Forum Klubu ROVERki.pl :: ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica
Autor Wiadomość
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:47   

kotlet z mikrofali... ;)

Rowan napisał/a:
To niby ten sam silnik, ale:
-inny sterownik,
-inna turbina(nie we wszystkich egzemplarzach, od któregoś Vin),
-klapki podciśnieniowe w kolektorze dolotowym


I teraz pytanie: czy jeśli zechciałbym się pobawić w przerówke wydechu wraz z mocowaniem owej turbiny (bo zauważyłem, że ma inne mocowania) to dodatkowa zmiana sterownika będzie potrzebna czy wystarczy w naszym "uaktualnić" mapkę?

Aha, no i co ze sterowaniem turbiną bo jak trafnie zauważył zaprzal nasza jest na westegacie w przeciwnieństwie do tamtej która jest kontrolowana elektrozaworkiem sterowanym z... ? No właśnie, pod co ewentualnie podpiąć można ten elektrozawór.

PS. Pytania te są na dzień dzisiejszy jedynie pytaniami z czystej ciekawości :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 17:09   

zaprzal napisał/a:
CDT nie ma żadnych "łopatek"
Ciekawe jak "napędza" się turbina. Wymyśliłeś, aż mnie walnęło. Pomyliłeś wejściowy strumień powietrza z ciśnienia doładowania na wyjściu - tak na marginesie.
 
 
fornal 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 16:51   

Mialem 220sd i malo mocy mialo to sprzedalem. Nie bylo tez nic w srodku ani ABS ani klimy. Zderzak to pusty plastik bez zadnej belki.

Ale po 320d tesknie...Do niezawodnosci i spalania.

Rovery sa mniej zawodne a czemu jest gorzej z BMW 320d...Bo to skomplikowany woz. Wal, wieksza moc itp

Moje 320d ma spadek mocy i nadal z tym walcze. Wersja 136ps na vp44 (pompa pada ale glownie w oplu, w bmw sporadycznie)

Ale porównując juz BMW 320d 150ps do Rovera 2.0CDT 131ps. to BMW jest o wiele lepsze:
plusy:
- tylni naped
- wieksza moc
- 6 biegow
- latwa diagnoza komputeraowa czego w roverach brak (moj sd nie mial nawet slotu na interfejs)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 08:59   

fornal napisał/a:
- latwa diagnoza komputeraowa czego w roverach brak (moj sd nie mial nawet slotu na interfejs)

przecież z 75 łączy się dużo komputerków i ma bardzo rozbudowane opcje diagnostyczne :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 09:24   

Porównanie SD do BMW mistrzowska sprawa ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 13, 2010 09:58   

apples napisał/a:
Dlaczego popłynąłem? odpisywałem na post skrzypol. Napisałem prawie dobrze. Mało precyzyjnie.
Co do silników M47N i M47R różnice chyba dobre? Reszta jak kolega wcześniej. Różnica w silnikach Rovera to chyba tylko mapy wtrysku i czujnik powietrza dolotowego na róże intercoolera.

Jak wiesz więcej to opisz jak powinno być. :wink:


Wyglądają podobnie, ale trochę się różnią. Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd :P

[ Dodano: Wto Lip 13, 2010 10:58 ]
fornal napisał/a:


Ale porównując juz BMW 320d 150ps do Rovera 2.0CDT 131ps. to BMW jest o wiele lepsze:
plusy:
- tylni naped


Dla onanistów, że taki mistrz kierownicy... a w obecnych czasach niewielu zostało już kierowców, którzy potrafią z tego skorzystać. Gdyby dawało to taką przewagę, to rajdówki niższych klas byłyby RWD, a nie FWD :P

Zalety tylnego napędu:
- chyba tylko "fun", że strzał ze sprzęgła i auto trochę pokręci tyłkiem.
- szybciej startuje spod świateł (dociążony tył podczas ruszania),

Wady:
- wychodząc z zakrętu później wciskasz gaz (czytaj wolnie z zakrętu wychodzisz),
- W krytycznych sytuacjach, gdy tył zrównał się z przodem pomimo mistrzowskich umiejętności pozostaje jedynie modlić się o miękką przeszkodę,
- Większa masa.

fornal napisał/a:

- latwa diagnoza komputeraowa czego w roverach brak (moj sd nie mial nawet slotu na interfejs)

[/quote]

Bo Twój SD miał wszystko sterowane mechanicznie. Komputerem sterowany był jedynie EGR, ABS i SRS :)

Życzę Ci aby Twoje BMW było tak niezawodne jak ten Rover i tak nieczułe na jakość paliwa, że nawet na Kujawskim pojedzie :P
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 20:30   

Tomi, To w takim razie CDT i CDTi się różnią jednak? Czemu EPC nie pokazuje tych różnic?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 20:46   

Tomi napisał/a:
Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd
Detale. :smile: Od CDTi części będą pasować do starszego CDT. Zmiany były spowodowane chyba tylko poprawieniem jakości materiałów. To samo jest z częściami BMW. Poprawiają szczegół, zmieniają oznaczenie katalogowe, a elementy i tak można stosować zamiennie. Co oznacza itd.?
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 20, 2010 06:59   

Rowan napisał/a:
Tomi, To w takim razie CDT i CDTi się różnią jednak? Czemu EPC nie pokazuje tych różnic?


Witaj,

LVB000500 - CDT

LVB101810, LVB101820, LVB101830 - CDTi

[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 07:59 ]
apples napisał/a:
Tomi napisał/a:
Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd
Poprawiają szczegół, zmieniają oznaczenie katalogowe, a elementy i tak można stosować zamiennie. Co oznacza itd.?


Jak można stosować zamiennie uszczelkę pod głowicę, która ma inny kształt?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 22, 2010 16:19   

Tomi, no to w takim razie CDTi przy chip tuningu ma większy potencjał mocy?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 11:26   

Tomi napisał/a:
Witaj,

LVB000500 - CDT

LVB101810, LVB101820, LVB101830 - CDTi
Oznaczenia są różne ponieważ (chyba) są stare i nowe. GOETZE podaje że do CDT i CDTi jest ta sama.
Dodatkowo im więcej się splanuje tym grubsza uszczelka aby zniwelować wartość wysunięcia tłoka dlatego różne 3 oznaczenia katalogowe. Nie jestem pewien z dokładnymi grubościami ale wygląda to mniej więcej tak.
LVB101810 - 1.65mm
LVB101820 - 1.55mm
LVB101830 - 1.45mm
LVB000500 - nominalna - ogólnie już nie występuje

Tomi napisał/a:
Jak można stosować zamiennie uszczelkę pod głowicę, która ma inny kształt?
Jak może mieć inny kształt jak blok i głowica jest ta sama. Chyba że CDTi to całkowicie inny silnik. Czym różni się dokładnie?

Czy koło pasowe wału w CDTi tez jest inne?

EDIT
Nie dawało mi to spokoju. :smile:
Jeżeli uszczelka do CDT ma być inna niż w CDTi to musi być to uszczelka ze zdjęcia nr 1 i być zapożyczona od głowicy z silnika BMW M47 np.: E46 2,0d montowanego do 2001r - zdjęcie nr 3. Jest to raczej niemożliwe.
W R75 do głowicy jest przykręcana łapa mocowania silnika, a podstawa głowicy kształtuje się jak na zdjęciu nr 2 i jest tym samym podobna jak w silniku M47N montowanym w E46 2.0d od 2001r. Głowica w silniku BMW M47N ma inne podejście do łapy "czegoś", inaczej mocowana jest pompa Vacum, a to ze względu na wzdłużne umieszczenie silna. Tym samym kształt zewnętrzny głowicy M47N (zdjęcie nr 5) jest inny niż w M47R (zdjęcie nr 4), ale uszczelki raczej są te same.

Mój R75 jest z 2000r. - 2.0 CDT 116bhp. Głowica i podstawa głowicy wygląda tak samo jak na zdjęciu nr 4, a nie jak na zdjęciu nr 3. W takim razie potwierdza się że w CDT i CDTi jest ta sama głowica, a tym samym uszczelka. Uszczelka ze zdjęcia nr 2 jest na 100% do CDTi (przed i po lifcie).

Silnik CDT ma oznaczenie M47R i jest silnikiem bazującym na silniku BMW M47N 2.0d z kilkoma drobnymi zmianami. Dodatkowo kilka elementów jest zaczerpniętych również z silnika M57 3.0d.
Silnik CDTi natomiast często spotyka się z kodem 204D2. Wizualnie i osprzętowo raczej nie rożni się niczym poważniejszym od silnika CDT M47R. Z informacji które pojawiły się również na naszym forum różnice są niewielkie i polegają między innymi na innych mapach wtrysku, przepływomierzu i chyba turbinie.
Nie wiem co dokładnie przyniosła zmiana oznaczenia z M47R na 204D2 ale może niebawem dojdę do tego :smile: Może te nazwy występują zamiennie :???:

116bhp, 131bhp i 136bhp to są moce silników z którymi można się spotkać w R75.
Dodatkowo wychodzi że była również różnica CDTi przed i po lifcie.

Chyba że coś namieszałem :hm:

Tomi, Czy tak wyglądają te uszczelki?

 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 13:39   

kolega apples dał mi do myslenia :wink: poprosiłem kilku panów o przesłanie fotek głowic :smile:
rover CDT



rover CDTI 05r



i bmw

 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 12:47   

Tomi i co z tą uszczelką, bo sama jestem ciekawa jak to jest? :razz: :wink:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sie 16, 2010 09:44   

kasjopea napisał/a:
Tomi i co z tą uszczelką, bo sama jestem ciekawa jak to jest?
Chyba się nie dowiemy :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?
michu1123 Tuning mechaniczny 16 Czw Lut 19, 2009 16:22
piter34
Brak nowych postów [MG zr]sprężyny ZR i 200 jest różnica wysokosci?
scorpion Tuning mechaniczny 18 Czw Gru 29, 2011 17:13
marcinmarcin
Brak nowych postów [t-seria] Różnica we wtryskach MJY10023 i MJY100460
Kozik Tuning mechaniczny 21 Nie Lis 02, 2014 11:07
Markzo
Brak nowych postów Różnica w wałkach 1.4 1.6 1.8 serii K I WIELKOŚCI ZAWOROW
stachu57 Tuning mechaniczny 1 Czw Paź 11, 2012 10:16
rafalrz1989
Brak nowych postów Roverek 420 Di
Tuning, rasowanie, pomoc
Gość Tuning mechaniczny 3 Nie Cze 22, 2008 16:48
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink