witam! bezpieczniki znajduja sie pod schowkiem przy nogach pasażera. Wszystko powinno być napisane na naklejce więc bez problemu znajdziesz który to bezpiecznik.
Powodzenia!
myślicie, że to będzie powodem tego, że podłączałem nowe radio do kostki ISO??
najpierw podłączyłem zakupiony ówcześnie adapter z złącza BMW na uniwersalne...
potem podłączyłem radio, tylkop sprawdzałem jak działa, więc później było odłączone i wyciągnięte...
ale szyby wraz z klimą nie działały...
prąd w nich jest, bo jechałem też w nocy i wszystko nadal jest podświetlone, jedynie nie działają...
pozdr
_________________ ROVER 75 2.0CDT - 115HP remaped to 163HP MAX PERFORMANCE!!
Ostatnio rozbierałem ten joystick w drzwiach i jeśli dobrze pamiętam to są tam dwa złącza: po podłączeniu mniejszego masz podświetlenie klawiszy ale nie możesz sterować szybami i lusterkami dopóki nie podepniesz tego większego. U mnie poluzowało się te większe złącze i miałem podobny problem,klima była ok ale nie mogłem sterować szybami i lusterkami. Okazało się,że duże złącze było poluzowane,a poza tym wszystko było tam strasznie zakurzone. Wyczyściłem i działa bez problemu.
A podłączenie radia chyba nie ma tu nic do rzeczy,bo radio ma (chyba)oddzielny bezpiecznik i nawet jakbyś źle je podłączył to wywali bezp od radia.
no wlasnie... nawet jesli to nic zle podlaczyc nie moglem, bo po prostu podpialem adaptor ISO z BMW na ten co radio ma i potem do radia...
sprawdzilem przed chwila i wszystkie bezpieczniki sa okej...
wczoraj, dokladnie po tym jak przymiezylem radio, i potem je wyciagnalem i go narazie nie podlaczam, kilka godzin pozniej wsiadlem do auta zeby pojechac do domu...
sterowanie klima nie chodzi jak i szyby...
dokladnie w tym samym momencie przestalo wszystko dzialac...
a bezpieczniki powtarzam sa okej...
nie rozumie
(szyby mi teraz paruja)
_________________ ROVER 75 2.0CDT - 115HP remaped to 163HP MAX PERFORMANCE!!
Trochę dziwny problem.. Więc też może dość dziwny pomyśl – może coś się stało z K-bus kabelkiem? Przychodzi na 7 pin złącza BMW i chyba na małą 4 lub 5 pinów kostkę, która nigdzie nie połączona i u mnie przymocowana do wiązki przed złączem BMW. Bo nie bardzo inaczej mogę wymyślić jak mogą tak rożne elementy przestać działać.. Z drugiej strony, możliwie że przy problemie z K-bus miałoby być jeszcze więcej problemów i z drugimi podzespołami – ale po prostu nie wiem co innego może być. Dla wszystkiego czego zobacz.
no naprawdé irytujace...
jak szyby moga przestac dzialac razem z panelem do sterowania klima??
masakra...
jak podlaczylem radio, to potem po prostu zalaczylem stacyjke...
mialem akurat ustawione nawiewy na szybe wiec zaczelo dmuchac pelna para wiec nacisnalem OFF...
tak potem po sprawdzeniu radia odlaczylem je i po prostu wyszedlem z auta...
a teraz?? nie wiem... w ten sam dzien po 3 godzinach nic nie dziala...
ma ktos jeszcze pomysly co moglo sie stac, co jest nie tak??
bede wdzieczny za pomoc
pozdr Rafal
_________________ ROVER 75 2.0CDT - 115HP remaped to 163HP MAX PERFORMANCE!!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Paź 20, 2010 12:43
instpud napisał/a:
jak szyby moga przestac dzialac razem z panelem do sterowania klima??
Działanie obwodów komfortu , kontroluje sterownik BCU i jak wykryje błąd w działaniu któregoś ukladu to wyłącza jego funkcję do czasu usuniecia usterki. Np.wystarczy rozpiąć aku przy włączonych odbiornikach i kluczykach w stacyjce.Może odłącz na kilka minut baterię ( wszystko w aucie wyłaczone i kluczyki w kieszeni ) żeby zresetować pamięć sterownika BCU.
jezeli mowisz ze po podlaczeniu radia tak sie stalo no to pewnie ono namieszalo
i tak jak kolega mowil podswietlanie jest osobno a sterowanie osobno...
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
a więc:
bezpieczniki sprawdziłem jeszcze raz...
okazało sie, że spalony był bezpiecznik F4... wymieniłem więc go...
ponownie podłączyłem radio - efekt? znów spaliło bezpiecznik...
wymieniłem... podłączyłem stare radio - wszystko działa...
nowe radio - pali bezpiecznik
doszedłem co jest nie tak dopiero w momencie, gdy miałem radio odłączone, ale za to podłączony był adapter ISO z kostki BMW na uniwersalna - wtedy też spaliło bezpiecznik
długo nie myśląc sprawdziłem ów zakupiony adapter - okazuje się że gościu, który mi to sprzedał, zakleił taśmą izolacyjną 2 kable: 'GROUND' i 'ACCESORIES'...
zakleił je razem, stąd za każdym razem paliło bezpiecznik...
(kto by się mógł domysleć, że głupi kupiony adapter będzie ówcześnie dotykanym przez ręce amatora)
już do niego napisałem co to on sprzedaje...
ale najważniejsze, że wszystko działa...
DZIĘKUJE za pomoce i odpowiedzi
pozdrawiam Rafał
_________________ ROVER 75 2.0CDT - 115HP remaped to 163HP MAX PERFORMANCE!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum