Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0 iDT 2001r] Przepływomierz, przepływka...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:26
[R25 2.0 iDT 2001r] Przepływomierz, przepływka...
Autor Wiadomość
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 10:03   [R25 2.0 iDT 2001r] Przepływomierz, przepływka...

Witam,

W moim Roverze brakuje mocy. Kopa dostaje od około 3.000rpm. Na mniejszych obrotach muli. Na 5tym biegu tak samo, chyba że osiągnę prędkość 110kmh/h (te nieszczęsne 3.000rpm) (trochę to trwa :P ). Wymieniłem wszystkie filtry, wyczyściłem IC, wymieniłem Turbo - problem dalej został.

Używałem szukajki? i wyczytałem, że za problem odpowiada przeważnie przepływomierz i przepływka.
Mam pytanie odnośnie przepływki i przepływomierza, za co odpowiadają a co najważniejsze gdzie są? Nie chciałbym na darmo rozebrać pół silnika :) Czy mogłby mi ktoś graficznie pokazać gdzie mam tych elementów szukać?

Przy okazji zapytam, o coś takiego, jest to na kolektorze z tego co sie orientuję...
Co to jest i czemu nie jest podłączone? I z czym powinno być połączone?





Z góry bardzo dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 17, 2010 10:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 10:25   

Leoon przepływka i przepływomierz, to to samo ( przepływka- slang moto. ) .W tym temacie masz pokazane gdzie się ona znajduje:

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#546216

...co do tego gniazda przy kolektorze, odpowiem Ci za moment- luknę pod maskę u siebie :taa:

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:22 ]
...już wróciłem i zakładając, że w moim R jest wsio wporzo- a odpukać tako jest ;) jest to tylko zaślepka, do której nic nie jest podłączone, podobnie jak od góry chłodnicy masz też podobne dwie zaślepki. A wracając do przepływki, najprościej sprawdzić czy jest uwalona, odpinając wtyczkę od niej, jak autko zacznie się normalnie zbierać- wtedy masz pewne, że ona jest uwalona.

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:25 ]
...jeszcze jedno, spróbuj zafundować ,,kąpiele '' przepływce, jako kolega pieknie opisał w tym temacie:

http://forum.roverki.eu/v...ht=przep%B3ywka

...u mnie pomogło i ponad 200pln w kieszeni :ok:

Powodzenia ;)
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 10:44   

Leoon, te gniazdo w iDT za nic nie odpowiada.
Skoro jest tak jak mówisz to masz walniętą przepływkę i jakieś 70 KM teraz :lol:
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 10:56   

koledzy, działa :D przepływkę odpiełem i diaaaaabeł w auto wstąpił :)
czy można jeździć z rozłączonym przepływomierzem?

Jugol napisał/a:
[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:25 ]
...jeszcze jedno, spróbuj zafundować ,,kąpiele '' przepływce, jako kolega pieknie opisał w tym temacie:

kąpiel na pewno zafunduje, nic nie stracę a mogę tylko kase zaoszczędzić tak jak mówiłeś.

A ta zaślepka na kolektorze to ma normalnie wejscie, chyba dwu pinowe.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:00   

Leoon napisał/a:
czy można jeździć z rozłączonym przepływomierzem?


...teoretycznie można, tylko za Tobą będzie spora chmura czarnego dymu i spalanie Ci wzrośnie. Spróbuj z kąpielą - jak piszesz, a jak nie pomoże, to już wiesz co masz kupić :ok:
Rada na przyszłość ( znam to z autopsji ) najpierw poszukaj i zapytaj na forum, później wymieniaj, kupuj. Bo jak sam teraz widzisz poniosłeś niepotrzebne koszta- turbina :taa:
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:09   

turbina rzygała olejem tak więc musiałem wymienić.

jeżeli chodzi o przepływkę to postudiuje forum.

Jeszcze raz dzięki za pomoc :)

Koledzy, jeszcze troszkę was pomęcze :) bo widzę, że znacie się na rzeczy :D

Mam odpięty zawór EGR, tak było jak kupiłem auto. Podłączam przewód(ledwo się trzyma dlatego jest zaizolowany), ale EGR ciągle jest zamknięty. Czytałem ze na wolnych obrotach i na jałowym powinien być otwarty... W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte :/


[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 12:09 ]
Krzysi3k, Ty masz Rovera 25 z tego co widzę? To mam do Ciebie pytanie, czy 3cie światło stop, jest diodowe? Bo u mnie robi zwarcie i musiałem je rozłączyć, a wygląda na to, że to diodówka i będę musiał całość wymienić.
Ostatnio zmieniony przez Leoon Nie Paź 17, 2010 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:16   

Leoon napisał/a:
turbina rzygała olejem tak więc musiałem wymienić


...a to chyba, że tak :taa:
A zamiast dzięki, klikasz: pomógł :ok:
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:19   

Jugol napisał/a:
Leoon napisał/a:
turbina rzygała olejem tak więc musiałem wymienić


A zamiast dzięki, klikasz: pomógł :ok:


Robi się :ok:

Jeszcze z tym EGR-em muszę sie uporać i będę spał spokojnie :)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:21   

Leoon napisał/a:
W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte


...czyli ktoś ewidentnie chciał odłączyć EGR, spróbuj to co jest ściśnięte jakoś rozgiąć, żeby wróciło do poprzedniego stanu. Ale jak poczytasz troszkę forum, to stwierdzisz, że spora ilość użytkowników iDT, ma zaślepiony EGR.
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:28   

Jugol napisał/a:
Leoon napisał/a:
W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte


...czyli ktoś ewidentnie chciał odłączyć EGR, spróbuj to co jest ściśnięte jakoś rozgiąć, żeby wróciło do poprzedniego stanu. Ale jak poczytasz troszkę forum, to stwierdzisz, że spora ilość użytkowników iDT, ma zaślepiony EGR.


zaślepiony, czyli... zamknięty ciągle czy w ogóle wycięty?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:29   

...tak- widać na foto, które zamieściłeś :taa:
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:30   

no to fajnie, nie muszę się przynajmiej bawić w kupno nowego EGRa.
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:47   

Leoon napisał/a:

Krzysi3k, Ty masz Rovera 25 z tego co widzę? To mam do Ciebie pytanie, czy 3cie światło stop, jest diodowe? Bo u mnie robi zwarcie i musiałem je rozłączyć, a wygląda na to, że to diodówka i będę musiał całość wymienić.


Leoon - sprawdz jeszcze wiazke tylnej klapy w miejscu gumowego przepustu - karbowana guma przy prawym zawiasie klapy (wyjmij koncowki z klapy i dachu i sprawdz dokladnie stan kabli). Byc moze swiatla tez nie bedziesz musial wymieniac ;)

pozdrawiam
Marta

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 12:47 ]
... a i uzupelnij stan plynu chł. do max ;)
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 16:34   

Właśnie wiązka tylnej klapy ;)
Leoon, na odpiętej przepływce dalej masz około 70 KM, tyle że moment ładnie od dołu leci, ale i tak jest tylko 180 NM. Poza tym odcinka przesuwa się do 4000 rpm.
Na odpiętej nie opłaca się jeździć zupełnie.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 17:08   

martens napisał/a:
Leoon - sprawdz jeszcze wiazke tylnej klapy w miejscu gumowego przepustu - karbowana guma przy prawym zawiasie klapy (wyjmij koncowki z klapy i dachu i sprawdz dokladnie stan kabli). Byc moze swiatla tez nie bedziesz musial wymieniac


a w ogóle istnieje możliwość rozebrania tego 3go stopu? bo odkręciłem ten "spojler" i wyglądało jakby było nierozbieralne.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 17:51   

Leoon, dać się da, tylko po co ;)
Ja spoiler zmieniałem i od razu diodowy stop był :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 18:15   

koledzy i koleżanki mam pytanie o numer seryjny tego Przepływomierza? w fota.pl są dwa numery i niby każdy jest w tym samym przedziale rocznikowym rover'a 25...
różnią sie tylko ceną i to znacznie?
Czy moglibyście podać mi numer seryjny... moja stara przepływka miała numer 028021012, ale nie jestem pewien czy jest to odpowiedni sprzęt... nie ufam poprzedniemu właścicielowi, tak więc wolę sie upewnić i proszę o pomoc :)
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 21:19   

http://forum.roverki.eu/v...ryginalny+bosch
Trzymaj ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 22:23   

Krzysi3k,
przeczytałem właśnie ten artykuł i jeszcze kilka innych i myślę o możliwość wrzucenia wkładu z opla lub fiata...
tylko czy sprawdza się to w jeździe? bo opinie były różne, a widziałem że też brałeś udział w dyskusji.
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 23:35   

Leoon napisał/a:
możliwość wrzucenia wkładu z opla lub fiata...
tylko czy sprawdza się to w jeździe? bo opinie były różne, a widziałem że też brałeś udział w dyskusji.

Mam ten z fiata bo oplowskich nie mieli na stanie i nie mam z nim żadnych problemów

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 00:35 ]
Leoon napisał/a:
moja stara przepływka miała numer 028021012,

nie wżne jaki numer miała stara przepływka.Najwazniejsze jest to żeby wkład miał ten sam numer czyli F 00C 2g2 030
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ r 25 2.0 iTD 2005R] PRZEPŁYWKA /KONTROLKA ?
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lip 16, 2010 10:30
martens
Brak nowych postów [r25 2001r 2.0 dti] 101 czy 105 kM?
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Mar 04, 2009 00:34
Brt
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 TDI] przepływomierz
shaggy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Kwi 09, 2011 15:30
adamsky
Brak nowych postów [R 25 2.0 ITD] przepływomierz
lardis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Mar 27, 2008 13:03
maniaq
Brak nowych postów [R25]Przepływomierz
emoncia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Lis 21, 2011 21:08
Firq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink