Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 08:37 [R75] Problem z odpalaniem
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam wszystkich
Nie gniewajcie się jeśli temat był już poruszony, ale niestety takiego przypadku nieznalazłem.
mam następujący problem. R75 odpala ciężko po kilku minutach od zatrzymania, rano odpala od 2-3 razu jak dużej pokręce rozrusznikiem, następnie jak przejadę jakąś odległość i zgaszę auto i idę np na 5 minut do sklepu to już mam problem z odpaleniem auta( nawet dzisiaj chciałem go zostawić już pod marketem ale po 15 minutach odpalił), natomiast jak zaraz chcę go odpalić po zgaszeniu to pali na dotyk. Sprawdzałem dzisiaj samochód ELM i jest całkowity brak kodów błędów, a livedata pokazuje tylko obroty,
temperaturę płynu 85
intake manifold absolute press 97 kpa intake air temperature 36 nie wiem dokładnie czego to dotyczy
nadmienie również iż w tym samym czasie co awaria odpalania zaczął wchodzić ciężko na obroty przez minute może dwiedochodzi do 2-3,5 tyś obrotów potem kręci aż miło
Bardzo proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki ponieważ autko jest mi bardzo potrzebne.
Uwaga od moderatora: kolor czerwony zarezerwowany jest dla administratorów i moderatorów.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 19:38, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 08:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 08:49
kandj napisał/a:
Bardzo proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki ponieważ autko jest mi bardzo potrzebne.
1. Sprawdź czy nie masz wycieków ropy http://forum.roverki.eu/v...p=428983#428983 U mnie puszczało na łączeniu z zaworkiem z linku i czasami ciężko palił. Ostatnio wymieniłem przewody na nowe i jest OK. Paliwo się chyba cofało. Poobserwuj jak pali w zależności od nachylenia terenu.
2. Czyszczenie elementów silnika diesel M47R http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 - zwłaszcza zawór na pompie CR. Sprawdź wężyki od EGR.
3. Może pomału padać czujnik położenia wałka rozrządu.
4. Przejrzyj - Problemy z uruchamianiem oraz nieprawidłowa praca silnika http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
kandj napisał/a:
nadmienie również iż w tym samym czasie co awaria odpalania zaczął wchodzić ciężko na obroty przez minute może dwiedochodzi do 2-3,5 tyś obrotów potem kręci aż miło
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 14:54
Zastanawia mnie czy to nie czasem wtryskiwacz... Ale na początek tak jak pisał apples, warto sprawdzić zawór na pompie CR, bo objawy i wtryskiwacza i zabrudzonego zaworu są często identyczne...
ja mam chec kupic 10l PB i podpalic mojego R ,masakra co niektórzy znają mój problem zwłaszcza apples ,miałem praktycznie taką sytyłacje jak kolega kandj,byłem u kolegi PHIOWI na t4 i wyszło jak byk wtryski ,niestety po regeneracji to samo dwa razy były wtryski w firmie gosc zapewnia mnie ze są ok,no ale :napewno mniej pali paliwa i niekopci . musze znowu do PHIOWI jechac moze cuś wyjdzie pozdrawiam
EDIT:zastanawia mnie na czym dokładnie oprócz wymiany końcówki polega regeneracja i czy w 100% mogą na maszynie sprawdzic wtryski?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Wrz 28, 2010 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 11:13
domel-x napisał/a:
ja mam chec kupic 10l PB i podpalic mojego R ,
Ty się z nim masz.
domel-x napisał/a:
czy w 100% mogą na maszynie sprawdzic wtryski?
Mogą.
kandj napisał/a:
Panowie dzisiaj autko nie odpaliło wogóle sam nie wiem od czego zacząć go rozkręcać i pokolei sprawdzać.
Pozdrawiam
Posłuchaj czy pracuje pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze i pompa w zbiorniku. Możesz zdjąć przewód przed filtrem i zobaczyć jak podaje paliwo. Zapłon w pozycja 2 i od razu wyciągasz przewód. Okryj trochę przewód szmatką bo może trysnąć ostro. Ile masz paliwa w baku? Czy nie pali na zimnym i ciepłym? Jak stoi auto (przechylone, na równym terenie)? Przejrzyj temat http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 11:23
polecam do wtrysków płukanki LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG oznaczenie 2666 , ogień dodatek już kilka auto przywróciło do życia , a twoim problemem kolego mogą być wtryski , podjęć do kogoś kto ma kts i powinien sprawdzić test przelewów przez tester diagnostyczny.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
więc tak
pompka niskiego paliwa pracuje,właśnie również zciągnołem przewód tak jak opisałeś no i ropa wylatuje tylko tak impulsowo auto stoi prosto, paliwa mam niecałą ćwiartkę,roverek dzisiaj już nieodpalił wogóle natomiast podłączenie pod kom tylko elm niepokazuje żadnych błędów. Na chwile obecną mam ściągnięty kolektor, wszystko wygląda suchutko(fakt jest strasznie brudny wśrodkuale zaraz będę go czyścił)
[ Dodano: Sro Wrz 29, 2010 12:56 ]
jeszcze raz zciągnołem przewód tym raze natychmiast po przekręceniu stacyjki i ciśnienie jest bardzo dobre.
Ok mam jeszcze jedno pytanie ponieważ jak mam już wszystko rozłożone to chciałbym wyczyścić wtryski, czy konkretnie jest tu jakiś haczyk jak je zdemontować aby je dokładnie wyczyścić jakieś wskazówki bardzo mile widziane.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Wrz 29, 2010 14:50, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 12:27
kandj napisał/a:
Ok mam jeszcze jedno putanie ponieważ jak mam już wszystko rozłożone to chciałbym wyczyśći wtryski, czy konkretnie jest tu jakiś chaczyk jak je zdemontować aby je dokładnie wyczyścić jakieś wzkazówki bardzo mile widziane.
z tym paliwem to jest tak
impulsowo podawało wtedy kiedy sam przekręcałem stacyjkę a następnie biegłem zdejmować przewód, natomiast jak poprosiłem kolegę który przekręcał stacyjkę a ja w tym czasie zciągnołem przewód to trysnęło bardzo silnym strumieniem. jutro biorę się za te wtryski
Dzisiaj zmontowałem mojego roverka po dokładnym umyciu podzespołów i omawianych czujników (oprócz wtrysków), następnie dolałem z kanisterka 5 l paliwa oraz dodatek do wtrysków i udało mi się odpalić.
jak narazie wydaje się być ok choć wydaje mi się że troszeczkę gorzej odpala(jednak pojeżdże więcej to się okaże).
jednak pozostał objaw o którym pisałem w pierwszym posćie czyli jak go odpalę i daję gazu to dochodzi do 2 tyś obrotów i brak mocy, jednak jak troszkę się odczeka to wszystko wraca do normy.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 18:47
kandj napisał/a:
jednak pozostał objaw o którym pisałem w pierwszym posćie czyli jak go odpalę i daję gazu to dochodzi do 2 tyś obrotów i brak mocy, jednak jak troszkę się odczeka to wszystko wraca do normy.
generalnie ta pompka przy akumulatorze pracuje wedle nie w porządku, chyba muszę wymienić pompkę w baku. Czy da się jakoś skutecznie sprawdzić te pompki aby sprawdzić dokładnie która jest na wykończeniu.?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 21:30
kandj napisał/a:
generalnie ta pompka przy akumulatorze pracuje wedle nie w porządku, chyba muszę wymienić pompkę w baku. Czy da się jakoś skutecznie sprawdzić te pompki aby sprawdzić dokładnie która jest na wykończeniu.?
Wysłany: Sob Maj 11, 2013 10:21 Rover 75 2.0CDT rok2002 Autko zamilkło......
Witajcie szanowne forum,jestem świeżym forumowiczem więc proszę o wyrozumiałość.Roverka mam od 1.5 roku i nie narzekam na niego ,ale od tygodnia doprowadza mnie do szału a mianowicie pdjechałem pod dom wyłączyłem i już nie odpalił no to ja myk na forum i pokoleji eliminuje co może być przyczyną no i znalazłem się w czarnej dziurze. Pompy paliwa pracują i paliwo podają aku jest ok rozrusznik też przekaźnik świec żarowych wymieniony,czujnik wysokiego ciśnienia wczoraj czyściłem i nic.Dodam że jak próbuje go odpalić przekręcam kluczyk na poziom 2 to słyszę ja przekaźnik od pomp paliwa(żółta kostka pod schowkiem pasażera prawda?)robi cyk popmpy zaczynają podawać paliwo cirka 30sek póżniej robi znowu cyk i pompy już nie pracują i przekręcam aby go uruchomić i ten sam przekażnik robi cały czas cyk,cyk,cyk...(paliwo dochodzi do wtrysków)czy to ma jakiś związek z brakiem odpalenia?przekażnik wymieniłem i jest to samo... i co wy na to??? z góry dziękuje za podpowiedzi i sugestie i proszę i jak najszybszą pomoc. Pozdrawiam Kaszub na imigracji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum