Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200 16v 98r] Zjechane szpilki głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:27
[Rover 200 16v 98r] Zjechane szpilki głowicy
Autor Wiadomość
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 19:48   [Rover 200 16v 98r] Zjechane szpilki głowicy

Witam problem polega na tym ze podczas odkrecania szpilek które trzymiaja głowice przy 4 zjechały sie "lebki" szpilki mam zakupione nowe ale jak teraz wykrecic te stare (przez ten incydent tworzenie mojego oka w głowie staneło w miejscu :( ) prosze o jakies porady badz sugestie jak by temu zaradzic
pozdrawiam
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 25, 2010 19:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 20:05   

Tez to mialem. Wziolem wiertarke i malutkie wiertelko. Robisz dziurke na srodku srubki. Potem wieksze i wieksze. Tylko nie za duze bo uszkodzisz glowice. Ja skonczylem na wiertle chyba 8 lub 10. Nie pamietam dokladnie. Musisz jakies 20min na jedna srubke poswiecic.
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 20:07   

no dobrze powierce powierce i niby tym wiertlem ja wykrece ? czy w otwór mam cos wkrecic i próbować ?
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 20:13   

tym sposobem musisz wyciągnąć później magistrale bo zostanie Ci szpilka bez łba.
Sprróbuj wywiercić w szpilce otwór ale nie za duży i dość ostrożnie wbij w nia torxa wiekszego trochę niż otwór i za niego kręć.
Nie wiem jak w tak małym otworze ale ja tym sposobem odkręciłem śrubę antykradzieżową z alusa a szpilka była tak dokręcona, że na torxa musiałem załozyć dwumetrową rurę :razz:
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 20:38   

Nie prawda. Ta sruba pozniej wykreca sie bardzo latwo bez lba, mozna spokojnie reka wykrecic. Te sruby trzymaja sie tylko na lbie.
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 21:04   

czyli uciac leb nie ucinac lba ?? bo juz sam nie wiem jak utne leb wyjme glowice i wykrece szpilke ? czy zostanie na stale XD

chociaz z tym torxem tez zly pomysl nie bylby sam nie wiem nie chce spierdzielic tej roboty ;/
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 21:28   

Musisz wybrac. Zacznij od latwiejszego. Moj sposob dziala bo juz to robilem w swoim. Zalezy jak wyglada leb sruby. U mnie go prawie nie bylo. Ale nie rozumiem jak mozna 4 ukrecic xD.
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 21:48   

W zasadzie możesz obciąć te łby i wykręcisz szpilki jak zrzucisz glowicę.
damianz11, dobrze radzisz, to chyba szybszy i wygodniejszy sposob.
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 22:07   

no dobra dam znac jutro co wykombinowalem a ja tez nie kminie jak to sie stalo ze 4 poszly sie jeba* cos niesamowitego :)

a teraz by nie zakładac nowego tematu jak sadzicie w jakiej cenie (Śrenio) byloby wylakierowanie calego autka roverka 200 na ten sam kolor spowrotem (takie odswiezenie w koncu lakier ma juz 12 lat ;p )
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 22:12   

jakim kluczem odkrecales te szpilki?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 22:54   

Plaskim xD

Chyba ze zle zalozyl torxa i przeskoczyl.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 22:58   

kurcze trzeba sie mocno postarac zeby torx-a zle zalozyc :P
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 23:29   

odpowiednim kluczem odkrecalem jeszcze bralem nowa szpilke i jechalem do sklepu kupic idealnie dobrana koncówke ;) szpilki byly juz podjechane troche najwidoczniej ktos wczesniej cos grzebal ;] i zamiast nowe przykrecil na uzywane juz wczesniej szpilki ;)
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 00:29   

Zaden problem zle zalozyc torx. Masz np. krotkie ramie, a sruby są dosc mocno dokrecone i bedziesz sie szarpal to urwiesz glowke.

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 01:29 ]
Chodzilo mi że nie do konca zalozony klucz na srube.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 07:56   

Przed odcięciem łbów możesz jeszcze spróbować użyć vice grips (szczypce zaciskowe).
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 08:51   

Dk-san, malowanie całego auta wraz z materiałem- około 2500zł.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 10:02   

Do tych śrub trzeba mieć nasadkę torx nr E-14. Inaczej - nie ma co do nich podchodzić. To samo do śrub docisku sprzęgła w tym samochodzie, z tymże tam trzeba nasadki torx nr E-8, albo oczkowego kluczyka torx E-8.
Te śruby mają dość miękki materiał, nawet przy właściwym ich dokręcaniu i odkręcaniu widać już ślady i bruzdy od nasadki torx.
Jeśli łby śrub są zjechane i nasadki na nich obracają się, to trzeba kombinować.
Są takie rzeczy, zwane wykrętakami, to takie stożkowe śrubo-frezy z lewym gwintem, montowane na nasadkę do gwintowników. Możliwe, że da się je ruszyć nimi. Trzeba tylko wcześniej nawiercić stosowny względem średnicy i głębokości, otwór. Jakoże łby tych śrub sa wypukłe, przed wierceniem trzeba je zeszlifować umiejętnie i napunktować dokładnie centralnie, żeby wiertło nie zeskoczyło. Najpierw wywierć otwór pilotujący, wiertłem max. 3, potem 5, itd.. aż do odpowiedniej do wykrętaka średnicy.
Możliwym będzie jednak, że wykrętak nie da rady, zerwie wywiercony otwór a śruba nie ruszy.
Wtedy ratuje cię odpowiedniej średnicy czołowy frez palcowy, którym trzeba po prostu, zfrezować łby śrub tak, by nie uszkodzić w żadnym wypadku materiału głowicy. Bez porządnej wiertarki kolumnowej nie ma co nawet podchodzić, ręczna wiertarka na pewno zeskoczy i udzkodzi głowicę.

Ale nawet jak ci się ww. uda - to trzeba wtedy bezwzględnie sprawdzić poprawność płaskości czoła głowicy i bloku - gdyż te silniki wymagają niezwykle precyzyjnej płaskości tych czół.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 12:00   

Dobre wykrętaki kosztują ponad 100 zł, a te tanie się do niczego nie nadają.
Urwał mi się kiedyś łepek śruby od napinacza paska rozrządu (wadliwy montaż przez mechanika 3 miesiące wcześniej). Wykrętekami nie szło. Żaden ówczesny mechanik (było to 7 lat temu) nie chciał się podjąć wyciągnięcia tego.

Znalazł się szwagier kolegi, naciął śrubę, włożył śrubokręt i wykręcił jak gdyby nigdy nic :D Zajęło mu to może 2 minuty, a inni zachodzili w głowę jak to zrobić.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 19:33   

tak wiec szpilki wykrecone i wszystko gra teraz glowica poleciala juz na warsztat na szlif oraz oczyszczenie z nagaru i innych brudów i wymiane uszczelniaczy ;)

mam tylko jeszcze jedno pytanie za ile i gdzie najlepiej kupic i czy kupie pierscienie do tego szalonego silnika na 4 tloczki ;)

pozdrawiam
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 22:27   

Mój kolega ma na sprzedaż, jeśli jesteś zainteresowany to na PW podam namiary.

EDIT.
Wstawię tutaj linka do jego aukcji na allegro:
http://allegro.pl/rover-1...1284786580.html
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R200]Śruby,szpilki głowicy.
Rafal_9127 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sty 25, 2017 21:12
luke27
Brak nowych postów [Rover 25 2,0 idt] szpilki
Lutek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Mar 28, 2011 23:05
magneto
Brak nowych postów [Rover 200] zamiana głowicy z 8V na 16V
alter6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Kwi 19, 2017 18:28
alter6
Brak nowych postów [Rover 214i] Zmiana głowicy z 8v na 16v...
kris_1987 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Cze 10, 2010 23:39
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink