Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:47
kotlet z mikrofali...
Rowan napisał/a:
To niby ten sam silnik, ale:
-inny sterownik,
-inna turbina(nie we wszystkich egzemplarzach, od któregoś Vin),
-klapki podciśnieniowe w kolektorze dolotowym
I teraz pytanie: czy jeśli zechciałbym się pobawić w przerówke wydechu wraz z mocowaniem owej turbiny (bo zauważyłem, że ma inne mocowania) to dodatkowa zmiana sterownika będzie potrzebna czy wystarczy w naszym "uaktualnić" mapkę?
Aha, no i co ze sterowaniem turbiną bo jak trafnie zauważył zaprzal nasza jest na westegacie w przeciwnieństwie do tamtej która jest kontrolowana elektrozaworkiem sterowanym z... ? No właśnie, pod co ewentualnie podpiąć można ten elektrozawór.
PS. Pytania te są na dzień dzisiejszy jedynie pytaniami z czystej ciekawości
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 17:09
zaprzal napisał/a:
CDT nie ma żadnych "łopatek"
Ciekawe jak "napędza" się turbina. Wymyśliłeś, aż mnie walnęło. Pomyliłeś wejściowy strumień powietrza z ciśnienia doładowania na wyjściu - tak na marginesie.
Mialem 220sd i malo mocy mialo to sprzedalem. Nie bylo tez nic w srodku ani ABS ani klimy. Zderzak to pusty plastik bez zadnej belki.
Ale po 320d tesknie...Do niezawodnosci i spalania.
Rovery sa mniej zawodne a czemu jest gorzej z BMW 320d...Bo to skomplikowany woz. Wal, wieksza moc itp
Moje 320d ma spadek mocy i nadal z tym walcze. Wersja 136ps na vp44 (pompa pada ale glownie w oplu, w bmw sporadycznie)
Ale porównując juz BMW 320d 150ps do Rovera 2.0CDT 131ps. to BMW jest o wiele lepsze:
plusy:
- tylni naped
- wieksza moc
- 6 biegow
- latwa diagnoza komputeraowa czego w roverach brak (moj sd nie mial nawet slotu na interfejs)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 09:58
apples napisał/a:
Dlaczego popłynąłem? odpisywałem na post skrzypol. Napisałem prawie dobrze. Mało precyzyjnie.
Co do silników M47N i M47R różnice chyba dobre? Reszta jak kolega wcześniej. Różnica w silnikach Rovera to chyba tylko mapy wtrysku i czujnik powietrza dolotowego na róże intercoolera.
Jak wiesz więcej to opisz jak powinno być.
Wyglądają podobnie, ale trochę się różnią. Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd
[ Dodano: Wto Lip 13, 2010 10:58 ]
fornal napisał/a:
Ale porównując juz BMW 320d 150ps do Rovera 2.0CDT 131ps. to BMW jest o wiele lepsze:
plusy:
- tylni naped
Dla onanistów, że taki mistrz kierownicy... a w obecnych czasach niewielu zostało już kierowców, którzy potrafią z tego skorzystać. Gdyby dawało to taką przewagę, to rajdówki niższych klas byłyby RWD, a nie FWD
Zalety tylnego napędu:
- chyba tylko "fun", że strzał ze sprzęgła i auto trochę pokręci tyłkiem.
- szybciej startuje spod świateł (dociążony tył podczas ruszania),
Wady:
- wychodząc z zakrętu później wciskasz gaz (czytaj wolnie z zakrętu wychodzisz),
- W krytycznych sytuacjach, gdy tył zrównał się z przodem pomimo mistrzowskich umiejętności pozostaje jedynie modlić się o miękką przeszkodę,
- Większa masa.
fornal napisał/a:
- latwa diagnoza komputeraowa czego w roverach brak (moj sd nie mial nawet slotu na interfejs)
[/quote]
Bo Twój SD miał wszystko sterowane mechanicznie. Komputerem sterowany był jedynie EGR, ABS i SRS
Życzę Ci aby Twoje BMW było tak niezawodne jak ten Rover i tak nieczułe na jakość paliwa, że nawet na Kujawskim pojedzie
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Lip 17, 2010 20:46
Tomi napisał/a:
Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd
Detale. Od CDTi części będą pasować do starszego CDT. Zmiany były spowodowane chyba tylko poprawieniem jakości materiałów. To samo jest z częściami BMW. Poprawiają szczegół, zmieniają oznaczenie katalogowe, a elementy i tak można stosować zamiennie. Co oznacza itd.?
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Lip 20, 2010 06:59
Rowan napisał/a:
Tomi, To w takim razie CDT i CDTi się różnią jednak? Czemu EPC nie pokazuje tych różnic?
Witaj,
LVB000500 - CDT
LVB101810, LVB101820, LVB101830 - CDTi
[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 07:59 ]
apples napisał/a:
Tomi napisał/a:
Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd
Poprawiają szczegół, zmieniają oznaczenie katalogowe, a elementy i tak można stosować zamiennie. Co oznacza itd.?
Jak można stosować zamiennie uszczelkę pod głowicę, która ma inny kształt?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lip 23, 2010 11:26
Tomi napisał/a:
Witaj,
LVB000500 - CDT
LVB101810, LVB101820, LVB101830 - CDTi
Oznaczenia są różne ponieważ (chyba) są stare i nowe. GOETZE podaje że do CDT i CDTi jest ta sama.
Dodatkowo im więcej się splanuje tym grubsza uszczelka aby zniwelować wartość wysunięcia tłoka dlatego różne 3 oznaczenia katalogowe. Nie jestem pewien z dokładnymi grubościami ale wygląda to mniej więcej tak.
LVB101810 - 1.65mm
LVB101820 - 1.55mm
LVB101830 - 1.45mm
LVB000500 - nominalna - ogólnie już nie występuje
Tomi napisał/a:
Jak można stosować zamiennie uszczelkę pod głowicę, która ma inny kształt?
Jak może mieć inny kształt jak blok i głowica jest ta sama. Chyba że CDTi to całkowicie inny silnik. Czym różni się dokładnie?
Czy koło pasowe wału w CDTi tez jest inne?
EDIT
Nie dawało mi to spokoju.
Jeżeli uszczelka do CDT ma być inna niż w CDTi to musi być to uszczelka ze zdjęcia nr 1 i być zapożyczona od głowicy z silnika BMW M47 np.: E46 2,0d montowanego do 2001r - zdjęcie nr 3. Jest to raczej niemożliwe.
W R75 do głowicy jest przykręcana łapa mocowania silnika, a podstawa głowicy kształtuje się jak na zdjęciu nr 2 i jest tym samym podobna jak w silniku M47N montowanym w E46 2.0d od 2001r. Głowica w silniku BMW M47N ma inne podejście do łapy "czegoś", inaczej mocowana jest pompa Vacum, a to ze względu na wzdłużne umieszczenie silna. Tym samym kształt zewnętrzny głowicy M47N (zdjęcie nr 5) jest inny niż w M47R (zdjęcie nr 4), ale uszczelki raczej są te same.
Mój R75 jest z 2000r. - 2.0 CDT 116bhp. Głowica i podstawa głowicy wygląda tak samo jak na zdjęciu nr 4, a nie jak na zdjęciu nr 3. W takim razie potwierdza się że w CDT i CDTi jest ta sama głowica, a tym samym uszczelka. Uszczelka ze zdjęcia nr 2 jest na 100% do CDTi (przed i po lifcie).
Silnik CDT ma oznaczenie M47R i jest silnikiem bazującym na silniku BMW M47N 2.0d z kilkoma drobnymi zmianami. Dodatkowo kilka elementów jest zaczerpniętych również z silnika M57 3.0d.
Silnik CDTi natomiast często spotyka się z kodem 204D2. Wizualnie i osprzętowo raczej nie rożni się niczym poważniejszym od silnika CDT M47R. Z informacji które pojawiły się również na naszym forum różnice są niewielkie i polegają między innymi na innych mapach wtrysku, przepływomierzu i chyba turbinie.
Nie wiem co dokładnie przyniosła zmiana oznaczenia z M47R na 204D2 ale może niebawem dojdę do tego Może te nazwy występują zamiennie
116bhp, 131bhp i 136bhp to są moce silników z którymi można się spotkać w R75.
Dodatkowo wychodzi że była również różnica CDTi przed i po lifcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum