Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Problem z pracą silnika na gazie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Problem z pracą silnika na gazie
Autor Wiadomość
Piecia26186 



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Ostróda



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 21:03   [R827] Problem z pracą silnika na gazie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: < 1993

Mam problem z instalacją gazową bo skaczą mi obroty a gdy się zatrzymuje to mi gaśnie jedni mówią że to mieszalnik a drudzy ze silniczek krokowy i nie wiem co mam wymienić
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 11, 2010 21:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 07:51   

Na benzynie pracuje normalnie?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Tomassso 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 74
Skąd: Łódź

Rover 600

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 08:51   

Mialem podobnie po kupnie R, okazało się, że parownik sie "zużył" :roll: Po wymianie parownika wszystko ok. Mimo wszystko proponował bym jednak odwiedzić jakiegoś zaufanego gazownika, bo może wystarczy odpowiednia regulacja.
Pozdrawiam.
 
 
 
Piecia26186 



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Ostróda



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 14:06   

tak na benzynie normalnie pracuje

[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 15:06 ]
I to nie bedzie silniczek krokowy tylko parownik ?
 
 
 
Tomassso 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 74
Skąd: Łódź

Rover 600

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 14:47   

Ja nie napisałem ze to nie jest wina krokowca (a może być), napisałem, że u mnie to była wina parownika :razz:
Gazownik prawde Ci powie ;)
 
 
 
Piecia26186 



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Ostróda



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:07   

Aha to zajade to gazownika zeby sprawdzil
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sie 14, 2010 00:22   

Na komputerze sterowania silnika jest kontrolka która zaświeca się gdy konieczna jest regulacja obrotów biegu jałowego, jednak jeżeli na benzynie wszystko jest w porządku to raczej bym sie tym nie sugerował tylko jednak zaczął od kontroli instalacji gazowej.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Sie 14, 2010 07:18   

Miałem kiedyś taki sam przypadek że na gazie falowały obroty, szczególnie przy rozgrzanym silniku. Okazało się że była zauboga mieszanka, (wyszło na mierniku AFR) ale wystarczyło trochę odkręcić śrubkę na parowniku (reduktorze). Może też być totalnie zabrudzony i membrany posklejane stąd niedobór gazu. Np na reduktorze BRC AT90E jest śrubka bypassu, czyli wymuszonego przepływu gazu, nawet jak silnik na wolnych obrotach nie będzie miał siły zasysać to i tak gaz będzie leciał. Śrubka nr.3, wystarczy troszkę odkręcić 1/4-1/2 obrotu i to już wystarczy do pracy na wolnych obrotach:


1 -to zwykła zaślepka, 2 -regulacja wsŧpnego napięcia membrany, z tego co czytałem trzeba ustawić na ciśnienie atmosferyczne, tzn gaz leciutko syczał.


natomiast gdyby nawet na benzynie były za-wolne (lub za-szybkie) obroty to co pisał Tomek1212 , na kompie pod fotelem pasażera jeśli pali się lub miga żółta dioda to obroty jałowe wymagają regulacji (śrubką przy przepustnicy) czerwona dioda miga numer kodu błędu silnika.


Ale wystarczy ustawić odpowiednie obroty ~(550) śrubką na przepustnicy:

żółta dioda pod fotelem pasażera powinna wtedy zgasnąć.
 
 
Piecia26186 



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Ostróda



Wysłany: Pią Sie 20, 2010 13:43   

Dzieki wam wszystkim za rade i pozdrawiam teraz juz chodzi jak zegarek
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Sie 20, 2010 13:52   

ten silnik na zimno chodzi jak zegarek bo dosyć głośno cykają hydrauliczne popychacze zaworowe, mi pomógł żadszy olej (5w30) i >>skasowanie luzów. Tomek1212 pisał też o czyszczeniu popychaczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Nierówna praca silnika na benzynie
Grey827 Rover serii 800 16 Czw Sty 13, 2011 10:28
Tomek1212
Brak nowych postów [R827] Błąd silnika
Filips Rover serii 800 11 Nie Mar 07, 2010 22:03
AndrewS
Brak nowych postów [R827] Osłona silnika
oj nisko jesteśmy nad ziemią... ;)
kwiat_paproci Rover serii 800 3 Sob Sie 18, 2007 14:56
Gość
Brak nowych postów [R827] Przednia poduszka silnika
Greeg1987 Rover serii 800 2 Pon Lis 08, 2010 10:36
Tomek1212
Brak nowych postów [R827] Remont silnika czy wymiana
Galeon zostaje we flocie. Zaczynamy dopieszczanie! :)
kwiat_paproci Rover serii 800 23 Sob Lut 07, 2009 21:57
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink