Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Separator oleju kolektora dolotowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Separator oleju kolektora dolotowego
Autor Wiadomość
greg1160 



Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 8
Skąd: Radzyń Podlaski



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 15:38   [R75] Separator oleju kolektora dolotowego
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam, mam pytanie o separator oleju kolektora dolotowego. Gdzie można kupić ? Ewentualnie jaki zastosować ? ( np. od innych aut ). Opis montażu znam.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Sty 03, 2012 22:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 26, 2010 15:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:10   

z chęcią zgłębię ten temat. Jakie są wasze opinie na temat separatora ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 20:02   

pajda napisał/a:
Jakie są wasze opinie na temat separatora ?
Moja opinia na dzisiaj ,jest pozytywna .Separator mam założony od 2 lat .Jest założony na cienkim przewodzie i zatrzymuje około 50- 70 cm3 oleju na 10 tyś. km.W dolocie (przepustnica,kolektor, siłowniki VIS) jest czysto.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 21:52   

SeniorA, mógłbyś opisać gdzie dokładnie masz go założonego. Gdzie go kupiłeś lub jak go zrobić. Byłbym wdzięczny :smile:
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 15:08   

Mam założony taki : http://allegro.pl/lublin-...1271160385.html , oczywiście po pewnych modyfikacjach, tzn. wymontowałem membramę gumową z pod górnej pokrywy ( by był przepływ w dwie strony) , do otworów wejściowego i wyjściowego włożyłem redukcje do połaczenia z cienkimi przewodami , a na skośny króciec odpływowy, założyłem pojemniczek na olej. Odolejacz włożyłem między obudowę f. powietrza i zbiorniczek wyrównawczy w rogu przy lewym błotniku.Przewód od trójnika, idzie górą między obudowami aku i f.powietrza .Drugi , (do przepustnicy), biegnie z przodu obudowy f.powietrza i do przepustnicy.Przewody są z twardego PCV, do pneumatyki siłowej , wyprofilowane w gorącym powietrzu i łączone szybkozłączkami do takiej instalacji.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 06:04   

SeniorA możesz wrzucić jakieś foty dla lepszego zobrazowania tych połączeń
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 28, 2010 14:27   

Ja również mam separator na cienkim przewodzie, ale co do zbierania oleju...to raczej tylko w okresie wilgoci coś się gromadzi - woda z olejem koloru kawy z mlekiem. W lecie mam zawsze pusty zbiornik.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 16:32   

jest

[ Dodano: Czw Paź 28, 2010 17:32 ]
na pierwszych foto, odolejacz jest wyciągnięty do góry, na ostatnim tak jak zamontowany.
blazi napisał/a:
W lecie mam zawsze pusty zbiornik.
myślę,że nie ma przepływu ,może zatkany otwór w kapie .Albo przewody za miękkie lub nieszczelne.Najlepiej jak przewody są z twardego PCV.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 17:05   

Dzęki za foty elegancko to wygląda a te przewody to gdzie mozna kupić
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 28, 2010 18:26   

Tak się zastanawiam o tym co napisałeś o tych moich przewodach...hmm...zrobiłem to na stałe, mocno zaciśnięte więc raczej szczelne, poza tym jakby nie były szczelne to obroty by mi wariowały, bo dostawało by się lewe powietrze za przepustnicę, więc szczelność chyba ok.
Poza tym zbiera mi się co nieco, ale tylko jesienią i zimą opróżniam separator, bo w lecie tego mało jest (być może na samym dnie), nawet nie wiem bo nie zaglądam. Natomiast na pewno coś leci więc chyba spełnia swoją rolę.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 29, 2010 07:59   

przemolka1 napisał/a:
te przewody to gdzie mozna kupić
Ja kupiłem w sklepie Bechamotu z częściami głównie do samochodów ciężarowych (Jelcz,Star,Lublin,Żuk).Przewody fi 12 i 9 mm z metra i do tego szybkozłączki.
blazi, faktycznie , jak skrzynia z silnikiem pracuje dobrze , to szczelność przewodów jest.Sprawdź czy przepustnica jest sucha (z przodu) i czy nie ma zbierajacego się oleju w przewodzie gumowym ( w harmonijce ) łączącym przepustnicę z f. powietrza. Jak jest tam olej , to separator jest nieskuteczny.

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 08:59 ]
dziś spuściłem kontrolnie olej z separatora , po 2 tyś. km i było 5 cm3.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Paź 30, 2010 14:03   

Pooglądałem dzisiaj to wszystko, porozbierałem i poczyściłem. W separatorze ciecz była ale raczej o konsystencji wody, natomiast w "harmonijce" z filtra i przepustnicy olej jest niestety z tym że tak mi się wydaje że to leci z tego grubego przewodu - przepiąłem więc separator na ten gruby - zobaczymy za jakiś czas.
Natomiast co do zbierania się oleju, a właściwie nie zbierania się to tak mi przyszło do głowy że droga do mojego separatora jest nieco "pod górkę", mam go zamontowanego przy podszybiu obok akumulatora - może to jest przyczyna.....

Jeszcze jedna rzecz, tak patrząc na montaż tego twojego separatora....masz złączkę na cienkim przewodzie w okolicy środka silnika, a tam za nią przecież jest jeszcze jakiś trójnik....nie powinno być to odprowadzenie do separatora za tym trójnikiem??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Gru 28, 2010 23:15   

blazi napisał/a:
masz złączkę na cienkim przewodzie w okolicy środka silnika, a tam za nią przecież jest jeszcze jakiś trójnik....nie powinno być to odprowadzenie do separatora za tym trójnikiem??
tak , odprowadzenie jest za trójnikiem (bo to z obu głowic)tylko słabo widoczne na tych foto.Złączka jest w tym miejscu , żeby nie rozłączać trójnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 03, 2012 21:58   

blazi napisał/a:
przepiąłem więc separator na ten gruby - zobaczymy za jakiś czas.

I jak tam po czasie?
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 18, 2012 00:41   

wiecie gdzie można kupić taki separator ? tylko nie ebay, lub też czy wiecie kto umiałby coś takiego załatwić i zamontować u mnie w samochodzie ?? nie znam się za bardzo na mechanice :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 18, 2012 01:14   

GaDo napisał/a:
wiecie gdzie można kupić taki separator ? tylko nie ebay, lub też czy wiecie kto umiałby coś takiego załatwić i zamontować u mnie w samochodzie ?? nie znam się za bardzo na mechanice :)


http://allegro.pl/oil-cat...2091539617.html
lub
http://www.driftshop.pl/s...tch-tank)-typ-1

a założy to każdy w miarę rozgarnięty mechanik :-) jeśli nie chcesz się w to "bawić" samodzielnie.
(w zasadzie to powinny być dwa takie separatory)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 18, 2012 11:05   

dlaczego dwa ? :) , to wystarczy podłączyć odme do tego i z separatora do przepustnicy ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gacek189 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sob Lut 18, 2012 12:03   

GaDo napisał/a:
dlaczego dwa ? :) , to wystarczy podłączyć odme do tego i z separatora do przepustnicy ?


No ale masz dwie odmy jedna przed przepustnice wchodzi druga za
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lut 18, 2012 14:56   

Cytat:
No ale masz dwie odmy jedna przed przepustnice wchodzi druga za
i one nie mogą być połączone. Można założyć odolejacz na każdym przewodzie, ale praktycznie wystarczy jeden.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 18, 2012 14:58   

już kupiłem separatot oleju "http://allegro.pl/oil-catch-tank-odma-zbiornik-oleju-wawa-i2111170114.html" można odebrać osobiście lub wysyłka koszt 99zł , dla osób które będą potrzebowały podaje numer tel: 501-345-315 firma MIGTEAM
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] Demontaż kolektora dolotowego
gacek189 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Sie 10, 2013 19:02
Legwan1989
Brak nowych postów [R75] Ustreka kolektora dolotowego - VIS
Bartmilinio Rover serii 75, MG ZT 39 Pią Lis 15, 2013 12:29
stazaj88
Brak nowych postów [R75] Separator oleju
Gość Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Paź 04, 2008 17:03
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Czyszczenie kolektora dolotowego Liquid Moly
staniapl Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Sie 09, 2016 20:22
longer86
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Błąd silnika: zawór kolektora dolotowego, przepustnicy
saiien Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Kwi 24, 2014 20:34
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink