Wysłany: Pon Lis 29, 2010 15:17 [R75] Problemy z zamkami
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Zamarzł mi zamek w drzwiach, więc użyłem gazu do rozmrażania zamka.
Dokładnie następnego dnia wszystko zaczęło się psuć, a oto objawy:
1. Nie działa mi zamykanie i otwieranie drzwi z kluczyka,
2. Domykanie szyb się zepsuło.
3. Z pilota przestały mi się otwierać drzwi od strony kierowcy.
4. Na zimnym silniku nie działa zamykanie/otwieranie drzwi z przycisku wewnątrz kabiny
5. Komputer pokazuje niezamknięte drzwi, do czasu aż same automatycznie podczas jazdy się nie zamknął, ale one zamykają się dopiero jak silnik się trochę nagrzeje, a nie jak zwykle, po przekroczeniu 7km/h.
Jak myślicie, czy to problem z zamkami, centralnym czy może coś z komputerem?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 29, 2010 15:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pewnie wszystkie problemy spowodowane są przez zamarznięty zamek, zamki.
Szyb nie chce domknąć prawdopodobnie dlatego że komputer uznaje drzwi za otwarte i nie uruchamia procedury domykania. Jeśli się zagrzeje auto, temp. w środku wzrośnie i zamki odpuszczają, gdzieś musi być wilgoć która marznie po pozostawieniu auta.
Mam ten sam cyrk z zamkami każdej zimy, czasami nie mogę otworzyć drzwi, czasami nie mogę ich zamknąć( odbijają się jak drzwi od stodoły ), gdy już otworzę drzwi to po zamknięciu nie mogę ich otworzyć ani z zewnątrz, ani od środka !. Innym razem komp pokazuje że drzwi niedomknięte, a są fizycznie zamknięte itp. taka uroda tego auta.
Zauważyłem że wszystkie symptomy ustają po ogrzaniu auta, kiedyś rozbierałem spanikowany drzwi , teraz czekam na poprawę aury - drzwi się same odblokują i nie będę miał pourywanych kołków do tapicerki.
Mam podobny problem z Moim R75 CDI (z komputerem). Czy wiecie który moduł odpowiada za drzwi? Na komputerze pojawiają mi się otwarte drzwi przednie (lewe i prawe). Natomiast jeżeli chodzi o drzwi tylne, to mogę je otwierać i zamykać, komputer reaguje prawidłowo.
Podejrzewam, że wszystko jest w przednich drzwiach kierowcy
Też miałem to pierwszego dnia mrozów. Czujnik uważał, że drzwi są otwarte.
Spryskałem go (niechcący trochę) płynem do odmrażania szyb.
Trzasnąłem drzwiami i po problemie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 30, 2010 16:26
solkim napisał/a:
to jak go potraktować odmrażaczem?
mikrowyłacznik jest w dolnym rogu zamka od strony rygla.Jest naciskany sopką połaczoną dźwignią z mechanizmem rygla.Całość jest osłonięta pokrywą, dlatego można spryskać zamek przez otwór w drzwiach obok rygla (poluzować 3 sruby) i liczyć na to ,że płyn dostanie się do mechanizmu rygla. Niektórzy ogrzewają suszarką. Ja użyłbym WD40 lub cos podobnego.Można zdjąć boczek drzwi i zakonserwować zamek.
Hmm... Ja rzuciłem odmrażaczem na zamek od bocznej strony drzwi. Tam gdzie wchodzi rygiel ze słupka. Dzisiaj zrobiłem to samo z drzwiami pasażera. Reakcja jest natychmiastowa
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wczoraj miałem dokładnie to samo. Odpaliłem auto a na komputerze pokazuję otwarte drzwi kierowcy i pasażera.Oczywiście wszystkie drzwi sprawdziłem. Po ok 1 godz jazdy znika czerwone pole z komputera i wreszcie mogę normalnie zamknąć auto.
Lenin napisał/a:
Poza tym, z wewnątrz kabiny mogę otwierać wszystkie drzwi przyciskiem ale nie reagują na próbę zamknięcia ich.
Było tak samo. Gdy zamki się odmroziły wszystko powróciło do normy. Zaznaczam że nie używałem żadnych odmrażaczy
A dzisiaj miałem zupełnie inny przypadek
Nie miałem czasu na zabawę w psikanie, więc wsiadłem i olałem temat niezamkniętych drzwi.
Nie mogłem uruchomić auta, bo przymarzło mi paliwo w układzie.
W końcu odpaliłem i poszło... ruszyłem.
Wpadłem w mały dołek i drzwi się "zamknęły"
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam,
mam ten sam problem od kiedy wróciłem autem z UK. Zamarzają zamki, i ogólny problem z drzwiami. Też będę musiał je potraktować jakimś odmrażaczem.
No i strasznie mi zamarzają szyby od środka!
Trzymajcie się, byle do marca
Nic nie mówcie o tych zamkach. Jak dla mnie to w roverach słaby bardzo punkt. Cały czas się bujam z drzwiami. Jak trochę jest odwilży i w nocy mrozek to rano polka. Nie chcą się otwierać, potem zamykać. Czasem wogóle klamki z zewnątrz nie mogę otworzyć. Koszmar. Dobrze że mam możliwość w pracy wstawienia piecyka rano to chociaż tak sobie pomogę. Ale ile razy muszę grzać tym piecykiem drzwi na zewnątrz żeby coś tam puściło. Szkoda gadać Psiukam WD 40 i nic.
Ja mam też do dzisiaj nie rozwiązany problem. Nie działa central ani na kluczyk ani na pilota. Jeśli włączę stacyjkę to działa wszystko. Ma ktoś może jakiś pomysł? Moje się już wyczerpały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum