Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam!
Przegladałem forum ale nie znalazłem dokładnie takiego jak mój problemu. Otóż wczoraj po przejechaniu ok 1km zaświeciła mi się kontrolka ABS i hamulca ręcznego w jednym momencie i ABS przestał działać. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu było ok ale też tylko przez jakiś 1km później to samo. Sprawdziłem poziom płynu, ale jest w normie. Dzisiaj rano po odpaleniu znów było niby ok (tzn kontrolki nie świeciły) ale za to mimo iż droga była czarna i mokra bo padał deszcz, nie była na pewno oblodzona, cały czas nawet przy lekkim naćiśnięciu hamulca i małej prędkości załaczał mi się ABS. I znów po przejechaniu ok 1km kontrolki się zaświeciły i nie było ABSu.
PS. Ostatnio ojciec zmieniał mi koła na zimówki ze stalowymi felgami i nie było mnie przy tym bo od rana do wieczora jestem w robocie Zastanawiam się czy przy zmianie koła albo wymianie którejś ze szpilek (bo w tylnym kole była 1 wymieniana) czy mógł coś spsuć ?
Jesli zapala sie kontrolka ABS to sygnalizuje awarie ukladu abs i go odlacza. Jesli dodatkowo zapala sie kontrolka recznego (ale swieci nie tak jasno jak w przypadku zaciagniecia recznego) to sygnalizuje awarie ukl. hamulcowego (prawdopodobnie wywolana przez awarie ABS). Mialam podobne sytuacje ubieglej zimy. Prawdopodobnie wystepuje awaria czujnika ABS gdzies przy kole lub jego kabel jest gdzies przelamany. W moim przypadku najczesciej pojawiala sie gdy nadkola (lub okolice kostki) byly zawalone sniegiem. W cieplym garazu snieg topnial i wszystko wracalo do normy. Niestety awaria wrocila rowniez latem. Ja musialam wymienic czujnik ABS.
Dziwnym objawem u Ciebie jest zalaczanie ABS przy delikatnym hamowaniu - moze sprawdz pierscien?
Dodatkow zerknij na czujniki abs oraz kable/kostki (moze wystarczy przeczyscic).
Jesli nie pomoze podepnij pod komputer i sprawdz gdzie sygnalizuje blad...
Teraz jadąc do pracy zauważyłem, że od razu zaświeciła się kontrolka ABS bez kontrolki ręcznego, ale po chwili ręczny też się zaświecił. Wydaje mi się, że świecił tak samo mocno jak przy zaciągnięciu ręcznego, ale zweryfikować to będę mógł dopiero wracając do domu czyli ok 18. Podpinałem autko pod komputer amatorskim kabelkiem z amatorskim oprogramowaniem (kabel ELM327 tylko nie pamiętam nazwy programu) tam nic nie znalazłem choć przyznam, że tym kabelkiem wyłączałem tylko kontrolkę check engine kiedyś. Będę musiał popatrzeć na te kable od ABS. A gdzie znajdę czujnik od ABS?
Dzięki dałem ojcu auto to popatrzy mi co tam się dzieje bo akurat ma urlop jak się dowiem o co chodzi to napisze
[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 12:26 ]
Hmm, niestety dalej nic się nie zmieniło. Przy zmianie kół nie było raczej nic zepsute. Jedyne co to wymieniana była szpilka w tylnym kole. Auto kupiłem prawdopodobnie na trzech szpilkach w tylnym lewym kole, tzn. na czterech szpilkach, ale tylko dwie trzymały bo czwarta nie miała nakrętki. W bagażniku natomiast znalazłem nową szpilkę i dziwi mnie to, że nie była wymieniona...no ale wymieniłem ją założyłem nakrętkę (konkretnie to ojciec bo ja cały czas w robocie jestem ) no i wydaje mi się, że po wymianie tej szpilki wszystko się zaczęło. Ojciec mówi, że ta nowa szpilka była trochę dłuższa niż te stare. Może dlatego nie została wymieniona? Ma ktoś jakiś pomysł, albo mógłby ktoś wskazać związek pomiędzy wymianą szpilki a problemem z ABS? Może dzisiaj wezmę auto na noc do pracy (bo jeszcze stróżuję) to spróbuję coś popatrzeć.
[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 12:27 ]
sorry miało być, że trzy szpilki trzymały oczywiście
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum