Wysłany: Sob Lis 20, 2010 09:29 [R416+BRC] Nierówna praca silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Hej,
Zauważyłem ostatnio, że na wolnych obrotach (na gazie i na benzynie) silnik ma tendencje do podrygów, nie są to falujące obroty; wskazówka się nie rusza, po odgłosie silnika też nie można powiedzieć, że obroty spadają. Są to nieregularnie występujące drgania. Wymieniałem układ zapłonowy (kable WN, świece, palec rozdzielacza, kopułka), czyściłem silniczek krokowy. Dzisiaj będę czyścił przepustnice.
Jadąc na gazie zauważyłem, że na 2,3 biegu ostro dodając gazu jest szarpnięcie i dalej już jest ok.
Tak więc czy po wymianie sondy lambda oraz silniczka krokowego, należy odpiąć akumulator na chwilę, żeby zresetować komputer? Jak wygląda kalibracja tych układów? W internecie wyczytałem, że należy odpiąć aku, na parę minut i później zostawić auto na wolnych obrotach aż dojdzie do nominalnej temp. pracy silnika.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 19:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 20, 2010 09:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ok dzisiaj wyczyściłem przepustnice, trochę pomogło jednak lekkie podrygi wciąż są wyczuwalne. Jutro czeka mnie wymiana sondy lambda, mam nadzieję, że nie będzie problemów z dopasowaniem.
W dalszej kolejności biorę się za cewkę. Dzięki za wskazówkę.
Tak własnie zrobiłem. Żadnej informacji zwrotnej nie otrzymałem, ażeby coś się zmieniło mimo, to 5x wcisnąłem. Za 2-3 dni zdam relacje jak wygląda jazda po zmianie sondy.
Oprócz tego mam ten problem z LPG przy którym podczas gwałtownego dodania gazu dostaje czkawki. Po cichu liczę, że jest to lambda ew. cewka. Pojeżdżę trochę na benzynie żeby się lambda skalibrowała i do gazownika na regulowanie.
Przy ostatniej regulacji i pomiarach spalin wyszło, że zarówno na benzynie jak i gazie jest zła mieszanka.
[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 19:09 ]
Ok, lambda wymieniona, jednak nie obyło się bez rozwiercenia kolektora pod nową sondę.
Silnikiem wciąż nieregularnie telepie na jałowych, zarówno Pb jak i LPG.
Z rzeczy, które mogą nakierować kogoś na diagnozę; jak ruszam i mam za niskie obroty mam mocne drgania silnika tak, że aż wewnątrz plastik się trzęsie.
Zauważyłem również, że na benzynie przy 2k obrotach przy gwałtownym (raptownym) dodaniu gazu (pedał w 2/3 wciśnięty) jest uczucie "kopa" i dopiero później normalnie się rozkręca.
Z tego co udało mi się wyczytać na forum:
-poduszki silnika (telepie autem na wolnych obrotach)
-TPS (regulacja)
-wtryski (przeczyszczenie, powiększenie?)
do tej porty wymieniałem układ zapłonowy bez cewki, przeczyściłem silniczek krokowy i przepustnice.
[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 19:18 ]
Odnośnie przepustnicy, patrząc w wylot przepustnicy widać prześwity między motylkiem a ściankami przepustnicy.
Jest to normalne czy przepustnica powinna być spasowana na tyle dokładnie żeby tych prześwitów nie było widać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum