Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 122 Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro Paź 13, 2010 21:01 [R214Si 99r.] Uszczelniacze wałków rozrządu. Mały problem
Witam
Przy okazji wymiany kilku części w roverku postanowiłem wymienić uszczelniacze wałków rozrządu. Zakupiłem takowe w Focie i są 4 sztuki, 2 na przód i 2 na tył.
Różnią się one niby jakimś odrzutnikiem oleju tak mi tłumaczył chłop w sklepie.
Mówił też żeby ich nie pomylić a ja to zrobiłem i pomyliłem
Zostawić tak jak jest czy lepiej zasuwać do sklepu po nowe bo raczej
nie da się ich wyciągnąć bez bez uszkodzenia.
Pytam bo jeszcze mam w miarę wszystko rozkręcone i nie wiem czy skręcać
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 13, 2010 21:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
niestety trzeba wymienić (cale szczęście niewielkie pieniądze, ale zawsze ). Odwrotnie założone na bank będą niedługo przeciekać.
Uszczelniacze te są po prostu kierunkowe i obrót wału w nich wymusza wciskanie oleju spowrotem do głowicy. Jeśli założyłeś odwrotnie, to wałki bądą się w nich kręcić w odwrotnym kierunku niż przewidział producent, przez co olej będzie wyrzucany w przeciwnym kierunku, czyli na zewnątrz
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
E, niekoniecznie, skoro przejechałeś się na nich krótko, musiało się znimi coś stać. Weź je po prostu wyjmij i obsadź jak potrzeba. Uszczelniacze przednie, "prawe" są zawsze czarne, a te na tył, "lewe", zazwyczaj czerwone/pomarańczowe/bordowe.
Ja w swoim Poldoroverze gdy doszczelniałem skrzynkę wałków rozrządu z ciekawości zamieniłem je tył na przód i pojeździłem tak na nich z rok (jakieś 25 kkm zrobiłem). Nie wymieniałem ich, wtedy było 100% oryginalne, po prostu zamieniłem je miejscami. Nie działo się nic wielkiego, tylko z tyłu jeden, od wałka wydechowego pocił się nieco na zewnątrz, pod blaszkę zaślepiającą koniec wałka. Przy kolejnym doszczelnianiu skrzynki wałków, wstawiłem je jak być powinno i pocić się przestało.
Teraz mam już nowe, FAI, od Tommiego, po jakieś 17 PLN sztuka, choć stare (silnik ma przebieg 168 kkm 100%) nadają się do dalszej pracy (silnik od 68 kkm na pełnym syntetyku).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
kubski84,
Kup nowe koszt niewielki i dla paru złotych nie ma co ryzykować a tym bardziej że wszystko masz jak piszesz rozkręcone. Uszczelniacze corteco koszt 6 zł za sztuke.
Trzeba było kupić do Roverka uszczelniacze, które można zakładać niezależnie od kierunku obrotów. Produkuje je np. Corteco. Wtedy nie sposób pomylić przodu z tyłem
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Trzeba było kupić do Roverka uszczelniacze, które można zakładać niezależnie od kierunku obrotów. Produkuje je np. Corteco. Wtedy nie sposób pomylić przodu z tyłem
Miałem taki i po miesiącu lało się z niego - nie polecam
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 122 Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 13:49
Problem rozwiązany porostu ściągnąłem pokrywę wałków rozrządu i wyciągnąłem je bez szwanku Oczywiście są już na swoich miejscach ale mam następny problem z ustawieniem rozrządu ale to już w innym temacie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum