Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jaki gaz do rover 75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jaki gaz do rover 75
Autor Wiadomość
dudiii 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Sopot



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 10:12   [R75] Jaki gaz do rover 75
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

jaki gaz najlepiej zamontować w modelu 75, 2.0 V6?

za wszelkie info z góry dzieki
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 14, 2010 10:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 14, 2010 10:37   

sekwencyjny:D
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 10:52   

a po co ci gaz do takiego auta ? 8/9 L to dużo ? jeździsz dziennie po 100-200km że to Ci się zwróci ? gazowanie rovera to jak gazowanie forda mustanga.
_________________
Pamparampam
 
 
 
Black_Eryk 




Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 45



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 11:17   

Proponuje instalacje sekwencyjną, ale proś wg mnie najlepiej jakiś polski - dobry sprawdzony komputer/sterownik

( nowy ZENIT byłby wg mnie bardzo dobry) - żeby potem nie było jaj że gaziarze zamontują Ci jakies dziwne ustrojstwo a jak zwiną interes to potem nigdzie tego nie zserwisujesz.

najważniejsze zalety ZENIT-a:

- sekwencyjne przełączanie z benzyny na gaz czyli załączanie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych indywidualnie

- funkcja "Max Power" - przełączenie z gazu na benzynę po przekroczeniu zadanej prędkości obrotowej silnika oraz automatyczny powrót do zasilania gazowego po spadku obrotów

- możliwość odłączania bądz załączania pojedynczych wtryskiwaczy benzynowych, co pozwala na dokładną weryfikację stanu wtryskiwaczy gazowych, zacinania się, zawieszania, niedokładnego dawkowania

- możliwość kalibracji sytemu na podstawie obciążenia silnika w funkcji prędkości obrotowej


pozdrawiam
_________________
Rover 75 - Jumbo, mój ulubieniec
MB Sport Coupe C200K - zabawka RWD
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 11:21   

od zenita trzymaj sie z daleka, straszne to potem problemy sprawia(niestety przekonałem się o tym w Vectrze V6). STAG lub BRC, do tego szybkie wtryski np: magic jet i wydajny parownik, a przedewszystkim poprawny i dokładny montaż, lepiej dołożyć pare stówek i nie mieć potem problmów, nie oszczędzaj na instalce to będzie Ci dobrze służyć :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 11:55   

Zenit to taka drużyna piłkarska :) Stag...profesjonalny sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu, dobry warsztat gazowy dobierze odpowiednie szybkie, precyzyjne wtryskiwacze np: magicjet, parownik powyżej 150 koni (chodzi o zdolność ogrzania gazu) jak chcesz być zadowolonym z osiągów i wyników spalania, nie oszczędzaj, to powinno kosztować w sumie około 3000 zł.

Nie bierz pod uwagę zwykłych instalacji 2 i 3 generacji, to historia, żuk, nysa, fiat 125p :)

Musi być wtrysk minimum 4 generacja, fajną opcją jest sekwencja 5 generacji podająca gaz do wtryskiwaczy w formie ciekłej (pompa w zbiorniku gazu) ale to kosztuje, w zamian możesz
podnieść moc nawet o ok 12% (spalanie gazu zawsze będzie większe o około 17 - 20 %
 
 
dudiii 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Sopot



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 12:42   

obecnie spala mi średnio 12-13 litrów na setke, dodam że jest to automat, chcę zamontować z tego względu, że będę robić dziennie minimum 100 km, ile wogóle będę mógł zaoszczędzić?
 
 
tomimacko 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 43
Skąd: Krzywiń

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 12:43   

Witam.ja założyłem do swojego 2,5 instalacje BRC mam już ją 8 miesięcy i zrobione ponad 20tyś km i tylko filterki wymieniam. wiadomo jest wydatek ale naprawde warto jesli chcesz trzymać auto dłużej.w poprzednich autach miałem stagi i inne czary i co chwile coś.
Obecne spalanie to 12-13 litrów a benzyny pali mi 11. za instalacje płaciłem 4200zł
Tak więc średnio przeliczając za 100 zł na benie robiłem 200km a na gazie robie 300km
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 14, 2010 14:42   

Mi do 1.8T proponowali BRC dedykowany jakistam zestaw jak do 1.8T audi, a co do staga, osobiscie uwazam ze lepiej doplacic do BRC, ludzie chwala staga ale spotkalem sie z takimi co marudzili:-)


Choc ja nadal uważam że do 75 najlepszy jest gaz.... rozweselajacy w kabinie i podltenek pod maska :mrgreen:
 
 
dudiii 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Sopot



Wysłany: Czw Gru 16, 2010 14:17   

orientowałem się ostatnio po różnych serwisach które montują BRC w trójmieście i ceny wahają się od 3600 zł do 4700 zł z lubryfikacją...
czy w tym modelu jest wogóle potrzebna lubryfikacja?
czy ktoś może polecić jakiś serwis z trójmiasta?
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Gru 16, 2010 14:46   

Niedawno montowałem gaz do swojego R, miałem wybór między BRC a Landi Rezo, padło na to drugie :) Polecam warsztat :
http://www.warsztatlpg.pl/
acha, warsztat ma być nieczynny do końca roku, może w tym tygodniu jeszcze złapiesz właściciela.
Ostatnio zmieniony przez mike-l Czw Gru 16, 2010 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 16, 2010 14:54   

Boncky napisał/a:
a po co ci gaz do takiego auta ? 8/9 L to dużo ? jeździsz dziennie po 100-200km że to Ci się zwróci ? gazowanie rovera to jak gazowanie forda mustanga.


To że kolego się zraziłeś do gazu nie musisz od razu innych od tego odciągać. Kolega dudiii zdecydował się na taki krok bo widać policzył, że jazda na benzynie mu się nie opłaca.

A co do szczegółów to najlepiej załóż konto na: www.lpg-forum.pl i tam dowiesz się wszystkiego łącznie z polecanym warsztatem. PS. Tylko ostrzegam, kultura na tym forum to rzecz nieznana :wink: .

A ode mnie to:
sterownik stag 300 plus
reduktor eg 200, magic III,
Wtryskiwacze Matrix hd544 (wszyscy ci polecą magic jet bo tanie ale ostatnio sam się przekonałem, że strasznie mało odporne są na syf w olskim gazie)
Miedź najlepiej 8mm

PS2. I kolego nie łudź się, że na mniej jak 2600zł założysz dobrą instalację do auta o tej mocy.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 16, 2010 22:04   

_papa_ napisał/a:
To że kolego się zraziłeś do gazu nie musisz od razu innych od tego odciągać. Kolega dudiii zdecydował się na taki krok bo widać policzył, że jazda na benzynie mu się nie opłaca.


Nie zraziłem się, wypowiadam jedynie swoją opinię, uważam że gaz do Rovera 75 to błąd nie wspomnę już o silnikach serii K. Broń Boże nikogo nie odciągam, wręcz przeciwnie.

dudiii napisał/a:
obecnie spala mi średnio 12-13 litrów na setke, dodam że jest to automat, chcę zamontować z tego względu, że będę robić dziennie minimum 100 km, ile wogóle będę mógł zaoszczędzić?


chyba nie policzył :)

pozdrawiam
_________________
Pamparampam
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 17, 2010 10:36   

Wybacz Bonky, przepraszam jeśli poczułęś się obrażony. Ale:

Boncky napisał/a:
uważam że gaz do Rovera 75 to błąd nie wspomnę już o silnikach serii K. Broń Boże nikogo nie odciągam, wręcz przeciwnie.
czy mógłbyś mi wyjaśnić dlaczego tak sadzisz? Bo ja nie widzę przeciwko temu żadnych przeciwwskazań. Czyżby silniki serii K były jakieś inne?

dudiii napisał/a:
czy w tym modelu jest wogóle potrzebna lubryfikacja?

tylko dla lepszego samopoczucia właściciela i zadowolenia sprzedawcy, ze coś dodatkowo zarobi za frajer.

Że tak przytoczę wypowiedź z innego forum notabene tylko gazowego:
Lubryfikacja nie pomoże jeśli instalacja jest nieprawidłowo zainstalowana, skonfigurowana lub wyregulowana przez co pracuje na ubogiej mieszance oraz wysokiej temperaturze i agresywnej atmosferze spalania. Oczywiście i odwrotnie : prawidłowo pod każdym względem wykonana instalacja gazowa nie stwarza zagrożenia wypalania gniazd czy zaworów. Nie można liczyć, że parę kropli "cudownego" oleju zastąpi inżynierię materiałową i dobre działanie instalacji bo to działa identycznie jak maść na szczury : niezwykle skuteczna o ile ktoś wierzy na słowo.
Na tym forum nauczają, że to wyrzucanie pieniędzy.
Ostatnio zmieniony przez _papa_ Pią Gru 17, 2010 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 17, 2010 10:46   

ja tam uważam ze seria K do gazu jest luzz, ma bardzo wytrzymałe gładzie cylindryczne, rzadko cierpi na łykanie oleju, jedynie uturbionego bym nie gazował bo po co kupować turbo jak się chce na gaz robić, turbawka szybciej pada i trudniej ustawić jak np 2.0 v6 o tej samej mocy co 1.8T.
 
 
dudiii 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Sopot



Wysłany: Pią Sty 07, 2011 12:37   

po głębszych przemyśleniach i radach prawdopodobnie zdecyduję sie na:

SEQUENT 56

SEQUENT 56 jest najnowszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu
w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 5, 6, 8 i 12 cylindrowych
w tym też z TURBO doładowaniem.

Podobnie jak SQUENT 24 tak i ten system jest alternatywą dla pełnej wersji FLY SEQUENT. W systemie tym zastosowano modyfikacje polegające na wbudowaniu emulatorów i czujników w podstawowe komponenty systemu stanowiące integralną część centrali SEQUENT 56, reduktora GENIUS, oraz listwy RAIL. W listwie RAIL znajduje się czujnik ciśnienia i temperatury pozwalający na mierzenie powyższych wartości
z większymi dokładnościami - natychmiastowa interwencja i skorygowanie ilości spalonego gazu.

SEQUENT 56 charakteryzuje się bezobsługowością, oraz jest ekonomiczny, ekologiczny i prosty w serwisowaniu..


w sopocie w firmie (http://www.auto-system.com.pl/index.html) zainstalują za 4500zł, warto?:)
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 07, 2011 20:20   

dudiii napisał/a:
po głębszych przemyśleniach i radach prawdopodobnie zdecyduję sie na:

SEQUENT 56


Tylko weź pod uwagę jedną rzecz o której mało kto wspomina jeśli chodzi o BRC. Instalacja podpiera się w dowolnej chwili benzyną, bez żadnej wiedzy i kontroli ze strony użytkownika. Inaczej mówiąc nigdy nie wiesz, czy twoje auto jedzie akurat w tym momencie na gazie.tylko nie wiem jak w wypadku akurat tej instalacji. Pewnie na www.lpg-forum.pl się dowiesz.
 
 
 
dudiii 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Sopot



Wysłany: Nie Sty 09, 2011 20:23   

a co myślicie o Stag 300-6 Plus?
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 09, 2011 23:04   

dudiii napisał/a:
a co myślicie o Stag 300-6 Plus

Broń Boże kolego nie chce abyś pomyślał, że odwodzę cie od BRC. To całkiem idioto odporne (w odniesieniudo instalatorów) instalacje.
Jak dla mnie to za pieniądze wydane na brc spokojnie założysz dobra instalacje na stagu.
Poza tym sama nazwa sterownika nic nie mówi i nic nie daje. Potrzebujesz dobrego instalatora, np. tego co ci polecił Nikoś na lpg-forum.
Zacznijmy może najpierw od tego ile myślisz wydać na instalacje lpg?
 
 
 
dudiii 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Sopot



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 12:36   

mogę wydać ok. 4tys.

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 09:12 ]
proszę o fachową poradę dot wyboru pomiędzy brc a stag

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 12:36 ]
mam jeszcze opcje zamontowania Landi Renzo, jakieś opinie na ten temat?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Jaki gaz do Rover 75 2.5 V6 177KM Automat??
unreal69 Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Kwi 20, 2017 10:20
jmierzwa952
Brak nowych postów [Rover 75] jaki silnik wybrać?
kirin88 Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 04, 2015 11:11
star19791979
Brak nowych postów [R75] Wysprzęglik ale jaki?
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Lip 06, 2010 22:23
apples
Brak nowych postów [R75] Jaki ja mam alarm?
jarema Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Lut 15, 2008 11:16
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink