Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 103KM 16V '97r] układ wydechowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 Si 103KM 16V '97r] układ wydechowy
Autor Wiadomość
Cris 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 13:53   [R214 Si 103KM 16V '97r] układ wydechowy

Witam!
Jako, że kończą mi się pomysły na przeróbki układu dolotowego (stożek wstawiony, jeszcze muszę odpowiednio rurę przyciąć, bo teraz trochę za długa jest, poszukuje większej przepustnicy, puki co mam pod ręką aluminiową przepustnicę 56mm od mazdy mx3 i będę próbował ją jakoś wpasować :D no i pozostało poprawić dolot zimnego powietrza), myślę już nad układem wydechowym (a wręcz, że spędza mi to sen z powiek :D ). Na początku planowałem tylko wywalić kata i wstawić zamiast niego rurkę i wsadzić jakiś wydech końcowy. Wczoraj natknąłem się na wyroby firmy rm motors, które bardzo przypadły do gustu mojemu portfelowi :D Mimo niskich cen, na googlach i tak znajduje się dużo dobrych opinii i zwolenników.
Więc do rzeczy:
1. Zamiast kata i tłumika środkowego myślałem aby wstawić to: http://allegro.pl/show_item.php?item=1265454791
2. Jako końcowy coś takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1272964346
lub
http://allegro.pl/tlumik-...1274246778.html

Druga, niewiele droższa opcja to dodanie zamiast środkowego http://allegro.pl/sportow...1271027583.html


I tu nasuwa się moje pytanie, czy nie będzie za głośno? Bo wolałbym uniknąć kontroli policyjnych i nieplanowanych badań technicznych :D

P.S. co myślicie o tym tłumiku?
http://allegro.pl/show_it...2+wys%C5%82any.

Napisałem, żeby wysłał mi dźwięk, to wrzucę go na forum, bo jak wszystko si by było to bym go od razu wziął :)
Pozdrawiam

edit:

Kupiłem wydech z tego ostatniego linka, zamiast katalizatora wrzucam przelotowy awg, a środkowego na razie nie ruszam, ale mimo wszystko zapraszam do dyskusji, bo myślę, że wielu osobom temat ten może być przydatny
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 20, 2010 13:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 18:16   

Zapytam z czystej ciekawości. Jak chcesz przejść przegląd bez katalizatora? Bo chyba jak masz w dowodzie rejestracyjnym wbite "KAT" to przy przeglądzie się doczepią? :>
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 18:58   

strumienia w obudowie "kata" i po sprawie. co do wydechu, to jakiś natchniony spawacz + 2 tłumiki i może wyjść pare kuuni ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 21:43   

Strumienica nic nie da, już lepiej dać pustą puszkę po kacie.
 
 
 
Cris 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 00:47   

najlepsze jest to, że w dowodzie nie mam wbitego kata :P już ja i paru znajomych przeglądało dokładnie dowód rejestracyjny, bo nie dowierzałem :) strumienica odpada, myślę, że dobrą opcją jest ten przelotowy w obudowie kata, koleś od którego kupiłem wydech końcowy mówił, że ma tego awg już 2 lata i mu się nie rozpada :)

edit:
a dla tych, bo będą się zaraz kłócić, że wycięcie kata nic nie daje, zamieszczam to:

http://roverki.pl/charakt...0-kanciaki.html

Jak byk jest, że pomiędzy 414 Si z katem i bez jest różnica 5KM i 2Nm.
A na dodatek przy dziesięcioletnim samochodzie, gdzie pewno kat jest od nowości i już nie ma tej sprawności co od nowości, to różnicę czuć jeszcze mocniej.
Samo 5 KM i 2 Nm to "dupy nie urywa" (przepraszam za wyrażenie, nie mogłem się powstrzymać), ale przy poprawieniu układu wydechowego, dolotowego, wymianie przepustnicy na 56mm to o te 10 KM może spokojnie moc wzrosnąć, co jest już odczuwalne.
Pytanie tylko ile koników i Nm uciekło od nowości... wie ktoś może co ma bezpośredni wpływ na to? W jaki sposób można zbliżyć silnik do serii (co wymieniając)?
Pozdrawiam
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 08:02   

Aby silnik był jak z serii to musi być jak z fabryki :razz:
Czyli szczelność między tłokiem na cylindrem, szczelność na zaworach, bez nagaru, czysty układ dolotowy.
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 13:29   

a z kotrego roku masz auto ? bo chyba od 98 jest obowiązkowy kat, więc możesz mieć problem, a po za tym jak nie zauważa na kanale to na składzie mieszanki będą wiedzieli co i jak
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 14:23   

Cris napisał/a:
najlepsze jest to, że w dowodzie nie mam wbitego kata :P już ja i paru znajomych przeglądało dokładnie dowód rejestracyjny, bo nie dowierzałem :) strumienica odpada, myślę, że dobrą opcją jest ten przelotowy w obudowie kata, koleś od którego kupiłem wydech końcowy mówił, że ma tego awg już 2 lata i mu się nie rozpada :)

edit:
a dla tych, bo będą się zaraz kłócić, że wycięcie kata nic nie daje, zamieszczam to:

http://roverki.pl/charakt...0-kanciaki.html

Jak byk jest, że pomiędzy 414 Si z katem i bez jest różnica 5KM i 2Nm.
A na dodatek przy dziesięcioletnim samochodzie, gdzie pewno kat jest od nowości i już nie ma tej sprawności co od nowości, to różnicę czuć jeszcze mocniej.
Samo 5 KM i 2 Nm to "dupy nie urywa" (przepraszam za wyrażenie, nie mogłem się powstrzymać), ale przy poprawieniu układu wydechowego, dolotowego, wymianie przepustnicy na 56mm to o te 10 KM może spokojnie moc wzrosnąć, co jest już odczuwalne.
Pytanie tylko ile koników i Nm uciekło od nowości... wie ktoś może co ma bezpośredni wpływ na to? W jaki sposób można zbliżyć silnik do serii (co wymieniając)?
Pozdrawiam


mam wycietego kata nie ma roznicy w jezdzie.. prócz tego ze przy przelotowym calym wydechu tak jak mam jest glosniej w srodku.. ale mocy nie odczulem.. wiec tez nie licz na to ;] przepustnice juz montowali na forum i z tego co czytalem wzroslo tylko spalanie nic wiecej a dolot hmm ladnie go slychac lecz tez g.... daje ;] nawet jak zyskasz te magiczne 2 km to tego nie poczujesz.. szkoda kasy sprzedaj auto kup jakies uturbione i smigaj z glowa zebys nie skonczyl na jakims drzewie ;] ...

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 15:23 ]
aha i z takim wydechem czyli przelotowym nie ma szans na przejscie przegladu na stacji diagnostycznej sprawdzaja paliny i od racu masz lipe... tylko kombinowac Ci pozostanie ;] ...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Cris 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 13:03   

Cytat:
a z kotrego roku masz auto ? bo chyba od 98 jest obowiązkowy kat, więc możesz mieć problem, a po za tym jak nie zauważa na kanale to na składzie mieszanki będą wiedzieli co i jak


rocznik 97 :) Jest w nazwie tematu :)

przegląd to nie problem, tylko trochę droższy niż normalnie :D ja przy samym dolocie odczułem lekką różnicę. Wsadzić stożek to nie problem, ale odpowiednio doprowadzić do niego zimne powietrze to jedno, a odpowiednio dobrać długość rury to drugie. Projektuje również subwoofery i kolumny głośnikowe i ktoś mi się teraz spyta, "ale co ma piernik do wiatraka?!". Otóż w konstrukcjach typu bassreflex jest rura, która w zależności od swojej średnicy i długości posiada pewną częstotliwość rezonansową, przy której zwiększa się ciśnienie. Tak myśląc sobie w ten sposób, wpadłem na pomysł nawet budowy układu na dwóch stożkach, zestrojonych odpowiednio na niskie obroty (około max, momentu obrotowego) i wysokie obroty (trochę wyżej niż pomiędzy max obrotem, a max mocą). Jedynym "problemem" jest przełączanie się pomiędzy stożkami w zależności od obrotów, ale jak będę miał trochę więcej czasu to to zajmę się projektem :)

Co do całego przelotu, nie chce jednak robić na przelocie, właśnie ze względu na głośność, ale poprawnie zrobiony przelot, z większą średnicą rury, kolektorem 4-2-1, odpowiednią zwężką pomiędzy całym układem, a kolektorem dodaje ileś tam % mocy, tyle, że to nie jest przeróbka za 200, a nawet 500 zł, tylko znacznie więcej.

Odnośnie katalizatora, nie będę się kłócił, wytnę, będę wiedział :D

A jeśli chodzi o przepustnicę, to radzę doczytać lepiej :P Daje, daje :)

Pozdrawiam

P.S. odnośnie stożka, to ja na razie zrobiłem prowizorkę z kibel rury, otulonej folią aluminiową. Co zauważyłem, to, że w mieście prawie w ogóle nie muszę redukować, przy przyduszeniu, to nie przekraczając 3 tys obrotów na każdych światłach pierwszy, ponieważ rura jest dość długa, co minimalnie (powtarzam: minimalnie) poprawiło dolny zakres. Za to przez zwiększoną ilość powietrza w porównaniu do filtru papierowego, ostatnio jak zredukowałem przy wyprzedzaniu z 3, na 2 to się sam lekko zdziwiłem :) Nie wiem ile KM czy NM dał stożek, w każdym bądź razie wcześniej takiego uczucia nie było :D

Podsumowując wszystko, mi nawet nie zależy na tym, żeby dodać sobie te 5 czy 10 KM, ale na tym, aby dopasować charakterystykę silnika do swojej jazdy, oraz uelastycznić go trochę.

Jestem młodym kierowcą, po prostu "lubię zapier####ć", ale z rozwagą, nie popisuje się w mieście, na styk wyprzedzając samochody (chociaż czasem się zdarzy mocniej przydusić, powyprzedzać, ale przy równoczesnym obserwowaniu sytuacji i szacowaniu ryzyka). Bardziej lubię bezludne dłuższe odcinki, ale również łuki i zakręty, gdzie nie liczy się jedynie wdepnięcie w podłogę, ale odpowiednie wejście w zakręt, utrzymanie na obrotach i wyjście z niego :) Każda własnoręczna przeróbka czy naprawa sprawia mi satysfakcję, ale podchodzę również do tego sceptycznie, a nie, że kupię sobie stożek za 50 zł i od razu idę szpanować przed kumplami, że teraz to normalnie silnik wyrywa z karoserii.

Troszkę się rozpisałem, może nawet trochę głupoty popisałem, ale wybaczcie, jakiś taki dzień dziwny mam :P
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 13:35   

jesli to lubisz to kombinuj sobie ;) ale ja mysle ze to raczej wrazenie niz ta moc ;) wiesz ja tez tak mialem " mam przelot i krotkie przelozenie skrzyni bede wymiatac " przejechalem sie kumpla autem ponad 200km i stwierdzilem ze moje nie jedzie ;)

ale zycze powodzenia w dalszych modyfikacjach ;) i przepraszam za OT
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Cris 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 13:51   

bula21 napisał/a:
jesli to lubisz to kombinuj sobie ;) ale ja mysle ze to raczej wrazenie niz ta moc ;) wiesz ja tez tak mialem " mam przelot i krotkie przelozenie skrzyni bede wymiatac " przejechalem sie kumpla autem ponad 200km i stwierdzilem ze moje nie jedzie ;)

ale zycze powodzenia w dalszych modyfikacjach ;) i przepraszam za OT


ja za każdym razem mam kompleksy dot. autka po przejażdżce dieslem min 100 KM :)
Sam miałem okazję wyjeździć 6h w poznańskim atucie na bmw z4 190 KM, na piątce z 90km/h do 150km/h po wduszeniu gazu w chwile moment, przy załączonym trybie sport ruszanie z każdych świateł to niezła frajda :D mój wujek zakupił sobie jakiś czas temu bmw x5 i nie wiem ile tam ma dokładnie, jakoś pomiędzy 200-300KM, to od czasu jak tym śmiga uważa, że każdy samochód powinien mieć przynajmniej 200 KM :D

ale same konie to nie wszystko, kumpel ma honde civic 4G, silnik 1.3 75KM ale coś tam było grzebane (czytałem, że prostymi przeróbkami idzie doprowadzić do ok 85KM), dał mi sobie pojeździć późniejszym wieczorem, cały czas na wysokim zakresie obrotów to naprawdę duża frajda z jazdy, czułem się prawie jak za kółkiem sportowego samochodu (oczywiście względnie) :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si]96 Pytanie o układ wydechowy
sobon Tuning mechaniczny 4 Czw Cze 24, 2010 21:26
Zibski
Brak nowych postów Układ wydechowy do 200vi
pajakVi Tuning mechaniczny 5 Nie Sie 29, 2010 20:15
pajakVi
Brak nowych postów [Rover 214 1.4 16v 98rok] układ wydechowy.
maciekwawa Tuning mechaniczny 13 Sro Lut 06, 2008 15:15
michone
Brak nowych postów [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
walet90 Tuning mechaniczny 17 Czw Sie 19, 2010 13:57
Markzo
Brak nowych postów Głowica i kolektor wydechowy??????????
Alpine Tuning mechaniczny 3 Nie Lis 18, 2007 23:48
Alpine



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink