Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Padnięta pompa paliwa czy coś innego?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Padnięta pompa paliwa czy coś innego?
Autor Wiadomość
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 02, 2010 13:17   [R400] Padnięta pompa paliwa czy coś innego?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Hej,

czy uszkodzony czujnik temperatury w pompie może być powodem problemów z odpalaniem gdy jest zimno?
Wiem że pompa jest nieszczelna - widzę że cieknie z niej, wymiana uszczelki będzie mnie czekała na pewno.
Ale ogólnie tak, sprawdziłem czy jest paliwo w pompie zaworkiem odpowietrzania, jest czysta płynna ropka. Powietrza nie było.
Ale w czymś jest problem, że nie odpalę, jak jest zimno.
Podgrzewacze są ok, sprawdzane. Przekaźnik sterujący też słyszę, jak stuka.
Dziś będę wyświetlał błędy, zobaczymy co się okaże.
Ale ogólnie jak jest temperatura dodatnia pali ładnie, spadnie poniżej -5 stopni nic nie pomoże.
Nawet odpalanie od innego samochodu trwa trwa długo, aż może zaskoczy.
Zachowuje się tak, jak by paliwo nie dochodziło i nie może zaskoczyć.
Kręci kręci, ale lipa.

Tak więc albo coś w pompie, albo wtryskiwacze?
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Gru 02, 2010 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 02, 2010 13:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 02, 2010 13:34   

zacznij od sprawdzenia błędów
jeśli to czujnik to powinien wyskoczyć błąd
trzeba by jeszcze sprawdzić czy paliwo z pompy dociera to wtryskiwaczy
pompa bzyczy?
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 02, 2010 13:53   

szoso420 napisał/a:
zacznij od sprawdzenia błędów
pompa bzyczy?


Tego nie sprawdzałem, słuszna uwaga.
Dziś wieczorem wystukam błędy, i się przysłucham.
Ma bzyczeć podczas odpalania mam rozumieć?
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 02, 2010 13:59   

luki_pj napisał/a:
Ma bzyczeć podczas odpalania mam rozumieć?

ma bzyczeć po przekręceniu zapłonu, jeśli nie bzyczy to sprawdź żółty przekaźnik na grodzi obok przekaźnika świec
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 02, 2010 15:27   

To, że stuka przekaźnik świec, to nie znaczy że jest dobry. Najlepiej to podączyc miernik i sprawdzić czy podczas podgrzewania świec płynie prąd do nich.
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 02, 2010 20:51   

A więc tak, wyskoczyły błędy 27 i 29.
Przy czym sprawdziłem styki- przeczyszczone, udało mi się otworzyć tą czarną puszkę obok akumulatora po prawej stronie- wyczyszczone styki przy cewkach (qrna nie wiem co to jest). Teraz to mi już całkowicie zdechł akumulator tak że po zabawie na dziś.
Do świec dochodzi napięcie, pompa bzyczy.

Zastanawiam się czy już umierający akumulator nie robi takich jaj- czyli za niskie napięcie. Ale martwi mnie błąd 29... być może uszkodzony przepływomierz powietrza. Widzę że ktoś już go chyba wymieniał kiedyś tam - była jakaś plomba gwarancyjna made in Poland.
Ale czy uszkodzenie przepływomierza albo ECM było by związane z problemami odpalania tylko zimą? Bo nie wykluczam takiej opcji, że poprzedni właściciel wymieniał ten przepływomierz, tylko błędy nie skasowane i wiszą w w pamięci.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 03, 2010 07:11   

to nie przepływomierz jest winny, możesz go odłączyć a i tak zapali
może faktycznie aku masz słabe bo diesel potrzebuje kopa przy rozruchu
paliwo dochodzi do wtryskiwaczy?
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 03, 2010 08:18   

szoso420 napisał/a:

może faktycznie aku masz słabe bo diesel potrzebuje kopa przy rozruchu

Sprawdzę to pożyczając od kolegi w miarę nowe aku- ale martwi mnie że na odpalanie po kablach też się męczy. Jak w końcu zaskoczy to się tak powolutku rozpędza jak parowóz- hm tak jak by do niego dopiero paliwo dochodziło.
szoso420 napisał/a:

paliwo dochodzi do wtryskiwaczy?

Jak to najprościej sprawdzić? Bo już się zastanawiam, czy nie ma jakiegoś mechanizmu w pompie który na mrozie się blokuje. Czyli jest ciepło, ładnie i bez problemu pali. Zimno- gdzieś coś się nie otwiera/blokuje i nie puszcza paliwa na wtryski- czujnik temperatury może mieć coś z tym wspólnego?
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 03, 2010 08:38   

poluzować przewód na pierwszym wtryskiwaczu i kręcić rozrusznikiem, jeśli leci ropa to jest ok
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pią Gru 03, 2010 12:46   

mirwin napisał/a:
To, że stuka przekaźnik świec, to nie znaczy że jest dobry. Najlepiej to podączyc miernik i sprawdzić czy podczas podgrzewania świec płynie prąd do nich.



Wepnę się w temat: czyli jeżeli dobrze rozumiem, samo pstykanie przekaźnika nie oznacza że jest on sprawny? Ze względu na to że jestem laikiem w sprawach elektrycznych zadam pewnie dość głupie pytanie: żeby sprawdzić przekaźnik trzeba przyłożyć minus miernika do aku, a plus do kabelków przy świecach żarowych? Jeżeli podczas grzania pojawi się napięcie, wówczas wszystko jest ok?
 
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 03, 2010 12:59   

szoso420 napisał/a:
poluzować przewód na pierwszym wtryskiwaczu i kręcić rozrusznikiem, jeśli leci ropa to jest ok

Dzięki za sugestię, sprawdzę to wieczorem. Może rzeczywiście gdzieś coś się przytyka, i nie dochodzi paliwo zimą do wtrysków. Choć w pompie sprawdzałem, jest na 100% ropka. Jak jest dalej nie sprawdzałem :cry:

karolkos napisał/a:

Jeżeli podczas grzania pojawi się napięcie, wówczas wszystko jest ok?

Tak, ale to że dochodzi napięcie nie oznacza że świece grzeją. Jeżeli dochodzi napięcie, to warto też sprawdzić same świece jak się nagrzewają.
Przykładasz na minus do silnika, plus to przewód wchodzący go świecy żarowej.
ja bynajmniej tak sprawdzałem.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 03, 2010 13:45   

na pompie jest elektrozawór, może to on blokuje przepływ paliwa ale najpierw sprawdź czy dochodzi paliwo, wtedy będziemy szukać dalej
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 03, 2010 14:14   

szoso420 napisał/a:
na pompie jest elektrozawór, może to on blokuje przepływ paliwa ale najpierw sprawdź czy dochodzi paliwo, wtedy będziemy szukać dalej

patrząc na rysunek


opis tutaj
http://www.hondaoriginalp...0&block_03=7811

Będzie to część oznaczona nr 2 ??
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 03, 2010 14:15   

luki_pj napisał/a:
Będzie to część oznaczona nr 2 ??

tak
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 18:33   

Wyczyściłem styki gdzie się da (znalazłem jeden lekko przekopcony- który mógł dobrze nie zwierać), popryskałem specjalnym preparatem. Posprawdzałem masy oraz podładowałem akumulator. Ogólnie były teraz mrozy przez weekend w nocy i na 2 raz odpalił - troszkę męczył ale chociaż odpalił.
Okazało się jednak co innego - że winowajcą na 99%jest nieszczelna pompa paliwa, z której cieknie, co można zauważyć podczas odpalania.
Wszystko wskazuje na to, że zimą jak to wiadomo guma zachowuje się inaczej, dostaje się powietrze na linii pompa- filtr i dlatego pompa męczy się zimą.

Ogólnie dowiadywałem się u lokalnego speca, co tylko pompami się zajmuje oraz wtryskami.
Może ktoś kojarzy człowieka, Jan Stopa z rejonów Krakowa.
Wyciągnięcie oraz zamontowanie pompy z ustawieniem ok 150 zł.
Robocizna z pompą czyli rozkręcenie + wymiana wszystkich uszczelek+ regulacja ok 300 zł.

Ile mniej więcej ktoś z was za taki zabieg zapłacił?
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] POMPA PALIWA
serwacy82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Gru 14, 2008 21:31
Cyk
Brak nowych postów [R400] JAKIE konsekwencje jazdy z padniętą turbiną ?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Czw Lip 26, 2012 20:33
marcin316
Brak nowych postów [R400]Problem z pompą paliwa, przerywa po kilku sek
MARGOS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Paź 04, 2012 14:21
MARGOS
Brak nowych postów [R400] Pompa paliwa-lepsza używana czy zamiennik?
potrzebuje pompy paliwa do Rovera 400, kupic uzywke czy zamiennik?
kuba81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sie 21, 2007 08:17
kuba81
Brak nowych postów [R416] Brak paliwa ???, czy jednak coś innego ???
Janus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Paź 18, 2008 19:11
Jary



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink