Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 400 1.6 98r.] Problem z tempomatem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:09
[Rover 400 1.6 98r.] Problem z tempomatem
Autor Wiadomość
SG76 



Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Wronki



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 15:18   [Rover 400 1.6 98r.] Problem z tempomatem

Witam
Mam Rover 400 1.6 z dołączonym tempomatem (na zdjęciu). Niestety nie wiem czy nie potrafię go obsłużyć czy po prostu coś jest uszkodzone. Po wlączeniu i przytrzymanie przycisku zapala się czerwona kontrolka po prawej stronie ale po puszczeniu gazu nie trzyma prędkości. Czy coś robię nie tak? Gdzie i ewentualnie jakiej moge szukac usterki (mechanicznej, elektrycznej?) Proszę o radę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 19, 2010 15:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 17:27   

Kolego wątpię aby ktokolwiek Ci pomógł. Tempomat masz nieoryginalny, dokładany i jedynym rozsądnym wyjściem jest wizyta u elektromechanika.
 
 
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 17:37   

Tempomat jest jak najbardziej oryginalny, sprawdz czy masz linke od tempomatu pod maska ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 17:49   

A przypadkiem tempomaty w Roverach serii 400 nie było montowane tylko w 2 litrowych silnikach benzynowych serii T i sterowanie nim nie wyglądało tak jak na zdjęciu?

 
 
SG76 



Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Wronki



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 18:25   

A gdzie mogę znaleźć tą linkę, bo przyznam szczerze, że w dziedzinie motyzacyjnej jestem raczej laikiem.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 19:34   

po włączeniu musisz przesunąć ten przesuwnik w kierunku set / acc wtedy dopiero masz ustaloną prędkość, jeśli zahamujesz w trakcie jazdy na tempomacie albo dodasz gazu, albo wciśniesz sprzęgło, to do ustalonej prędkości wrócisz po przesunięciu w kierunku res / dec, podczas jazdy na tempomacie powinno się dać zwiększać ustaloną prędkość (acc) lub zmniejszać (dec) sporo tempomatów podobnie działa, a ten nie jest fabrycznie montowany :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 20:19   

Steryd pewny jestes? Ja mam taki sam... identyczny krotka w krotke, sedan rover 420 :P Wiec sklanial bym sie do jego oryginalnosci...

PS. Gdzie na tej focie jest niby sterowanie do tempomatu? :|
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 20:51   

Upgreydd, ja również mam taki tempomat, a mam 416.
Na fotce w dolnej cześci kierownicy jest jakieś sterowanie, ale nie wiem czy to nie jest przypadkiem sterowanie radiem(kiespkie zdjęcie).
SG76,

bazując na załączonym zdjęciu, to linkę od tempomatu znajdziesz mniej więcej na wprost od filtra paliwa, filtr paliwa jest obok komputera to taki aluminiowy prostokąt prawie na środku zdjęcia (widać go kawałek-silnik zasłania).
U mnie linka jest na takim "łańcuszku"(linka na końcu ma aluminiowe kulki, o które zaczepia się zapięcie), który można skrócić lub wydłużyć.
Może ktoś znajdzie zdjęcie które to poprostu pokaże, a jak nie będzie to pstryknę jutro fotkę u siebie.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Ostatnio zmieniony przez Robert_ Czw Sie 19, 2010 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SG76 



Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Wronki



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 21:00   

Zastosowałem się do instrukcji kolegi Steryda, ale niestety nie działa. Jedyne co to udało mi sięwłączyć czerwoną lampkę gdy przesunę suwak w kierunku res dec i nacisnę przycisk z boku, czyli coś chyba jednak się załącza, ale prędkości nie trzyma. Jutro zajrzę pod maskę i poszukam tej linki, wtedy może będzie coś więcej wiadomo, gdzie szukać usterki.
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 22:13   

Na fotce którą umieściłem sterowanie od tempomatu występuje na "skrzydełkach" pod kierownicą (takie listki, które wyglądają bardzo podobnie jak te od sterowania radiem). Instrukcja mówi, że w Roverach serii 400 tempomat występuje jako opcja wyłącznie w silnikach 2.0 T.

Swoją drogą ciekawe, że aż tyle osób ma tempomat :mrgreen: . Kusicie....... :rotfl:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 20, 2010 09:23   

To, że macie takie same tempomaty, nie znaczy, że były one montowane fabrycznie ;) to tak samo jak z klimatyzacją Diavia

Po prostu takie systemy do dokładania produkuje nie wiele firm, i często się zdarza, że ludzie montują ten sam model w swoich samochodach.

Zerknijcie sobie tutaj:
http://www.waeco.com/en/4374.php

Ostatnia pozycja to jest zdalne kierowanie przy kierownicy... nie dam sobie głowy uciąć, ale jeszcze z rok temu jak oglądałem tą gałkę do kierownicy, to wyglądała dokładnie tak jak ta, którą macie...

A fabryczny tempomat nie miał żadnej dodatkowej linki, tylko miał inną przepustnicę, która działa tylko przy silniku 2,0T , bo tam silniczek krokowy steruje bezpośrednio przepustnicą, a nie zaworkiem w kanale obejścia.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SG76 



Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Wronki



Wysłany: Pią Sie 20, 2010 21:03   

Zajrzałem dziś pod maskę i wszystko jest chyba na swoim miejscu (takie przynajmniej odnoszę wrażenie) Powinna być jeszcze gdzieś elektronika od tego. Gdzie ją mogę znaleźć? Pod kierownicą po lewej stronie znalazłem schowek z bezpiecznikami i nic więcej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R 416 Si] Problem z dokladanym tempomatem
slax Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Sty 04, 2010 17:36
slax
Brak nowych postów [R400] Dokładka sterowania radiem i tempomatem w kierownicy
LastEr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 20, 2015 17:17
BigBoyPL
Brak nowych postów [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
maciejblaz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Sie 24, 2014 11:10
zacekpl
Brak nowych postów [Rover 416 98']Problem po HGF!!!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 06, 2009 12:05
dulis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink