Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R200 2.0 sdi ] olej 5W40 do diesla?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 09:57
[ R200 2.0 sdi ] olej 5W40 do diesla?
Autor Wiadomość
Yrek 




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Skała

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 23:27   [ R200 2.0 sdi ] olej 5W40 do diesla?

Witam dzisiaj w pośpiechu kupowałem olej do swojego diesla. w Sklepie znalazlem półkę z olejami 10W-40 dieslel castrol. Ale oczywiście jak się okazało w domu po zalaniu nowego oleju jakiś niedbaluch odstawił olej 5w-40 na tą półkę i ja go kupiłem i zalałem.
Moje pytanie jest takie czy na tym oleju(5W-40) mogę jeździć dieslem? czy muszę natychmiast zmienić ten olej. dodam że silnik na tym oleju nie grzeje się ani nic. działa tak samo jak na normalnym.
Proszę o pomoc w tej sprawie :beczy:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 23:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin731 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Dęblin



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 00:17   

Ja w iDt w r45 też mam 5w40 a dokładnie Castrol Magnatec 5w40 Diesel. Przejechałem od wymiany 5 tyś i jak narazie wszystko ok, może ubyło 1 mm na bagnecie.
 
 
Yrek 




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Skała

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 02:33   

u mnie tylko nie jest napisane diesel tak tak by to był do benzyniaka
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 07:07   

Ja z premedytacją wlałem Motula 8100 X-cess 5W40 chociaż wcześniej był Mobil 10W40, przez 2000km nic nie ubyło. Nie przejmuj się, będzie dobrze.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 07:24   

Do mojego Poldorovera rocznik 1996 lałem zawsze olej 5W40 (Lotos) i zmieniałem co jakieś 20 - 25 kkm. Zrobiłem nim przez pięć lat 100 tysięcy km i do końca, zanim zdjąłem mu głowicę (docieranie zaworów), trzymał ciśnienie sprężania nominalne - 1.4 MPa na tłokach. Silnik ma 168 kkm przebiegu (pewny)
Tenże sam olej zalałem do mojego drugiego wózka, Nexii 1.5 SOHC rocznik 1998. Silnik w niej ma 224 kkm przebiegu i nawet na tym oleju, który zmieniam w niej co jakieś 15 kkm (a powinno się co 10 kkm), przy takim przebiegu silnika, oleju od wymiany do wymiany nie ubywa ni grama.
Oba silniki oczywiście na LPG.

Jeśli silnik jest w dobrym stanie, nie zarżnięty, nie przegrzany, nie zasyfiony, nie zamęczony, nie katowany, nie uszkodzony, itd.. - to generalne, jaki doń olej lejesz, czy syntetyk, czy pół, i czy wymieniasz go co 10 kkm, czy co 15, a nawet 20 kkm - nie ma to znaczenia.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dzozef 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 14:30   

oprawca_1978 napisał/a:
czy wymieniasz go co 10 kkm, czy co 15, a nawet 20 kkm - nie ma to znaczenia.

w przypadku silnika benzynowego i do tego z lpg to można sobie pozwolić na późniejszą wymianę oleju bo nie jest tak zanieczyszczony ale w przypadku diesla terminowa wymiana oleju ma znaczenie.
Yrek, jeśli sinik nie ma żadnych wycieków to możesz śmiało jeździć. Jeśli zmieniłbyś olej mineralny na syntetyczny to taka zmiana mogłaby być zbyt drastyczna, natomiast zmiana z półsyntetyku na syntetyk nic złego w silniku nie zrobi o ile nie pojawiły się jakieś wycieki.

pozdrawiam
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 14:56   

dzozef, racja co do oleju :ok:
oprawca_1978, weź nie pisz takich głupot o wymianie oleju :nono:
 
 
 
Yrek 




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Skała

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 23:31   

Bardzo dziękuję Ci za pomoc. Kamień z serca. Dzisiaj za to przy czyszczeniu chłodnicy (nie działał mi nawiew ciepłego powietrza jak i najprawdopodobniej sam silnik działał tylko na zew obiegu) za poradą mechanika przelałem chłodnice rozcieńczonym kretem i jak się okazało krecik załatwił ale chłodnice a dokładniej klejenia jakie na niej były. Oczywiście cały układ przepłukałem duuuża ilością wody, ale chłodnice muszę zmieniać.
Temat uważam za zamknięty ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [25 iDT] jaki olej jest najlepszy dla diesla?
koleszko1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Pią Maj 31, 2019 04:01
filo
Brak nowych postów [R200/400 SDi] Samodiagnostyka diesla
Honda Civic Aeroeck 2.0 77 kW Diesel
czapaja Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Sty 29, 2012 18:00
tuners
Brak nowych postów [r200 '97 rok] linka gazu do diesla 86KM
gdzie szukać?
matlacz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pią Wrz 11, 2009 18:05
Remigiusz
Brak nowych postów [R200] rura dolna chłodnicy do diesla poszukiwana
Profesorek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Cze 11, 2016 12:53
Profesorek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink