrykach" pomogło angielskie forum i części od Tomiego:) On mi też poradził tak jak fajfokloki, tylko oryginalny zapłon do dłubniętego 1.8T. Po założeniu ori świec, kabli i cewek silnik odżył.

Mój błąd bo przy swape turbo założyłem super exstra tuning disco polo sportowe ngk świece i kable:)


[ Dodano: Nie Sty 06, 2013 15:29 ]
Wymiana swiec niewiele zmienila
Jakies pomysly????
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 07, 2013 10:48   

wymieniałeś kiedyś kable zapłonowe i cewki ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 11:09   

witam , doleje troszkę oliwy do ognia w temacie .

Mam ciekawy problem, nie wiem czy nazwać to czkawka ale tu chyba najbardziej pasuje.

sprawa wygląda następująco, zapalam wóz bez znaczenia czy ciepły czy nie , ruszam i przy przerzucaniu na 2 jest szarpanie, nie umiem tego wyjaśnić, ale przy ostrym dawaniu gazu z 1 na 2 nie ma siły aby nie szarpało, tylko przy puszczaniu sprzęgła.Sprzęgło nie ślizga się nic nie szumi, nie jest ani za wysokie ani za niskie .
sprawdzałem luz na półośkach i nic mechanizm różnicowy nie ma luzu , dwu masa nie bije .

Dodam tez inny problem i chyba sa to świece albo przewody ale jak juz pisze to napisze;p

Podczas dawania po garach auto nie przyspiesza równo czuć takie delikatne szarpanie , nie ma jednolitego ciągu a takie jak by małe braki mocy.

Ciężko mi to wyjaśnić al mem prawko już 8 lat i nie jednym wozem dupę woziłem więc wiem że tutaj jest coś nie tak .

Jeśli objawy które opisałem nie do końca odpowiadają do tego tematu prosze o przeniesienie bo nie znalazłem nic lepszego .

pozdro
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Hetmann 



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 91
Skąd: z polski



Wysłany: Wto Sty 08, 2013 09:57   

ja się z tym szarpaniem borykałem tez długo wymieniłem przewody , świeczki na oryginał... i dalej sie pojawiało- mi pomogło nie wiem czy tak powinno się robić- zmniejszyłem przerwę w świecach z tego co pamietam do 0,8 mm.. i wszystko działa ok- juz dośc długo ;-) Co na to fachowcy?
_________________
Profil nie istnieje
 
 
krzyswe1 



Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Sty 08, 2013 11:51   

rafalmis1 napisał/a:
wymieniałeś kiedyś kable zapłonowe i cewki ??




Nie
Kable dziewicze
Latem poszlo mi turbo i po wymianie u mechanika ( sorrki -regeneracji )
zaczely sie jaja z ta czkawka
Kolektor sam zmienialem,swiece tez
Brak mi pomyslu
Auto automat i wystepuje tylko ;tak jak u wiekszosci ,powyzej 3000 obr i z mocniejszym gazem
A po wymianie swiec zniknela czkawka przy odpuszczaniu gazu ,bo takowa tez byla czasem.Teraz nie ma tego obiawu
Masakra :(
Jezdze ale o wyprzedzaniu nawet furmanki to ....to moge zapomniec
Boje sie ze znowu kolektor ssacy mi exploduje

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 11:48 ]
Nie wiem,moze faktycznie zmniejszyc przerwe na swiecach
W lodzi tak robie....... znaczy sie w silniku zaburtowym
Jakies sugestie???

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 11:51 ]
aaa dorzuce tez ze troszke buja obrotami
minimalnie no ale buja :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] stale podwyższone obroty i czkawka
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 27 Nie Mar 09, 2014 00:33
Alex_Tom
Brak nowych postów [R 75] check silnika i szarpanie
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 22, 2014 08:13
dzelo23
Brak nowych postów [Szarpanie silnika 2.0 CDTi]
elclipse Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 08, 2018 15:14
elclipse
Brak nowych postów [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
Kamil79 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Kwi 10, 2016 08:48
GrzesiekM
Brak nowych postów [R75] Random misfire - szarpanie silnika
Markzo Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Cze 18, 2013 00:47
draj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink