Dokłdnie, tego tematu szukałem, ale do 1.8 wklada sie walek z 1.4 i jest identyczny a zakonczenie ma na kopułkę. zamiast 1.4 , 1.8 to tylko goły silnik zmienia się, w wiazke 1.4 zamiast kompa 1.4 podlacza sie 1.8 choc i na 1.4 kompie chodza, i jesli to swap do kopulkowca to walek 1.4 ten z wyjsciem na kopulke sie wklada do 1.8. tyle.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 07, 2010 19:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moze i udzwignie, ale sie nie da zamontowac. Masz skrzynie R65 potrzebna Ci
aiwer napisał/a:
PG1
Nie ma sie co spierac, sobie troche tez poczytalem i ... mozna. Gorzej z wsadzeniem PG1 do mniejszych silnikow bo mocowanie i mechanizm zmieny biegow itp.
Jest tylko problem bo R65 zle znosi wiekszy moment obrotowy. Tak dla przykladu , mam skrzynie fordowska IB5 ktora przwidziana jest na max 150Nm i jak jest wsadzona do Pumy 1.7 to elektronicznie silnik jest przygaszony na pierwszym biegu. R65 byla zaprojektowana z silnikami peugeota 1.1 ,1.4 i nie jestem pewiem czy z osmiozaworowym 1.6. Ale wsadzic sie da. Pozdr.
Po lewej 1.8 VVc Wieksze sprzeglo i widac ze wczesniej uszczelkie wywalil bo jeszcze cylindry maja slady po honowaniu i sprezyna sprzegla nie wyrobiona od lozyska dociskowego. Pewnie z MGF-a. Tak mi sie wydaje
owszem po lewej 1,8 vvc wyjete z 200vi - honowanie widac bo go smarem nie zabezpieczylem w odroznieniu od silnika po prawej
a po prawej 1,4 z poldka z przelotem ok 200 tys padla uszczelka pod glowica i ktos kiedys zepsul w nim male kolko rozrzadu - znaczy sie nie dokrecil go jak nalezy
zrobilem to foto zeby pokazac ze mocowania sa identyko
kolo zamachowe w 1,8vvc jest tak duze ze skrzynia IB5 na nie nie wchodzi
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Chyba maly przebieg mialo autko, albo po remoncie silnik bo wyglada swiezo, to honowanie i sprzeglo tez jakby niedawno znienione ?
flapjck1 napisał/a:
IB5 na nie nie wchodzi
Ib5 nie warta jest wkladania na forach fordowskich duzo klopotow szczególnie z wiekszymi silnikami niz 1.4l. Ciezko tez o czesci zewnetrznego mechanizmu zmiany biegow bo nowych juz nie ma i nie bedzie a z forda sa lekko inne i nie pasuja. Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Paź 19, 2010 23:14, w całości zmieniany 1 raz
honowanie na tym poldoroverku wyglada tak samo to jest cos za co lubie k-serie - normalnie niemozliwe jest zeby zezarlo pierscienie - widzielem kilkanascie takich silnikow ( rozne pojemnosci ) i w kazdym pierscionki byly gites
1,8 ma okolo 160 tys przelotu, sprzeglo nie wiem
[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 22:53 ]
a co do IB5, planuje to wsadzic do pewnej zmoty na podlubanym 1,4 powinno wystarczyc
a zasadniczo lepsza od r65 jest - przynajmniej nie wyrwe w niej dziury
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
W tych silnikach Rovera tuleje cylindrowe (jak i wały korbowy i rozrządu) wykonane są z tak piekielnie twardego żeliwa, że prędzej zużyją się tłoki, wyprasują panewki albo rozbiją popychacze zaworowe, a na czopach, krzywkach wałków i na cylindrach będzie widać ślady obrabiania z fabryki.
To jeden z plusów tych silników. To nie fiatowskie żeliwo, które jest przy ww. miękkie jak mydło.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum