Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z systemem chlodzenia.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z systemem chlodzenia.
Autor Wiadomość
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Sro Sie 18, 2010 16:55   [R75] Problemy z systemem chlodzenia.
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Witam,
Moj rover jest po wymianie pompy wody i termostatu(dwoch rurek) + korek zbiorniczka(140).
- Niestety dalej gdzies gubi plyn chlodniczy, ciezko mi okresli jakie to sa ilosci ok 50ml -100ml nie wiem czy zaleznie od ilosci km czy od czasu. Nigdzie nie widac ubytkow nie ma plam pod samochodem, gorny przewod po rozgrzaniu twardy, zimny miekki.

Kolejne objawy byc moze powiazane to:

- dzis jazda w korku temp wzrosla do 111C wentylator caly czas chlodzi bo slychac jak szumi(wl. cieple powietrze i nadmuch i temp. spdala powoli na postoju w korku temp. otoczenia ok 18C)
Nagle pojawił sie na wyswietlaczu komunikat "Low oil presutre" pomigal troche i zostal kontrolka po wyl. zniknela. Sytuacja zdarzyla sie juz jakis czas temu w podbnych okolicznosciach.(Olej fakt faktem powinien byc juz wymieniony bo komunikat serwisowy juz sie pojawil jakies 2tys km temu narazie zrobilem mu dolewke nowego.)

- Na korku oleju pojawil sie kawowy osad, po wyczszczeniu korka i okolic wlewu oleju pojawia sie spowrotem po dluzszym czasie.

- Pod korkiem pl.chlodzacego nie widac majonezu, ani tlustych plam, wydech dym nie praktycznie nie widoczny bez koloru. Silnik pracuje normalnie i dynamicznie.

Martwia mnie te ubytki plynu, ten komunikat oleju o cisnieniu olej. I szukam powoli powiazania z HGF ale skoro tam jest ta metalowa uszczelka to ciagle niedowierzam i szukam kolejnych podejrzen. Pomozecie ? :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 18, 2010 16:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sie 18, 2010 17:04   

luki12 napisał/a:
- Na korku oleju pojawil sie kawowy osad, po wyczszczeniu korka i okolic wlewu oleju pojawia sie spowrotem po dluzszym czasie.
Wychodzi jednak na uszczelkę pod głowicą (HGF). Czy poziom oleju jest równy od wymiany?
luki12 napisał/a:
Nagle pojawił sie na wyswietlaczu komunikat "Low oil presutre" pomigal troche i zostal kontrolka po wyl. zniknela. Sytuacja zdarzyla sie juz jakis czas temu w podbnych okolicznosciach.(Olej fakt faktem powinien byc juz wymieniony bo komunikat serwisowy juz sie pojawil jakies 2tys km temu narazie zrobilem mu dolewke nowego.)
Czy masz jakieś plamy lub widoczne wycieki oleju?
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Sro Sie 18, 2010 19:02   

- co do ubytku plynu wlalem ok 1L po ok 500km jakis tydzien temu dolewalem.
- co do oleju to jeszce nie wymienilem o to chodzi ze jest stary caly czas filtr tez, jedynie dolalem troche ale jego stan wydaje sie byc staly.
Jest tylko majonez przy korku oleju i w okolicach.
Wycieków nie ma i zadnyc plam tez.

A jak mozna jeszce diagnozoawac HGF w v6(podobno to niezwykle zadka przypadlosc) na ang. forach czytalem ze sa jakies testy kompresji itp tak ?
I ile moze kosztowac ew. naprawa tego w V6'tkach?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 18, 2010 19:49   

luki12, sprawdziłbym chłodnicę oleju.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 21:08   

aftomat ma właśnie swoją chłodnicę oleju, może tam coś się wysrało? ktoś chyba pisał o tym kiedyś...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 07:14   

apples napisał/a:
.
Wychodzi jednak na uszczelkę pod głowicą (HGF). Czy poziom oleju jest równy od wymiany?


Też mi tak to wygląda.

luki12 napisał/a:
A jak mozna jeszce diagnozoawac HGF w v6(podobno to niezwykle zadka przypadlosc) na ang. forach czytalem ze sa jakies testy kompresji itp tak ?

Rzadka ale nie rzadsza niż w innych autach. Zdarza się i tyle. Sprawdź to szybko bo silniczek bardzo wrażliwy na przegrzanie. Najlepszym sposobem jest sprawdzenie zawartości CO2 w płynie chłodniczym.
Jak rano zapalasz auto to nie przebiera sobie trochę na cylindrach? U mnie po zgaszeniu ciepłego auta później tak było-ciśnienie pchało wodę do cylindra, jak spuściłem ciśnienie korkiem po zgaszeniu to było ok....a skończyło się kapitalką po przegrzaniu.
SeniorA napisał/a:
luki12, sprawdziłbym chłodnicę oleju.

Nie koniecznie bo tam przeważnie puszczają oringi i woda miesza się z olejem.

luki12 napisał/a:
Jest tylko majonez przy korku oleju i w okolicach.

Długie przebiegi dziennie robisz? Jeśli nie to jest to normalne zjawisko.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 09:30   

Cytat:
luki12, sprawdziłbym chłodnicę oleju.

hmm nie wiem czy to ma jakis zwiazek z tym ale jak jest juz rozgrzany wlasnie i trzymma na D i na hamulcu stojac np. na swiatlach. To czasem taki grzechodzacy dzwiek (grhhh) wydobywa sie z pod spodu wywnioskowalem ze to cos przy skrzyni bo jak od ograzu na postoju wtedy kiedy slysze ten dzwiek wrzuce na P lub N dzwiek znika.Ale skrzynia pracuje normalnie. Tylko czasem slychac klik na przezucaniu biegu z P na D z P na R czesto rano przy zapalaniu, choc czasem tez po dluzszej jezdzie na i ruszaniiu z parkingu.

- a tak wogole gdzie sie to znajduje i czy sam to sprawdze czy warsztat wyspecjalizowany w automatach? na allegro widze takie ale kazda inna
http://allegro.pl/listing...0&change_view=1

I co wogole sprawdzic w tej chlodnicy i co to ma wspolnego z Ubytkiem plynu chlodniczego - tam tez ten sam plyn jest doprowadzany? Czy mowa o chlodnicy w aspekcie majonezu?

Cytat:
Jak rano zapalasz auto to nie przebiera sobie trochę na cylindrach?

Co masz na mysli? Rano Auto klekocze troche az sie rozgrzeje do poziomu ok 1/4 ale to chyba te klapki w dolocie.

Cytat:
silniczek bardzo wrażliwy na przegrzanie.

Co to znaczy przegrzewanie dokladnie. Mojemu raz sie zdarzylo w maju ze sie przegrzal i wskazowka odleciala ale od razu go zatrzymalem schlodzilem z tym ze wtedy to byla wina czujnika plynu.ch bo wariowal i went. nie zalaczal w odpowinim momecie raz bylo 70C a raz 110C ale po tym jak go naprawilem to juz mu sie to nie przytrafialo , w trasie pracuje 94-96C w korkach -99 -103C wczoraj mu dziwnie sie przytrafilo 111C ale to zaraz wl nadmuch i wyrownje temp. (a wczoraj tak sie pewnie stalo bo mu 1L plynu brakowalo.)

Cytat:
skończyło się kapitalką po przegrzaniu.

Ile taka Kapitalka i naprawa HGF kostuje mniej wiecej czesci + robocizna?

Cytat:

Długie przebiegi dziennie robisz? Jeśli nie to jest to normalne zjawisko


Ok 15km do pracy jakies 15 min rano i 15km spowrotem ok 30min bo korki juz sa, czyli dziennie ok 15min. To majonez norma czy nie ?

Dzis zaobserwowałem tak wlalem 1litr wieczorem stan ponad ten schodek max przyszedlem rano i po sprawdzeniu plynu i juz nie bylo plynu ponizej schodka min. I kilka plam pod chlodnica. Wczesniej tego nie widzialem. Dzis zrobie ten test jeszce raz. Bo jesli ucieka plyn w nocy to znaczy ze HGF moze to nie byc a cos z chlodnica prawda ?
Ostatnio zmieniony przez luki12 Czw Sie 19, 2010 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 09:39   

jak znika w nocy i są plamy pod autem to duże prawdopodobieństwo, że masz wyciek ;) ściągnij osłone silnika i przyjżyj się, może gdzieś zoabczysz jakieś wycieki czy zacieki.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 09:43   

Potesteuje tak jak mowie jeszcze raz dzis i jaki plynu stan bedzie po 30km i potem doleje zostawie na noc i jeszcze raz sprawdze bo na parkingu przed blokiem to ciezko sie obserwuje bo roznych plam pelno a nie daj boze zeby padalo w nocy to juz po testach :P
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 10:14   

Markzo napisał/a:
aftomat ma właśnie swoją chłodnicę oleju, może tam coś się wysrało?
ale ta chłodnica jest chłodzona powietrzem.
Zwracając uwagę na chłodnicę oleju , miałem na myśli chłodnicę oleju silnikowego , która jest w obwodzie układu chłodzenia silnika.Przy niewielkiej jej nieszczelności, płynu ubywa przy postoju silnika , bo w ukł. chłodzenia jest większe ciśnienie płynu niż oleju i początkowo nieszczelność występuje przy stygnięciu chłodnicy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 10:50   

Zrobilem w nocy znowu test, dolalem wieczorem jak sam. ostygl po 2h od jazdy. Plynu ponad max, polozylem nawet szmatke pod spod. na noc.I rano test - tym razem sladow nie zauwazylem na szmatce ani pod spodem zadnych ale plynu ubylo ok 20-40ml.
Dolewka i wyruszylem do pracy 15km ok 20 minut jazdy po dwoch godzinach jak ostygl sprawdzam znowu plyn i znowu jest ok 20-40 ml mniej.
Przy hgf plyn nie powinine mi uciekac w nocy prawda? Wynikało by z tego testu wstepnie ze to jakas nieszcelnosc chlodnicy w nocy sobie wylatuje i w czasie jasdy cisnie tez wyrzuca jakas dziurka. Dobrze kombinuje ?
aaa po wyczszczeniu korka oleju nowych sladow majonezu nie zauwazylem.

[ Dodano: Wto Sie 24, 2010 11:40 ]
Witam dzis po wizycie u mechanika, wyciek został zauwazony w okolicach pompy wody.
Bardzo mnie to dziwi bo w kwietniu wymienialem caly rozrzad i pompe wody tez (nowa z tomateam, stara dostalem od mechnika) .
Czy zeby to wymienic jeszcze raz caly rozrzad trzeba zdejmowac?
I czy moze sa tam jakies uszczeliki czy cos co moglo pojsc ?
Czy jednyna opcja to nowa pompa, nowy jeden pasek i rozbierac wszystko tak jak radzie mechanik ?
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 16:45   

luki12 napisał/a:
Przy hgf plyn nie powinine mi uciekac w nocy prawda?

Powinien ale jak byś nie odkręcał korka. Po zgaszeniu ciśnienie z układu chłodzenia wpycha płyn do cylindra.

luki12 napisał/a:
aaa po wyczszczeniu korka oleju nowych sladow majonezu nie zauwazylem.

Ale pojawią się bo mało jeździsz. Te ślady to wilgoć z powietrza kondensująca się w silniku. Miesza się z oleje i stąd"majonez"
luki12 napisał/a:
Czy zeby to wymienic jeszcze raz caly rozrzad trzeba zdejmowac?

Trzeba zdjąć tylko ten długi pasek.
luki12 napisał/a:
Czy jednyna opcja to nowa pompa, nowy jeden pasek i rozbierac wszystko tak jak radzie mechanik ?

A na pewno cieknie pompą a nie przypadkiem pod nią? Między pompą a blokiem.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 10:18   

wymienił mi dzis olej i filtr oleju(to apropos tego ze przy dluzszych postojach pojawial sie komunikat "low oil pressure") no i sprawdzał tez przy okazji te wycieki i mowi ze jak sciagnal filtr to widac bylo ze w okolicach pompy wody leci bo sa tam slady i krople niebieskiego plynu. Dokłądnie tego nie widzał bo by musial rozrzad zdjac.

Nie wiem co tam jeszcze moze byc . Pompa byla ta:
Pompa wody SKF [nr kat. PEB102240SKF] (1 szt.) i wymienia byla na poczatku kwietnia.
Martwi mnie to bo to kupa kasy znowu pasek pompa i robocizna, swoja droga to dobrze ze nie HGF bo bylo by jeszcze wiecej.

a tak przy okazji to jaki pasek kupic przedni czy tylni ?
Pasek rozrządu (przedni) GATES [nr kat. LHN100410GAT] (1 szt.) 118.9 PLN
Pasek rozrządu (tylny) GATES [nr kat. LHN100420GAT] (2 szt.)

Byłem wczoraj na tescie CO2 i wygladalo to tak na wł. silniku i odkreconym korku gosc wsadził taka ki przedmiot z taka jakby gruszka do wlewu pl. chlodzacego w zbiorniczku i byly tam dwa poziomy takie i zaczely pojawiac sie babelki i zmianiac sie kolor plynu w drugiej komorze tego miernika. Po czym mechanik zdiagnozowal ze jednak skoro zmienia kolor i pojawiaja sie bąbelki to jest cos z glowica i uszczelka i naprawa to ok 2tys zl z czesciami. Tylko zastanawia mnie jedno czy nie powinien robiac taki test zatkac tej rurki od odplywu wyrownawczego ? Tak sobie dzis zdalem sprawe ze przeciez to tamtedy moze sie CO2 dostawac wiec nie wiem na ile ten test jest miarodajny. Powiedzial tez ze zeby dalej diagnozowac trzeba by bylo zrobic test konpresji wkladajac cos w kazda swiece. Po czym zdecydowal ze poki sie silnik nie grzeje i chodzi normalnie tylko gubi plyn to wsypie takiego proszku "stop leek" za 6zł i jak to jest jakas mała nieszczelność to powinno pomóc i kazał nie gasic silnika i ok 30km zrobic zeby sie to rowno rozprowadziło. Po czym wieczorem jak juz ostygł dolalem plynu i zostawilem na noc - wynik rano z 30ml ubylo, po dolaniu i zrobieniu trasy 15km stan sie nie zmienił.

Co myślicie na ten temat ? Bo troche przerazony jestem juz wolalem ta wczesniejsza diagnoze na "pompe wody"
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 13:26   

luki12 napisał/a:
poki sie silnik nie grzeje i chodzi normalnie tylko gubi plyn to wsypie takiego proszku "stop leek" za 6zł i jak to jest jakas mała nieszczelność to powinno pomóc i kazał nie gasic silnika i ok 30km zrobic zeby sie to rowno rozprowadziło

I zatkało chłodnicę i nagrzewnicę. Człowieku zmień Ty mechanika!!! Takie rzeczy stosowało się starych Oplach, Polonezach i temu podobnych. Ciekawe jakie ogrzewanie czeka Cię zimą...

luki12 napisał/a:
glowica i uszczelka i naprawa to ok 2tys zl z czesciami.


Robocizna to ok 350-400zł za głowicę, porządne zrobienie głowic od podstaw 600-700zł, uszczelki pod głowy ok 200-300zł, to tego uszczelki pod kapy,kolektory, nowe paski, i uszczelniacze wałków. Coś koło tego wyjdzie. Ja za swoje płaciłem chyba 2100. Jak byś się zdecydował to zostały mi jeszcze nowe uszczelki niewykorzystane (długa historia) i sprezentuje je komuś w dobrej kwocie.

[ Dodano: Czw Wrz 02, 2010 14:26 ]
luki12 napisał/a:
Tak sobie dzis zdalem sprawe ze przeciez to tamtedy moze sie CO2 dostawac wiec nie wiem na ile ten test jest miarodajny.

A skąd indziej miałby dostawać się gaz do płynu :?: Przecież CO2 może przenikać tylko ze spalin a spaliny z cylindra. Innej możliwości nie widzę.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 14:55   

Cytat:
I zatkało chłodnicę i nagrzewnicę. Człowieku zmień Ty mechanika!!! Takie rzeczy stosowało się starych Oplach, Polonezach i temu podobnych. Ciekawe jakie ogrzewanie czeka Cię zimą...

No moja wiedza z mechaniki sam. jest watła ale mechanika wybrałem zgodnie z opinia na stronie roverki.pl ktos tam dodal pozytywne opinie o tym mechaniku i podobno pracowal kiedys w ASO Rovera wiec tym sie kierowalem.. ale poki co jeszcze ogrzewanie mam bo sprawdzalem:)

Cytat:
... byś się zdecydował to zostały mi jeszcze nowe uszczelki niewykorzystane ...
Odezwe się jak juz bede zbierał na kapitalke, narazie jeszcze jezdzi normalnie ten samochod wiec mam jeszcze chyba troche czasu

Cytat:
A skąd indziej miałby dostawać się gaz do płynu Przecież CO2 może przenikać tylko ze spalin a spaliny z cylindra. Innej możliwości nie widzę.

... ja to zrozumielem tak ze ten test polega na tym ze sprawdzana jest ilosc co2 w plynie chlodzacym, wiec jesli jest jakas nieszczelnosc w glowicach to wpycha ten co2 do zbiorniczka i plynu, ale jesli w zbiorniczku jest jeszcze rurka ktora sluzy do wyrownywania poziomu i laczy sie ona z plynem to skoro wsadzil cos do mierzenia tego i nie zatkal tej rurku to moze wynik byc nie miarodajny. Jesli sie myle to mnie popraw prosze.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 20:59   

luki12 napisał/a:

... ja to zrozumielem tak ze ten test polega na tym ze sprawdzana jest ilosc co2 w plynie chlodzacym, wiec jesli jest jakas nieszczelnosc w glowicach to wpycha ten co2 do zbiorniczka i plynu, ale jesli w zbiorniczku jest jeszcze rurka ktora sluzy do wyrownywania poziomu i laczy sie ona z plynem to skoro wsadzil cos do mierzenia tego i nie zatkal tej rurku to moze wynik byc nie miarodajny. Jesli sie myle to mnie popraw prosze.

Mierzy się zawartość CO2 rozpuszczonego w płynie chłodniczym i żadne rurki nie mają tu nic do rzeczy. Nie mierzy się ilości bąbelków tylko ile gazu rozpuściło się w płynie chłodniczym. W normalnych warunkach jest go tyle co w powietrzu lub odrobinę więcej ale gdy puści uszczelka to różnice są duże. To że mechanik czegoś ta nie zatkał czy nie zakrył nie a żadnego znaczenia bo równie dobrze mógłby sprawdzać ten płyn w szklance zaraz bo przelaniu.

[ Dodano: Czw Wrz 02, 2010 21:59 ]
Tak czytam i wnioskuje że myślałeś że mierzy się ilość gazu w układzie. Układ jest pod ciśnieniem, więc wszystko co się tam dostanie powinno rozpuścić się w płynie. W innym przypadku płyn zacząłby Ci się gotować bo przez bańki gazu straciłbyś obieg (tak dzieje się gdy uszczelka już naprawdę mocno puszcza).
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problemy ukladu chlodzenia
zozolek Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Paź 10, 2010 16:55
zozolek
Brak nowych postów [R75] Uklad chlodzenia
marynabiala Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Cze 01, 2015 11:04
sknerko
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Awaria układu chlodzenia
KompletnyLaik Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 30, 2016 14:16
longer86
Brak nowych postów [R75] olej w ukladzie chlodzenia
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Kwi 14, 2013 20:06
grota10
Brak nowych postów [R75] odpowietrzenie ukladu chlodzenia
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Mar 29, 2013 14:24
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink