Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 1.4 16V] Wymiana oleju na syntetyk
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 17:57
[R214Si 1.4 16V] Wymiana oleju na syntetyk
Autor Wiadomość
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 09:40   [R214Si 1.4 16V] Wymiana oleju na syntetyk

Witam,
Mam świeżo wyremontowaną głowicę - silnik zalany jest olejem półsyntetycznym 10w40
Czy jest sens zmienić olej na syntetyk 5w40? Jeżdżę na LPG - silnik nie bierze w ogóle oleju, przebieg 142000

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 09:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 11:42   

Gdy kupiłem mojego Poldorvera od drugiego właściciela, miał przebieg 68 kkm (raczej realny). Od razu zmieniłem w nim olej na 5W40 (Lotosa) i przejeździłem nim przez pięć lat sto tysięcy km, wymieniajac go co jakieś 25 kkm (choć na ostatnim bez wymieniania przeturlałem się od lipca 2007 do maja 2009 40 kkm bez paruset km).
Silnik nigdy oleju nie brał, od wymiany do wymiany nie ubywało nawet setki.
Wstawiłem mu od razu LPG, który podobno powoduje, że silnik ma większą konsumpcję oleju, czego zupełnie nie potrwierdzam.

Jeśli masz pewność, że silnik ma realny przebieg, deklarowany jako 142 tysiące (przy takim przebiegu w środku musi być czysty jak nowy i nie powinien zjadać więcej oleju, jak max. 1 litr na 10 tysięcy km) - to możesz na spokojnie przejść na olej syntetyczny o podobnej lepkości (5W40), a nawet jeszcze rzadszy (0W40).
Generalnie, nie ma to większego sensu, skoro silnik jest dedykowany do pracy na półsyntetycznym oleju o lepkości 10W40, ale jak ktoś chce - to czemu nie.
Na oleju 5W40 poprawi się rozruch w zimie, bo jest on rzadszy, ale nieco spadnie ciśnieni smarowania na zagrzanym oleju (co w lato będzie najbardziej zauważalne).

Wypadałoby więc sprawdzić silnikowi ciśnienie smarowania na zagrzanym oleju. Jeśli będzie trzymał na wolnych obrotach co najmniej 100 - 150 kPa (0.1 - 0.15 MPa, 1 - 1.5 bara) a pod obciążeniem, od 2000 - 2200 rpm co najmniej 350 - 400 kPa (0.35 - 0.4 MPa, 3.5 - 4 bary) - to na spokojnie możesz lać weń i olej 5W40, czy nawet 0W40, oczywiście syntetyczny.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 96r] Wycieki oleju
marcin1983 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 10, 2008 12:02
Brt
Brak nowych postów [r214si 98r.]Korek spustowy oleju
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Kwi 08, 2014 17:04
Felipe987
Brak nowych postów [R214Si 1.4, 103KM, rok 96] dziwny wyciek oleju
kasiapila Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Czw Sty 08, 2009 18:19
blue827
Brak nowych postów [R214Si] jakiego oleju silnikowego używacie ?
marka i cena mile widziana ;)
supr3me Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Sob Sie 25, 2007 20:20
sTERYD
Brak nowych postów [r214Si 97r] Jak to jest z ta kontrolka oleju?? dziala??
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Paź 27, 2008 01:20
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink