Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem.
Autor Wiadomość
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 18:40   

ja też miałem problem z odpaleniem mojego R do ropy dolałem dodatku STP i trochę to pomogło, kręcił, kręcił i odpalił.
W końcu nie wytrzymałem i zawiozłem do mechanika i zestaliłem do jutra by sprawdzili co to bo świece dobre są, maja podłączyć pod komputer.
Jedni mówią świece inni końcówki wtrysków, wtryski może się paliwo cofać nie wiem a tak wymieniać po kolei to lipa.
Ponoć dobrym sposobem jest dolanie ok 100ml denaturatu przed zalaniem ropa lub dodanie benzyny
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 26, 2010 18:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 18:42   

apples napisał/a:
czyli możne padać czujnik i mieć również wpływ na odpalanie w niskich temperaturach?
najczęściej wada tego czujnika wpływa na trudności uruchomienia gorącego silnika , ale rzadziej utrudnia też rozruch zimnego. On działa tak jak czujnik ABS z zębatką na półosi, tylko tu spełnia dwie funkcje. Określa położenie wału na podstawie '' liczenia " zębów na obwodzie zębatki i obroty wału z "wyszczerbienia" zębatki w jednym miejscu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 18:58   

mam pytanie powiedzcie mi ile powinien sobie pyrkać mam na myśli diselka po odpaleniu w temp np ok -5 i -25??
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 19:15   

SeniorA ten czujnik znajduje się gdzieś w okolicach rozrusznika?

cirek daj znać co wyszło u Ciebie.
"Pyrkać" nie powinien. Od razu wsiadasz i jedziesz. Takie są teorie na forum. Poszukaj tamtego tematu i pisz tam. Tutaj mamy inny problem :wink:
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 19:19   

apples napisał/a:
cirek daj znać co wyszło u Ciebie.


jutro powinienem wiedzieć co tam mądre głowy wymyślą oby to było to, jak usłyszeli że to Rover to było oooo matko :mrgreen:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 19:20   

To tak prawie wszyscy mechanicy. Inni mówią : "A co to za wynalazek" :rotfl:
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 19:26   

apples napisał/a:
To tak prawie wszyscy mechanicy. Inni mówią : "A co to za wynalazek" :rotfl:


A mój mówi że to tylko samochód i ma swoje wady i zalety jak każdy inny.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 19:31   

apples napisał/a:
ten czujnik znajduje się gdzieś w okolicach rozrusznika?
z przodu bloku przy kole zamachowym i rozruszniku.Rozrusznik przeszkadza w dojściu i trzeba go zdemontować.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 19:41   

SeniorA :ok: Zdejmę go jak będzie cieplej i wyczyszczę. Może nagar się zrobił od oleju.

dukat11 mój znajomy mechanik z kolei powiedział abym kupił sobie jakiś "normalny" samochód. Byłem u niego raz na diagnostyce i już tam nie jeżdżę :grin:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 20:36   

apples napisał/a:
Zdejmę go jak będzie cieplej i wyczyszczę.
ja przy okazji zrobiłbym jeszcze przegląd rozrusznika z wymianą szczotek.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:36   

SeniorA to napisz jakie szczotki wsadziłeś.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 10:05   

Przegląd rozrusznika i wymianę szczotek robił serwis Rovera w 2005r przy okazji przeglądu ( przy 73 kkm ze względu na automat. skrzynię ). Ponoć włożyli oryginalne.
Polecane są szczotki z f-my IRMOT , nr. 603a/0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:03   

apples napisał/a:
cirek daj znać co wyszło u Ciebie.


Dzwoniłem dzisiaj do mechaników gdzie zostawiłem auto i komputer nic nie wykazał, ale dziwne jest to że jedna komora jest zimna co może powodować trzęsienie autem na początku, sprawdza to mój elektryk znajomy więcej szczegółów jutro mam dostać :/
 
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 20:27   

Update w sprawie odpalania. Dzisiaj zrobiło się cieplej więc z mocno podłądowanym akumulatorem poszedłem odpalać - zapalił jak karabin maszynowy...

Wczoraj kupiłem nowy filtr paliwa ale go w sumie nie założyłem. Kupiłem filtr KNECHT (KC85/1) - jest dwa razy droższy od Filtrona... (PP940) i muszę przyznać, że robi gorsze wrażenie. Nie wiem jak bebechy ale zewnętrzne wykonanie jest porównywalne, a może nawet gorsze niż Filtron - poza tym KNECHT nie ma zaworu spustowego u dołu.

W moim przypadku podgrzewanie filtra z ropą nic nie dawało - sądzę, że porobiły się jakieś zakrzepy w przewodach albo w silniku.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:38   

andrzej360 napisał/a:
W moim przypadku podgrzewanie filtra z ropą nic nie dawało - sądzę, że porobiły się jakieś zakrzepy w przewodach albo w silniku.


Jezeli ci auto odpaliło to teraz dolej jakiegoś dodatku i pojeździj trochę aby się wymieszało z paliwame i przepłukało układ
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 11:50   

dukat11 napisał/a:


Jezeli ci auto odpaliło to teraz dolej jakiegoś dodatku i pojeździj trochę aby się wymieszało z paliwame i przepłukało układ


Hehe... a myślisz, że nie dolałem na dzień przed nie-odpaleniem? :) Wiedząc na co się zbiera specjalnie dolałem ropy i dodałem depresator. Teraz siedzę pod domem w aucie w wolnych chwilach i "wypalam" ten felerny wlew.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 11:11   

I chyba wszystko jasne z moim odpalaniem. Na T4 wyszło błąd sterownika świec żarowych. Podejrzewam że sterownik dobry tylko świece walnięte.
F48400 ,C78100 jest od świec, a drugi chyba od czujnika sprzęgłam (tempomat).


Spalone miałem wszystkie 4 świece. :shock:
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Gru 06, 2010 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 11:42   

apples napisał/a:
F48400 ,C78100 jest od świec, a drugi chyba od czujnika sprzęgłam (tempomat).
nie , już kiedyś wyjaśnialiśmy. Ja nie mam tempomatu ani świec żarowych, a komputer wyświetla mi te same wartości ( C78100,F68400,F48400,F58400 ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Gru 02, 2010 20:14   

Problem z odpalaniem powrócił. :sad:

Myślałem że to wina paliwa, akumulatora, filtra paliwa lub pompy niskiego ciśnienia przy akumulatorze która się nie uruchamiała, ale ewidentnie jest coś innego. Akumulator sprawny, świece żarowe sprawne, w filtrze paliwa nie ma parafiny. Silnik uruchamia się normalnie za każdym razem jak jest ciepły. Zdarzyło mu się może z 3 razy przez rok że nie chciał odpalić. Palił i pali na ciepłym zawsze idealnie. Od paru dni kiedy się mocno wystudzi lub jest po nocnym postoju przy tych mrozach nie odpala. Kręci normalnie, ale pomp (w baku i przy akumulatorze) nie słychać i nie odpala. Na początku myślałem że zacina się pompa przy akumulatorze. Walnąłem ją kilka razy i pewnego razu odpalił, ale teraz nie jestem pewien czy ona może powodować takie hece. Dzisiaj i wczoraj jak nie chciał odpalić wyciągnąłem i włożyłem przekaźnik od pomp) w skrzynce bezpieczników w kabinie) i silnik uruchomił się normalnie - bez walenia w pompę. :smile: Odpalił od pierwszego obrotu. Komputer w samochodzie wygenerował błąd 878100. Nie mam czasu póki co podjechać na T4 by zobaczyć co pokaże.

Czy może być tak że zacina się pompa przy akumulatorze i przy okazji nie uruchamia też pompy w zbiorniku? Dlaczego wyciągnięcie na chwilę przekaźnika powoduje że auto odpala normalnie - blokuje się przekaźnik?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Gru 02, 2010 21:14   

apples, możliwe, że przy mrozie przekaźnik po mimo podania impulsu po protu nie złącza, spotkałem się z czymś taki raz w ciągniku, poniżej około -12* nie załączał się przekaźnik. Wymiana pomogła. Jeśli nie chce odpalić, to nawet go nie wyjmuj, tylko stuknij w niego lekko, powinien zewrzeć. Bo to widać, że jest włąśnie z nim problem, jeśli pompy nie chodzą.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
kandj Rover serii 75, MG ZT 23 Sob Maj 11, 2013 21:34
sew87
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lip 06, 2008 01:52
zbig1967
Brak nowych postów R75 1.8 MG Problem z odpalaniem
seba_hg1995 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Gru 11, 2017 23:46
chudy86044
Brak nowych postów [75] Problem z odpalaniem
Patryk2082 Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Lip 31, 2017 12:14
Bandzior
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem - CDT
Punx Rover serii 75, MG ZT 20 Sro Lis 23, 2011 06:50
21matys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink