Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Od tygodnia jestem posiadaczem Roverka 620ti z instalacją gazową Diego (sekwencja). Auto bardzo mi się spodobało ze względu na wygląd i silnik jak posiada. Jednak mój roverek trochę nawala i w związku z tym mam kilka pytań do osób, które znają się na tych autach.
1. Sprzęgło podczas gwałtowniejszego wysprzęglania ślizga się. Czy nadaje się ono do wymiany, czy może wystarczy je trochę podrególować?
2. Na biegu jałowym i przy delikatnym dodaniu gazu obroty silnika skaczą, tzn. gwałtownie maleją i silnik w tym momencie jakby miał zgasnąć i za chwile znowu rosną. Takie momentalne dławienie się. Dzieje się to na gazie jak i na benzynie. Wymieniłem świece ale nie przyniosło to żadnego efektu.
3. W przewodzie chłodzenia biegnącym od silnika do chłodnicy (zaznaczony na zdjęciu kolorem zielonym), podczas pracy silnika tworzy się czasem podciśnienie, a czasem jest twardy chyba nawet ponad normę. Czego to może być przyczyną? Płynu chłodniczego nie ubywa.
4. Dlaczego przewody zapłonowe nie idą w miejsce zaznaczone na niebieski, tylko gdzieś w dól komory w stronę kabiny?
5. Wskaźnik temperatury czasem działa a czasem nie. Dlaczego? Styk na podłączeniu do czujnika jest ok.
6. Sporadycznie z nawiewów, mimo ustawienia na ogrzewanie wnętrza, leci zimne powietrze.
7. Wilgoć pod dywanikiem w miejscu kierowcy od strony drzwi. Co może być powodem?
8. Gdzie znaleźć w tym aucie złącze diagnostyczne, jakie to złącze, jakiego użyć przewodu i jakiego oprogramowania aby można było mieć wgląd do błędów sterownika?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Łukasz
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 00:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 10:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ad.2 Winowajca: silniczek krokowy i/lub przepustnica. lepiej żeby wyczyszczenie pomogło bo koszt nowych duuuuuży
Ad.3 Zapowietrzony układ chłodzenia. Poszukaj na forum było zdjęcie ze śrubką odpowietrzającą.
Ad.5 Uszkodzony czujnik temp. Sprawdź po rezystancjach na czujniku czy jest sprawny jak nie będą się zgadzać pomiary z podanymi (+- 10%) to czujnik do wymiany.
Ad.6 Nagrzewnica, termostat.
Ad.7 Wilgoci jest sporo przyczyn, nieszczelne drzwi (uszkodzona uszczelka), zatkane kanaliki odpływowe, a nawet nieszczelna szyba przednia (u mnie to było powodem, klej puścił)
A nie ma czegoś bardziej dostosowanego pod potrzeby prywatnego użytkownika, jak np. polski wag, gdzie można by było sprawdzić podstawowe parametry silnika i kasować podstawowe błędy?
też mam silnik 2.0t4 jednak bez turba, złącze mam za schowkiem od strony drzwi.
komp do ktorego podłaczałem do KTS bosh'a,
z tego co mi wiadomo to nie ma wersji dla prywatnych użytkowników, ja zapłaciłem 50 zł podobno to mało.
ad.2
ktoś tu napisał że silnik krokowy, otóż nie,
mam identycznie jednak tylko na gazie, też sekwencja, po regulacji jest to trochę mniej widoczne. Dużo było o tym na forum, i wszyscy raczej maja to tylko na gazie, przyczyny takiego zachowania to 80% układ zapłonowy tj. świece, przewody i cewka.
sam jestem na etapie całkowitego zniwelowania tej usterki. czekam na przewody, jeżeli nie pomogą to jeszcze cewka.
silnik krokowy czyściłem bo mi gasł na wolnych jednak nie ma to nic związanego z tym objawem dławienia zaraz po wciśnięciu gazu.
jak dasz gaz do oporu przy niskich obrotach rzędu 1500 obr\min to nie szarpie? jak by zalewało?
Na benzynie mam tylko niewielkie poszarpywania i falowanie na niskich obrotach. Na gazie strasznie szarpanie na niskich obrotach przy przyspieszaniu, ale może to być wina mapsensora ponieważ gaz się często przełącza.
jeśli póki gaz się nie przełączy i ci szarpie na wolnych to układ zapłonowy, tym bardziej że na benzynie też ci to występuje tylko wiadomo że w mniejszym stopniu. Gaz jest po prostu dużo bardziej wyczulony na układ zapłonowy.
na twoim miejscu bym zaiwestował w układ w kolejności:
- świece, jak nie pomoże dokup
- przewody, jak nie
- cewka.
a wszystko bym zaczął od regulacji gazu, jednak może się nie udać wyregulować jeśli układ zapłonowy jest wadliwy
Wezmę to pod uwagę, ale najpierw chciałbym wyczyścić przepustnicę i silnik krokowy ponieważ auto jest dość zaniedbane i z pewnością mu to nie zaszkodzi. Opis czyszczenia przepustnicy znalazłem, ale opisu czyszczenia "kroczka" jakoś nie widzę.
mam taki sam silnik i czyściłem przepustnice i silnik 2 tygodnie temu to Ci mogę powiedzieć.
wyjmujesz przepustnice z krokowcem, kładziesz na blacie, i odkręcasz tą obudowe od krokowego. masz tam taki dzyndzel na który lata na dół i na górę w zależności od ustawienia tego "silnika" który znajdziesz po odkręceniu obudowy.
czyścisz wszystko benzyną ekstrakcyjną (żadne WD40!, jest tłusty i może spowodować jego zawieszanie!)
przepustnicę czyścisz szmatką nawilżoną benzynką. najlepiej jak by się to wszystko wymoczyło kilka godzin. ja to czyściłem 10-15 minut i dało super rezultaty,
zero skoków obrotów, zero przygasań itd itp, wcześniej gasł mi co chwilę.
nie pogub śrubek, i niech wyschnie wszystko zanim podepniesz.
po całej operacji przekręcasz kluczyk na zapłon, i ręcznie bądź nożnie (lepiej ręcznie bo widzisz czy daje jakieś efekty) otwierasz przepustnice (przez linkę gazu) 5 x do oporu, po tym następuje samoadaptacja, będzie słychać i widać.
nastpęnie odpalasz na benzynie, niech autko pochodzi z 5-10 minut, i potem zrób z 10-15 km
ponoć powinien chodzić aż do załączenia wentylatora jednak to długo i mi się nie chciało czekać.
Zdjąłem przepustnicę i zauważyłem, że od strony kolektora ssącego są ślady oleju. Tak raczej być nie powinno. Z czego może to się brać i w jaki sposób to naprawić? Nie jest to przypadkiem w żaden sposób związane z przedwczesnym zapłonem?
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Paź 23, 2010 07:28
jasiek181vip napisał/a:
Zdjąłem przepustnicę i zauważyłem, że od strony kolektora ssącego są ślady oleju. Tak raczej być nie powinno. Z czego może to się brać i w jaki sposób to naprawić?
To może świadczyć, że uszczelniacze na zaworach puszczają olej
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
A nie ma czegoś bardziej dostosowanego pod potrzeby prywatnego użytkownika, jak np. polski wag, gdzie można by było sprawdzić podstawowe parametry silnika i kasować podstawowe błędy?
Wtyczka serwisowa do odczytywania błędów jest pod plastikiem przy prawej kostce pasażera. Ma 2 wejścia, które należy zewrzeć i po włączeniu zapłonu kontrolka silnika wystuka błędy. Dokładny opis całej procedury w manualu i tu: http://honda.cba.pl/samodiagnostyka_abs.html
Niestety nie wiem jak ze zgodnością kodów błędu w przypadku silnika 2.0turbo. Najlepiej ściągnąć sobie manual stąd:
http://www.hondaaccord-st...n=category&id=3
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
z tego co ja się orientowałem to dla silnika 2.0t4 czyli silnika roverowskiego dwu-litrowego czy to jest z turbo czy bez, można się połączyć "najtaniej" przez komputer boshowski, który posiada każdy renomowany diagnostyk. u mnie to kosztuje 50 zł, średnio w większych miastach ponoć ~100-150 zł. wyskoczą Ci tam wszystkie błędy.
Żadne zworki żadne jakieś łączenie na własną rękę. - możesz próbować "zaoszczędzić" owe 50-150 zł a możesz sobie zwierając łącze diagnostyczne uszkodzić instalace elektryczną co może się wiązać z programowanie immo, mapowanie itp itd. jest sens? podjeć popytaj, jeżeli stwierdzisz że wolisz zarezykować to po badaniu rynku w twojej miejscowości. takie jest moje zdanie
Zdjąłem wczoraj klemy z akumulatora. Przestał tak całą noc i dziś go uruchomię. Od kumpla słyszałem, że czasami to pomaga bo silnik ponownie uczy się silnika krokowego.
po całej operacji przekręcasz kluczyk na zapłon, i ręcznie bądź nożnie (lepiej ręcznie bo widzisz czy daje jakieś efekty) otwierasz przepustnice (przez linkę gazu) 5 x do oporu, po tym następuje samoadaptacja, będzie słychać i widać.
przecież Ci pisałem że w naszych silnikach jest opcja resetu krokowego.... odpięcie klem nic nie pomaga. przeczytaj jescze raz moją wypowiedź co do czyszczenia przepustnicy i krokowego
Ok.
Nie zrozumiałem twojej wypowiedzi (mój błąd) bo odpaliłem na benzynie i wtedy dałem gaz 5x do oporu.
[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 11:35 ]
Podziałało. Tylko, że po dodaniu gazu na ciepłym silniku obroty spadają do około 1200, a później już wolniutko do minimum z lekkim pływaniem. Auto jeszcze nie jeździło po autoadaptacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum