Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1,4 16v] Uszczelka pod głowicą i nowe pierscienie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:27
[r200 1,4 16v] Uszczelka pod głowicą i nowe pierscienie.
Autor Wiadomość
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sro Cze 23, 2010 22:49   [r200 1,4 16v] Uszczelka pod głowicą i nowe pierscienie.

witam

Będę się teraz brał za wymianę uszczelki pod głowicą ponieważ mój silnik się przegrzewa, i pytanie czy jak będzie zrzucona głowica trudna jest wymiana pierścieni ? czy poprawi to osiągi ?

a drugie pytanie gdzie kupie takie pierścienie i zestaw uszczelek pod głowice, kolektory, wtryski itd :) na allegro nic nie znalazłem

dzięki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 23, 2010 22:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Cze 23, 2010 22:59   

Jak już masz głowice u góry to wymiana pierscieni jest znacznie prostsza. Generalnie sprowadza sie do zdjecia miski olejowej i rozkrecenia korbowodów. Potem tłoki wyciągasz na górę i przystepujesz do samej wymiany pierscieni.
Czy warto to zależy od stanu układu tłok-cylinder. Jeżeli tłoki będą sie "przewracać" to na pewno wymiana pierscieni może pomóc. Najłatwiej sprawdzić pierscienie w następujący sposób. Ustawić wał w takim położeniu aby każdy z tłoków był co najmniej kilka centymetrów poniżej górnego martwego położenia. Nalać na tłoki taką ilość oleju aby denka były całkowicie zalane. Zostawić na noc i zobaczyć czy olej przeleje się do miski olejowej. Jeżeli tak, tzn ze pierscienie już nie trzymają i warto pomyśleć nad zmianą.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 07:15   

O! Jak będziesz miał zdjętą głowicę, a jeszcze tłoki w silniku, to weź nastaw je na maksymalne górne położenie i pobujaj na zimno w kierunku poprzecznym palcami i powiedz potem, jaki luz miały!
Mam zrzuconą głowicę w moim Poldoroverze (robię zaworki, by były wżery jak kratery) i wczoraj czyściłem sobie z nudów czoła tłoków i pobujałem je, sprawdzając luz, no i był niezły, prawie dało się wsunąć czoło pilniczka od paznokci pomiędzy tłok a cylinder (od góry). Będzie to jakieś prawie 0.8 mm. A luz tłoka na zimno w tym silniku to chyba max. 0.06 mm. Silnik miał moc i nawet oleju nie brał, ale przy odpalaniu na zimno, tłoki słychać było.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 08:15   

Z tym kręceniem wałem przy zrzuconej głowicy to bym uważał. Przedtem trzeba chyba pozostałą część silnika skręcić kilkoma śrubami od głowicy z nałożonymi odpowiedniej długości tulejkami aby się wszystko nie rozlazło.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 08:49   

tydzień temu kupiłem w serwisie LR pierścienie 320 zeta za komplet na cztery tłoki
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 13:34   

sorry ze odkopuje tak stary temat ale mam pytanie odnosnie tego czy pierscienie moge wymienic tylko poprzez zrzucenie miski olejowej ?? a no i jak to sie odbywa czy tłoki wyciagam dołem czy jak bo jestem zielony a sie za to biore ;]

i jakie uszczelki badz zimmeringi sa potrzebne jeszcze do takiej wymiany

(mam juz głowice zrzuconą)
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 15:47   

Może byś wyjął tłoki na dół, ale na pewno potem nie poskładasz całości, poza tym trzeba by ściągać wał i dokładać sobie kupe roboty. Piszesz, że głowicę masz już zdjętą więc w czym problem ?
 
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 18:23   

bo sie tym nigdy nie bawilem ale problem rozwiazany :)

posiedzialem i zrobilem oznakowalem tloki ktory w ktorym cylindrze odkrecilem na panewkach i wyjolem ladnie w gore :) takze teraz czekaja az pierscienie dojda silnik 1.4.16v rozmiar pierscieni to 1, 1.2, 2 tylko teraz musze skombinowac tuleje przez która spowrotem wsadze klopotliwe tloczki :P a pozniej juz tylko skrecanie skladanie i odpalenie dziadostwa

kolejny krok ku tworzeniu oczka w glowie wolno idzie ale ze skutkami pozytywnymi :P

pozdrawiam
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 21:14   

Do zakładania pierścieni służy specjalny przyrząd, coś takiego http://moto.allegro.pl/za...1275726103.html
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Paź 29, 2010 07:21   

Pomierz dokładnie luzy osiowe pierścieni w rowkach tłoków oraz luzy w zamkach po włożeniu ich na sucho do gara. To bardzo ważne, zarówno jeśli chodzi o szczelność tłoka, jak i jego trwałość.
Jeśli luzy pierścieni w rowkach będą za małe, a same rowki w tłokach będą czyste - to trzeba zminiejszyć nieco (o mikrony) wysokość pierścienia. Do tego nadaje się kawałek szyby i papier ścierny 800-100. Jeśli luzy w zamkach pierścieni będą za małe - to przyda się do ich zmniejszenia cienkutki i płaski pilnik iglak. Do pomiaru wysokości pierścieni przyda się sprawny mikromierz.

"Zgrywanie" pierścieni z rowkami tłoków czasami może zająć więcej, jak dzień, ale opłaca się z tym bawić - bo jak wszystkie luzy doprowadzisz do wartości książkowych - będziesz miał spokój z pierścieniami na całe lata - o ile oczywiście silnik będzie zalewany porządnym olejem.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Uszczelka pod głowicą
RADEK88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 30, 2009 15:25
RADEK88
Brak nowych postów [R200] Uszczelka pod głowica?!
Naki17 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lut 06, 2013 13:31
Remigiusz
Brak nowych postów [R216si] Pierścienie czy usczelka pod głowicą ??
olej w wężu od filtra powietrza
kuri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Kwi 07, 2009 06:40
azor77
Brak nowych postów [r200] czy znowu uszczelka ? pod głowicą ?
muzyczny_rover Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Sty 19, 2011 14:12
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink