Wysłany: Nie Lis 21, 2010 15:54 Pytanie do Elektrykow :D Silnik do hydroforu
Witam,
Szybkie pytanie do kolegów znający fach elektryka
Mam taki problem, ponieważ szukam nowego silnika do hydroforu, stary się przepalił po został zalany i przewijanie się nie opłaca bo koszty są większe niż nowego Kupa rdzy z tego starego jest
Stary był 1,5kW 1410 obr./min 3-fazowy, wysokość H (od ziemi do oski) ~97-98mm, rozstaw śrub na łapach od środka 165mm
Najbardziej jaki podchodzi pod stary to jest silnik Tamel firmy z Tarnowa, ponieważ inne silniki z Bielska i jakaś tam inna firma nie pasuje całkiem bo sa za małe od starego. Tzn. 1,5kW silniki innych firm maja za niskie wysokości H oraz rozstaw śrub.
Silniki Tarnowski Tamel 3SG100L o mocy 2,2kW i 1400 obr./min pasuje jak ulał na miejsce mojego starego. Tylko pytanie czy nie za silny to jest jak na hydrofor. Teoretycznie ma te same obroty wiec nic złego się nie powinna stać.
Dlatego pytanie do was czy można taki zamontować czy coś złego się będzie działo
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 21, 2010 15:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dlatego pytanie do was czy można taki zamontować czy coś złego się będzie działo
Nic złego nie będzie się działo poza zwiększonym zużyciem energii.
[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 17:08 ]
A jeszcze jedna ważna sprawa, jakie zabezpieczenia miałeś zastosowane na tym starym silniku
Jak zastosujesz silnik 2.2kW to wypadałoby dobrać inne zabezpieczenie
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ogólnie takie silnik powinien posiadać zabezpieczenie zwarciowe i przeciążeniowe (termiczne). Jeśli miałeś 16A na tym starym to się nie dziwię, że zabezpieczenia nie spełniły swojego zadania.
Według moich pobieżnych obliczeń, ponieważ brak mam danych z tabliczki znamionowej silników to na silniku 1.5KW, powinno być +-10A zabezpieczenie topikowe.
Jak zastosujesz silnik 2.2 KW to zabezpieczenie topikowe 16A, będzie odpowiednie i będzie spełniać swoje zadanie. Oczywiście pasowałoby zastosować dodatkowe zabezpieczenie przeciążeniowe (termik)
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Skoro jest zabezpieczenie zanikowe to chwała.
Działał tak 25 lat, i załatwiła go woda no tak. Jakby miał odpowiednie zabezpieczenie, ponieważ warunki pracy tego silnika zapewne są nieciekawie wilgotne, to dałoby się go jeszcze uratować.
Swoją drogą jak był tak skorodowany, to niema pewnie czego żałować
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
azor77, No powiem tak wygląda tragicznie, rdza rdza
Ten silnik z tego co wiem był już 6 razy przewijany ale tym razem już się nie opłaca chyba. Łożyska powiedziały tez papa i się nawet już oska nie kreci bo łożyska zablokowane Tam by trzeba było wszystko piaskować. Po drugie ta górna obudowa gdzie się kabel montuje jest tez nie szczelna i się tamtędy chyba woda wlewała, bo jak go wyciągnąłem do góry to jakieś 1 liter wody się z niego wylał. A ta woda musiała długo w nim już być , ze się aż tyle nazbierało.
Jest facet w okolicy co przewija taki silnik za 170zl ale mówił ze reszta kosztuje ekstra i mnie w sumie wydaje się wyjdzie to więcej niż 320zl tyle kosztuje nowy
A pasowało by jeszcze wypiaskować część obudowy, bo sam korpus jest z Alu mi się wydaje.
Przewijanie 170zl
Łożyska 40zl (najlepiej by było wsadzić tam łożyska ceramiczne)
Piaskowanie malowanie 100zl
Nowa puszka 30zl
= 340zl
Choć sam nie wiem, boje się ze to przewijanie może nie być takie dobre Sam już nie wiem i wydziwiam
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja od siebie moge tylko dodać, że tarnowskie silniki TAMEL sa bardzo dobre i cieszą się dobrymi opiniami, zakładaj taki i będziesz miał spokój na lata.
Popieram.
Dobierz dobrze bezpieczniki, zabezpieczenie termiczne i zabezpieczenie przed zanikiem fazy, dobrze uszczelnij wejście przewodu do puszki silnika i samą puszkę. Będziesz mógł na parę lat zapomnieć, że masz tam jakiś silnik
Tomek1212, Ja jeszcze mam Tamel nowke 3,0KW co ma również ponad 25lat ale nie był ani raz używany. A ze niestety ma ośkę za wysoko mi nie wjedzie na miejsce starego.
Dziękuje za opinie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum