Forum Klubu ROVERki.pl :: [R825] Sprzęgło...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 20:36
[R825] Sprzęgło...
Autor Wiadomość
Misiek 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 12:53   [R825] Sprzęgło...
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1995

Po pierwsze to czy da się dopasować wysprzęglik i pompę sprzęgła od jakiegoś innego samochodu?

Mam problem ze sprzęgłem od 4 lat czyli od zakupu samochodu. Pedał sprzęgła łapie gdzieś od połowy zakresu i dosyć ciężko chodzi. Problemem jest to że wymieniłem już chyba wszystkie możliwe części w układzie sprzęgła i ciągle jest to samo. Konkretnie to wymieniłem:
jako pierwszą pompe sprzęgła ( według mechanika to była jej wina na 100% ale jakoś niepomogło), następnie silnik z całym osprzętem z rozbitego roverka, gdzie sprzęgło działało wręcz idealnie (przed wymianą przejechałem się nim kilkaset metrów). Jedyne co wtedy zostało to stara (nowa) pompa sprzęgła, i niebyło żadnej poprawy. Po jakimś niedługim czasie pompa sprzęgła zaczeła przeciakać to zmieniłem (na tą z rozbitego tym razem) i nadal to samo, pedał chwyta w połowie... Następną awarią na liście był wysprzęglik, po naprawieniu nic się niezmieniło. Pół roku temu nagle tarcz sprzęgła mi się zaczeła ślizgać, jeździłem tak chyba przez miesiąc zbierając w między czasie zabawki i teorie do wymiany sprzęgła i w magiczny sposób samo się naprawiło. Teraz znowu pedał leży w podłodze więc chyba znowu mam wysprzęglik do zrobienia...
Te wszystkie awarie były na przestrzeni 4 lat, mniejwięcej 50-60 tyś km.
Jakieś pomysły co w tym samochodzie może tak sukcesywnie to wszystko niszczyć?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 12:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 20:19   

W tym modelu montowano silniki diesla pochodzące od VM. Jest to dośc popularny silnik w wielu innych pojazdach jak np Chrysler, Jeep, Ford, Opel.
Wpisz sobie choćby na allegro hasło "VM" w dziale motoryzacja i zobaczysz ile tego wyskoczy. Może prędzej w ten sposób znajdziesz potrzebujące części.

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 21:19 ]
Chociaż generalnie skrzynie są różne w poszczególnych modelach, więc sprzęgło może nie pasować ...
 
 
 
Misiek 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:53   

Od innych samochodów z VM niestety niepasują. Wiem że wysprzęglik od dużego fiata jest wymiarowo taki sam, nieco dłuższy tłoczek ale to można wyregulować na popychaczu. Kiedyś mnie taki podratował na kilka miesięcy. Tylko niestety mocowania ma inne, co by wymagało podejścia z gumówką i spawarką. A szkoda bo ten od dużego fiata kosztuje 40 zł zamiast 300 za orginał.
Dostałem już reperaturki do pompy i wysprzęglika. Przy pompie sprawa jest oczywista, ale do wysprzęglika dostałem 3 gumki z czego jedna mi do niczego niepasuje. Pozatym brakuje kołnieża na tłoczek.
Konkretnie chodzi o pierwszą z lewej.

Wydawało by się że powinna iść między sprężyne a tłoczek ale jest za duża. Dałbym radę ją wcisnąć po przesmarowaniu ale się boje że mi się cały zestaw zblokuje. Szukałem na necie i do tego modelu tylko takie reperaturki są.
Przydała by mi się rada kogoś kto już coś takiego wykonywał.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 22:12   

Misiek napisał/a:
jeździłem tak chyba przez miesiąc zbierając w między czasie zabawki i teorie do wymiany sprzęgła i w magiczny sposób samo się naprawiło. Teraz znowu pedał leży w podłodze więc chyba znowu mam wysprzęglik do zrobienia...


a moze to wina samego sprzęgła, np. łapy albo łożyska sprzęgłowego
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Misiek 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 14:34   

Odpowietrzyłem i znów działa jak działało. Jak znajdę trochę więcej wolnego czasu to wymienie całę sprzęgło, nowe itak już od pół roku w szafie leży. Tylko boje się że pomimo tego nadal pedał będzie chwytał od połowy bo jest coś o czym niewiem ><

Mam jeszcze pytanie o jedną część. Znalazłem ją szukając starego wysprzęglika i mi się przypomniało że tego w samochodzie niemam. To było zamocowane do pompy sprzęgła w rozbitym aucie.

Nietrafiło to do samochodu bo mechanik który się wtedy nim zajmował (pierwszy z wielu) stwierdził że jest to wspomaganie pompy sprzęgła, które jest niepotrzebne.
Dużo później inny mechanik nazwał to zbiorniczkiem retencyjnym i powiedział żeby broń boże tego nie zakładać bo nieodpowietrze sprzęgła i będą z tego same problemy.
Może ktoś z was poznaje co to może być i jaką rolę faktycznie spełnia? Czy warto to montować czy też faktycznie sobie problemów narobie?
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 22:49   

na ebay.co.uk są dostępne zestawy naprawcze, a tutaj ktoś opisuje wymianę: >>link. W temacie sprzęgieł nie mam doświadczenia.

Mogę tylko doradzić aby przed większymi inwestycjami sprawdzić stan swojej chłodnicy, moja kilkuletnia właśnie dzisiaj się rozszczelniła, będę się starał naprawić ale nie wiadomo czy się uda.
 
 
Misiek 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 13:12   

Cuda się jednak zdarzają. Dzisiaj po porannym odpaleniu przejechałem niecały kilometr i pedał zaczął działać normalnie, odbija ładnie do samej góry. Biegi chodzą leciutko. Tylko trochę cieżko się pedał wciska ale pozatym zachowuje się tak jak sprzęgło powinno się zachowywać. I sprężyna pod pedałem strasznie skrzypi, dawno już niedziałała w tym zakresie.
Wiem że to teraz padnie w losowym momencie, może jutro, może za miesiąc, pewnie jak się zrobi -20 i będę musiał sobie ręce odmrażać żeby to poprawić, ale chyba to tak zostawie. Niewiem co się stało że to działą, więc raczej niewarto grzebać.

Ta reperaturka z ebay jest chyba do benzyny 825. Coś takiego bym potrzebował ale na tłoczek o średnicy 19 mm, wewnętrzna średnica kołnieża jakieś 15 mm. Póki co spróbuje poskładać to co mam na starym wysprzęgliku i zobacze czy będzie szczelnie i w miare lekko pracować.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 22:01   

Misiek napisał/a:
Mam jeszcze pytanie o jedną część. Znalazłem ją szukając starego wysprzęglika i mi się przypomniało że tego w samochodzie niemam. To było zamocowane do pompy sprzęgła w rozbitym aucie.


hmm tez nie wiem co to jest, ale chyba mam to zamontowane przy 2.0 serii T z konca produkcji, zreszta bardziej pewny jestem ze u Senn'a z 96r. tez jest
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 11, 2010 14:02   

Z tego co sie dopatrzylem w Rave i poczytalem na mg-rover to jest to swego rodzaju kompensator, tlumik. Jego zadaniem jest łagodzenie przepływu płynu w momencie szybkiego puszczenia sprzegła. Szczególnie przydane dla kierowców z zero jedynkowym operowaniem pedałami :) Teoretycznie jest to zbedne i chyba tez to wywale bo mam identyczny problem na pedale sprzegla. Zaczyna brac dopiero od polowy i musze konkretnie wcisnac zeby wysprzeglic.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Misiek 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Paź 11, 2010 15:54   

Mi chyba pomogło odpowietrzenie pompy sprzęgła. Nic poza tym nierobiłem, więc to chyba jedyna opcja. Jak mi ostatnim razem pedał spadł do podłogi to zamiast odpowietrzać na wysprzęgliku stwierdziłem że spróbuje przez pompe i zobacze co się stanie. Na zbiorniczku zdjąłem wężyk który doprowadza płyn do pompy sprzęgła, ruszając pedałem sprzęgła wycisneło się kilka bombelków powietrza. Po czym pedał zaczął znowu działać po staremu, czyli od połowy. I po kilku dniach sam zaczął odbijać ładnie do samej góry. Tylko teraz jakby się w nocy zasysał. Z rana jak wsiadam to pedał jest za nisko, czasami przy samej podłodze, wystarczy go odpalić i po kilkudziesięciu sekundach wraca do normy i działa bez zarzutu.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 13, 2010 22:25   

to jest wlasnie dziwne, ze przy pompowaniu i odpowietrzaniu pedal w sumie robi sie coraz gorszy, tak jakby plyn nie nadążał napływać
dziwne jest tez to, ze plyn po odkreceniu odpowietrznika nie leci sam, tak jak przy hamulcach, przynajmniej tak jest u Senn'a
u mnie ruch wysprzeglika po wcisnieciu pedalu sprzegla to 1,5cm, u Senn'a 1cm

dostep do pompy i kompensatora jest sredni, mam nadzieje ze nie trzeba odkrecac serwa
oby tylko gwinty na przewodach puściły
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 19:57   

Z tego co widzialem w Rave to nie trzeba serwa wyciagac. U mnie znowu sie poprawilo. Co prawda pedal bierze od polowy ale jest calkiem znosnie, tak jak przed odpowietrzaniem AndrewS.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R825] Turbina
Deepack Rover serii 800 1 Pon Lis 03, 2008 10:14
Brt
Brak nowych postów [R825] Tłumiki
Zbyszek44 Rover serii 800 7 Nie Cze 22, 2008 12:34
piter34
Brak nowych postów [R825] łożyska
Vigoslaw Rover serii 800 1 Pią Mar 09, 2012 18:35
AndrewS
Brak nowych postów [R825] Zawieszenie
EwaiKazek Rover serii 800 2 Pon Kwi 16, 2007 11:48
EwaiKazek
Brak nowych postów [R825] Części
gruberek11 Rover serii 800 4 Sro Gru 10, 2008 17:54
evita



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink