Wysłany: Sob Paź 24, 2009 12:56 [R75] Wymiana koła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
przytrafił mi się mały problem, złapałem gumę i chciałem wymienić koło. Okazało się że jedna ze śrub to tzw "śruba specjalna" (w 3 z 4 kół występuje w jednym z miejsc, jedno koło całe na śrubach zwykłych). Niestety koło z flakiem to koło ze śrubą specjalną, a ja jak można się domyślić nie posiadam nakładki dzięki której można to koło odkręcić.
Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie kupić taką nakładkę? Próbowałem znaleźć na allegro, ale bez powodzenia.
będę wdzięczny za wszelką pomoc.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 28, 2010 18:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 24, 2009 12:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Paź 24, 2009 13:08
Bulway, nie znajdziesz, bo każdy zestaw śrub zabezpieczających ma inne wycięcia. Także jest tylko jedna możliwość do warsztatu, niech dospawają inną śrubę i odkręcą. A po za tym kup sobie nowy zestaw, wtedy będziesz miał nakladki razem ze śrubami.
Ja uwazam, ze oryginalne zabezpieczenie w R75 jest takie same. Teraz pozycz od kogos ta nakladke a na przyszlosc dokup nowa. Podobno w Polsce trudno dostac ale na eBay.co.uk mozna bez problemu dokupic.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
jak ja zgubilem swoja, to musialem zniszczyc srube "zlodziejke" i dokupic nowa.
w gumohurcie dostaniesz - spory wybor
chyba ze trafisz na kogos tak milego, ze poszuka i sprubuje ci dopasowac po rodzaju, numerze itp. ale to trzeba miec szczescie, ja go nie mialem, ale juz teraz pilnuje klucza do zlodziejek
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeśli jest ktoś kto by miał pożyczyć taką nakładkę (najlepiej z Warszawy) to proszę o kontakt, wykręciłbym stare i wsadził nowe, "czyste" lub też z zabezpieczeniem.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Paź 24, 2009 19:11
Jak nie znajdziesz śruby to spróbuj tak: Jakaś rurka, najlepiej przedłużka od nasadki. Uderz w tą śrubę przez przedłużkę kilka razy dosyć mocno sporym młotkiem. Następnie jakimś wąskim przecinakiem lub blachą, taką aby weszła w środek śruby i próbuj obrócić. Może i palcami pójdzie. Powinno pójść jak koła były dokręcone kluczem dyno metrycznym. Jeżeli nie pójdzie tak, to zostały jeszcze dwa sposoby dosyć brutalne.
Przecinak wąski i pobijając próbować odkręcić, tylko z uwagą na felgę.
Dobrać nasadkę tak aby wbić ją na zewnętrzna stronę śruby, a następnie odkręcać. We wszystkich przypadkach pamiętaj aby najpierw dobrze walnąć w tą śrubę aby trochę odbiła. Bez obaw tak robią nawet w porządnych warsztatach specjalizujących się w takich sprawach.
Ewentualnie zadzwoń do jakiegoś zakładu który zajmuje się alufelgami i podjadą z nasadkami w stylu klucza nasadowego i odkręcą. Ja w Gdyni płaciłem 25zł za samo odkręcenie 1 śruby.
dziękuje wszystkim za wpisy i informację, z mojej strony temat do zamknięcia, okazalo się ze poprzedni wlasciciel samochodu wozil koncowkę w schowku, a nie tam gdzie jest caly zestaw kluczy.
Dla mnie problem rozwiązany. Jeśli jednak ktoś miałby ten sam problem, zapraszam do kontaktu, gdyby się okazało że końcówka ta sama, chętnie pomogę
Bulway,
witaj , mam problem ze złodziejka w mg zr , kupilem i okazalo sie ze nie ma jej , czy gdzie to mozna dokupic
jupik [Usunięty]
Wysłany: Nie Lis 28, 2010 17:56
Też miałem taki problem,nie posiadałęm redukcji jak kupiłęm auto.Przyszedł czas na zmiane opon na zimowe,więc pojechałem do warsztatu mieli specjalne klucze,którymi odkręcili bez problemu te cztery śruby zabezpieczające,oczywiście były do wyżucenia,ale problem mam z głowy
ma ktoś taką złodziejkę pożyczyć w krakowie?:) bo w serwisie chca ode mnie co najmniej 100 zł a mam tylko na jednej oponie i oczywiscie ulegnie uszkodzeniu
Tez miałem podobny problem ale szybko sobie z nim poradzilem mianowicie przyspawałem do tych antykradzieżówek normalną śrubę i odkręciłem oczywiście śruby do wyżucenia ale co robić jak trzeba było szybko koło odkręcic teraz mam normalne śruby i nie mam kłopotu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum