Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] LPG - problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 20:05
[MG ZT-T] LPG - problem
Autor Wiadomość
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 22:41   [MG ZT-T] LPG - problem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Witam,

mam maly problem tzn podczas jazdy , powiedzmy ok 120 km/h bez żadnych przyspieszeń itp zapaliła mi się już 2 raz w ostatnim czasie ( przerwa ok 2 tys km) kontrolka Check Engine i po sprawdzeniu Elmem wyświetla się błąd, że mieszanka paliwowo-powietrzna (coś takiego) jest zbyt uboga. Wczesniej czyli przez ok 20tys km nie miałem ani razu takiego problemu.

Reduktor założony mam Zavoli Zeta S
http://allegro.pl/redukto...1287632380.html
obsluguję on moc do 180km a auto ma 190km (MG ZT)
Ponad to mam kabelek do sterownika gazu i podczas kalibracji spada mi mnożnik do wartości ok 0.8, gdzie nie powinien być niższy niż 1. A wiec można wnioskować, że parownik nie daje rady ? wytwarza za niskie ciśnienie ? jeżeli tak to jakie reduktory polecacie ?
z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Maj 21, 2011 17:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 04, 2010 22:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 22:44   

a na benzynie też to masz? a przypadkiem sonda lambda nie szwankuje
za bardoz na lpg sie nie znam więc tak kombinuje :razz:
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 23:02   

pajda napisał/a:
Ponad to mam kabelek do sterownika gazu i podczas kalibracji spada mi mnożnik do wartości ok 0.8, gdzie nie powinien być niższy niż 1.


Spada mnożnik czy ciśnienie w reduktorze?
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 23:30   

spada mnożnik po kalibracji w wyższych partiach wtrysku (wyrażone w MS), a mnożnik jest wyrażony przez ciśnienie reduktora w kPa, czyż nie ? jutro spróbuję zrobić screen'a to wrzucę na forum

W ogóle zdarzyło się to 2 razy tylko podczas jazdy na LPG, wiec ciężko powiedzieć czy błąd tez wyskoczy na benzynie
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 05, 2010 17:54   

Heja!
Ty masz więcej pałera, bo 190KM a u mnie tylko 177, tak czy inaczej wtryski to matrixy a kolektor KME silver, poza okresową regulacją nie mam żadnych problemów, nie czuć spadku mocy i nie zapala mi się check ani nic ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pią Lis 05, 2010 22:03   

pajda napisał/a:
mnożnik jest wyrażony przez ciśnienie reduktora w kPa, czyż nie ?


Do pewnego stopnia jest zależny od ciśnienia na reduktorze ale także od wielkości dysz wtrysków gazu.

Kiedy miałeś robioną regulację LPG i wymieniane filtry? Od tego bym zaczął.
Jeśli reduktor daje za niskie ciśnienie to jest przecież możliwość regulacji. Jakie ciśnienie robocze jest teraz ustawione?

Jakie masz wtryski i elektronikę LPG?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 16:26   

Dzisiaj zrobiłem zrzuty po podpięciu instalacji pod komputer, moze ktos cokolwiek doradzi



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Komputer- 4gas
Wtryski-Rail ?
Reduktor- Zavoli zeta S (ten do 180 km bodajże)

z góry dzieki za pomoc
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 22:34   

Od czasu wtrysku około 5ms "bogatość" mieszanki na gazie Ci rośnie aż do załamania na końcu. Jak widzisz w momencie załamania wykresu gazowego na końcu, linia gazu nie spada Ci poniżej linii benzyny. Więc sugerowało by to, że reduktor daje radę. Musisz na pewno skorygować sobie mnożnik od 5 ms w górę tak aby obydwie linie się pokryły.

Spróbuj zrobić tak:

1. skasuj mapę benzynową i gazową,
2. zrób autokalibrację,
3. jeśli mnożnik na wolnych obrotach wyjdzie Ci poniżej 1.2 (aktualnie masz trochę ponad 1) to zmniejsz ciśnienie robocze reduktora (kluczem imbusowym z tego co pamiętam) i wróć do punktu 2.
4. jeśli mnożnik wyszedł Ci w przedziale 1.2 - 1.4 na wolnych obrotach to zbierz mapę benzynową (zbierasz jeżdżąc na 4 biegu z różnymi obciążeniami) i potem na tym samym odcinku jadąc podobnie zbierz mapę gazową. Dostosuj mnożnik tak aby mapy się pokryły jak najlepiej.
5. Test ostatni: jedziesz na gazie na 4 biegu i wciskach pedał gazu w podłogę. Jeśli zielona linia Ci się załamie (pójdzie w dół) przy czasach od 12 ms w górę to idź do następnego punktu.
6. Kup komplet dysz regulacyjnych do swoich wtryskiwaczy, zmierz średnicę tych, które aktualnie posiadasz i rozwierć nowe dysze do średnicy o 0.2 mm mniejszej niż aktualnych.
7. Zrób autokalibrację. Teraz mnożnik powinien Ci wyjść wysoki, więc
8. Zwiększ ciśnienie robocze reduktora do nie więcej niż 1.4. Jeśli mnożnik spadnie Ci w okolice 1.2 - 1.3 na wolnych obrotach pozbieraj mapki i oczywiście sprawdź jak się zachowuje przy maksymalnym obciążeniu. Jeśli mnożnik po autokalibracji wyjdzie Ci duży, to rozwierć dysze o 0.1 mm i wróć do punktu 7.

Pamiętaj, że najlepiej aby mnożnik na wolnych obrotach był w przedziale 1.2 - 1.3. Ten reduktor który masz jest "na styk". Optymalne dla tego reduktora ciśnienie to 1 do 1.2 bara. Ale jeśli przy maksymalnym obciążeniu będzie za ubogo (za mało gazu) to podnieś ciśnienie. Na tym reduktorze można też spokojnie jeździć przy ciśnieniu roboczym 1.5.

Proponuje abyś skonsultował się także na tym forum.
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 12:42   

http://lpg-forum.pl/ polecam to forum
JaK dla mnie wtryski za wolne
przejedź sie z laptopem i zobacz czy przy dużym opciążeniu nie zapętlają sie wtryski
coś mi wydaje ze masz nie podpietą sonde lambda pod instalacje
Zrób tak jak pieszeGG zrób autokalibracje zbierz mapy tak żeby sie pokrywały

ale przydałą by sie wymiana Reduktora Na Magic III i wtryski Matrix lub HANA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Problem ABS]
mgrzegorzewski9 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Paź 22, 2013 19:07
sTERYD
Brak nowych postów [r75] problem 1.8T
sn333k Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Gru 27, 2012 20:40
sn333k
Brak nowych postów [75] Problem z ABS
marsjaningn Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Wrz 25, 2013 08:00
marsjaningn
Brak nowych postów [R75] problem z ABS
curaasan Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Gru 09, 2018 11:10
SeniorA
Brak nowych postów [R75] bcu problem
Dlugowlosy Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Maj 01, 2017 10:19
Dlugowlosy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink