A więc, Panowie i Panie, oto mój ostateczny wykres, który mi się mega podoba
Tuner w magiczny sposób poprawił mi dół i zmniejszył górkę momentu, która się zrobiła po wymianie wtrysków. Mam efekt MAFAMu bez niego
Bardzo ładnie teraz z dołu idzie i nie ma już "kopnięcia" przy 2000 rpm jak to jest w serii, a było jeszcze bardziej widoczne po chipie, tak więc układ napędowy jest wdzięczny
Teraz jest ładny, równomierny przyrost mocy
Pojadę jeszcze na stacjonarną hamownię, żeby przekonać się ile niuta jest (ten wykres z Dynometru na 3 biegu). Więc pewnie będzie 300+ niuta.
Oto wspomniany wykres:
A dla porównania goły chip + seria:
Dzięki
Pływak Mogło być więcej i było, ale nie potrzeba mi górki momentu, więc Zaprzal mi ją wywalił
Teraz jeszcze zamierzam mu trochę więcej powietrza dać, czyli IC większy wstawić, ale to dopiero na wiosnę
Ogólnie jest tak:
-EGR zaślepiony
-kat wywalony
-odma odłączona
-zwiększone ciśnienie doładowania do 1.3 bara
-wtryski od SDi
-chip tuning
Miałem jeszcze wstawioną sportową wkładkę filtra powietrza K&N, ale na razie leży w szafie, może stożek suchy dam, ale zobaczymy
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 09:35
Ogólnie ładnie, i wbija przyjemnie pewnie w fotel . Nie mniej czekamy na efekty wiosennych modyfikacji . Ja wciąż jestem Ciekaw jak to będzie iDT vs ZR 160 .
bociannielot, nie wiem czy dam radę zrobić te 150 KM bez górki momentu obrotowego, a tej naprawde nie chce. Samochód poza posiadaniem mocy musi też jeździć
No ja wychodzę z założenia, że wszystko trzeba robić z głową. Mogłem tyle samo mocy osiągnąć samym chipem, ale wtedy miałbym ogromną górkę momentu, tak jak kolega gralu. Sam tak niedawno miałem, bez strojenia po wtryskach... Jak to w iDT do 2000 rpm słabo, a potem był nagły strzał momentu... I w takim wypadku długo by nie pożył układ napędowy i pompa.
Teraz tylko dam mu powietrza więcej, żeby na uboższej mieszance pracował
Jeszcze mam takie spostrzeżenie, że na wkładce K&N mniej dymu puszczał z rury przy przygazówce, teraz na papierowym jakby więcej. Ale jeszcze dokładnie porównam.
Jak się potwierdzi to będzie widać zasadność wstawiania sportowego filtru
Ogólnie fabryczny IC jest mały i ma beznadziejne umiejscowiony. Kupno trochę większego i wstawienie go tak, żeby powietrza trochę zgarniał myślę, że powinno sporo dać
Tylko jeśli wstawiłbym go powiedzmy w tym wlocie pod tablicą rejestracyjną to nie będzie negatywnych skutków zasłonięcia chłodnicy?
Ewentualnie sprinter/crafter. Co do górki momentu niestety diesle mają mniejszy zakres użytecznych obrotów i przy wysokim momencie po prostu nie da go się płasko rozłożyć...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pływak, tylko ja nie widzę powodów do robienia krzywej momentu podobnej do gór w Himalajach
Mam nadzieję, że gralu się nie obrazi, że wykorzystuje jego wykres.
Moc praktycznie identyczna a krzywa momentu zupełnie inna
flapjck1, a on nie za duży?
szoso420, od Laguny 1.9 dCi?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum