Forum Klubu ROVERki.pl :: [K series]Z jakiego materiału odlany jest blok silnika?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 26, 2010 17:49
[K series]Z jakiego materiału odlany jest blok silnika?
Autor Wiadomość
BABEL 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 56
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 15:27   [K series]Z jakiego materiału odlany jest blok silnika?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam,
jak w temacie.
Mam stary blok silnika i zaczyna mi już przeszkadzać więc pewnie trzeba go będzie na złom oddać ( po wybebeszeniu oczywiście). Z czego to jest odlane? Dodam, że magnes się tego nie tyka.
Aha - jak ktoś coś by potrzebował ( tłoki, wał, korbowody) to niech pisze na PW - dogadamy się z ceną :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 26, 2010 15:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 15:54   

Blok powinien być aluminiowy.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 13:11   

tomo63 napisał/a:
Blok powinien być aluminiowy.

Zgadza sie ,to stop aluminium.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 13:16   

keczu napisał/a:
Zgadza sie ,to stop aluminium.
Z czym? Aluminium to metal, a nie stop ;)
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 13:35   

Owszem, jeśli aluminium jest domieszkowane innymi pierwiastkami ale mimo to występuje w znacznej większości, to nazywamy to stopem aluminiowym.
A jak konkretne odmiany tych stopów się nazywają (np. duraluminium) to już inna historia :wink:
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 13:58   

Cytat:
A jak konkretne odmiany tych stopów się nazywają (np. duraluminium) to już inna historia :wink:
Sądzisz, że forumowicze tutaj są na nią za słabi? :smile:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 14:12   

Gdzie bym ośmielił się :razz: Po prostu inny temat :mrgreen:
Po za tym konkretnych nazwy wszystkich nie znam, a tym bardziej z czego ten blok dokładnie jest zrobiony, co to za stop aluminium :wink:
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 14:24   

Jak juz takie szczegoly sa wazne to prosze:

"The block and head in the K Series are made of the alloy LM25. The crank bearing ladder and cam carrier a derivative LM24, designed for die casting. LM25 is a very adequate metal used in the better mass produced engines today. The only two alloys which offer an advantage are A357 and A354, the latter having better heat dissipation qualities, being alloyed with copper, and A357 having a lower iron and a higher magnesium content giving a higher torsional strength. Until recently it was also alloyed with Berylium. This has now been banned as those who follow F1 will know, A357 is therefore the alloy used in F1 engines, LM25 is a very adequate second choice."

Czyli blok i glowica stop co sie zwie LM25, obudowa walkow rozrzadu i "loze" walu korbowego LM24 co kolwiek by to znaczylo. :razz:
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 18:26   

keczu, dziękuję :grin: . Jesteś niezawodny :grin: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 19:22   

kasjopea napisał/a:
keczu, dziękuję . Jesteś niezawodny .

Wiem. :wink:
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lis 29, 2010 21:46   

To ja jeszcze uzupelnie dla potomnosci:

LM24

http://www.kayepresteigne.co.uk/lm24_alloy.htm

LM25

http://www.hadleighcastin...oy%20Detail.pdf

:mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [1.8 K-series] Miska olejowa - jest uszczelka?
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Czw Kwi 02, 2020 06:15
dawidd
Brak nowych postów [K series] Jak jest uszczelniony rozdzielacz zapłonu??
wwekol Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pon Kwi 27, 2009 20:03
sTERYD
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [all R] Czydocieracie blok przy wymianie uszczelki glowicy?
dawidd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sro Mar 28, 2012 21:16
AndrewS
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink