no to patent zeszloroczny zmodyfikowany wersja prealph2
dolna atrapa zderzaka ma 5 slupkow pionowych i zanimi siatke. wykonalem z 6 denek po lodach zszytych na zakladke oslone o wymiarze 63cmx11,5cm i wsunalem ja za 4 slupki, pozostawiajac (patrzac na auto od przodu) wolna przestrzen po prawej. oslona siega miejwiecej do polowy odleglosci miedzy 4 a 5 slupkiem - reszta w prawo jest wolna.
na gorna atrape zastosowalem patent zeszloroczny - czyli niebieska folia pod panele mdf - wycielem 2 paski i przewleklem co ktorys zab atrapy, pozostawiajac logo rovera wolne.
zdjec nie zrobie niestety puki co bo szkoda mi wychodzic z aparatem na snieg i mroz, natomiast ponizej zdjecie dolnej oslony.
jutro jak bede jechal/wracal z pracy to przetestuje i zdam relacje
pozdr.
ps.
zastanawia mnie jeszcze jedno....
silnik osiaga temp stala na poziomie polowy skali - fakt trwa to sporo (dlatego patenty zaslaniajace), ale termostat jest sprawny, zawor nagrzewnicy tez. tylko jedna sprawa mi nie daje spokoju - czemu jak ustawie nadmuch na 3-4bieg to leci coraz zimniejsze powietrze (takie letnie) a na biegu 2 (bo 1 to ledwo co dmucha) leci dosc gorace... czyzby zapchana nagrzewnica nie ma juz swojej pojemnosci i sie wychladza pedem powietrza? (zaznaczam ze temperatura silnika nie spada).
więc zostaję sam na polu walki p jedyny zimny rover na forum - że też to musiałem być ja
Zacznij od sprawdzenia zaworka wpuszczającego płyn do nagrzewnicy oraz cięgła, które nim steruje, bo może się okazać, że np. spadło i wystarczy je założyć i będzie ok.
Cięgło też może spaść z pokrętła na desce - nie chodzi Ci za lekko?
U mnie ostatnio spadło ze sterowania nawiewami - ciężko się jeździło bez nawiewu na szybę - cały czas klima i ogrzewanie na full, żeby nie parowało, a i tak nie dawało 100% skutku.
koper napisał/a:
Cytat:
Koper, ale Ty masz benzyne. Jeżeli widzisz taką różnicę, to może termostat Ci padł?
tak
To wymień - termostat to chyba 40 zł, a jak się zrobi cieplej i zapomnisz osłony, to możesz zagotować silnik, a nawet nabawić się HGF.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zacznij od sprawdzenia zaworka wpuszczającego płyn do nagrzewnicy oraz cięgła, które nim steruje, bo może się okazać, że np. spadło i wystarczy je założyć i będzie ok.
a gdzie takie cudo jest? na ścianie grodziowej ?
maciej napisał/a:
Cięgło też może spaść z pokrętła na desce - nie chodzi Ci za lekko?
U mnie ostatnio spadło ze sterowania nawiewami - ciężko się jeździło bez nawiewu na szybę - cały czas klima i ogrzewanie na full, żeby nie parowało, a i tak nie dawało 100% skutku.
nie chodzi za lekko i na 100% działa, ponieważ:
Jak mam na ZIMNE DMUCHA MOCNO a jak przekręcam na CIEPŁO to dmucha SŁABIEJ
Ponadto przy +3 jak było wczoraj z szyby leci LEKKO LETNIE powietrze (niestety z nawiewów już nie) im chłodniej tym bardziej zanika ciepło. Zabawne jest to, że jak wjechałem do warsztatu takiego zamkniętego gdzie było ok 10 stopni, to leciało miłe ciepło powietrze, ale po wjechaniu na minusy znów chłód. Więc stawiam, że pokrętło i sama w sobie regulacja działa. Ale coś nie ogarnia chłodu i nie daje ciepła.
Wymieniłem termostat na NO-NAME u jakiegoś partacza (o ile on to w ogóle wymienił bo ja nie widziałem starego) i nie ma poprawy. Teraz zamówiłem org ten co montowali oryginalnie WAXTAT z UK razem z nową obudową ale jeszcze nie zamontowałem (ciągle mam nadzieję, że to jednak będzie termostat)
Gdzieś tam - nie wiem, bo u mnie działa, ale spytaj kruszona - przyszło mi to do głowy, bo ostatnio u niego okazało się, że to jest różnica między R45 przed FL, a MG ZS po - starsze to miały, a nowsze nie i po przekładce silnik zaczął się grzać, bo zaworek zablokował mały obieg.
Po zdjęciu tego cięgła (zaworek zawsze otwarty) problem ustąpił - może u Ciebie jest odwrotnie i cięgło jest "na stałe" zdjęte.
Pamiętam też, że w R600 bywały problemy, bo ten zaworek się psuł.
memphisto napisał/a:
Jak mam na ZIMNE DMUCHA MOCNO a jak przekręcam na CIEPŁO to dmucha SŁABIEJ
Ponadto przy +3 jak było wczoraj z szyby leci LEKKO LETNIE powietrze (niestety z nawiewów już nie) im chłodniej tym bardziej zanika ciepło. Zabawne jest to, że jak wjechałem do warsztatu takiego zamkniętego gdzie było ok 10 stopni, to leciało miłe ciepło powietrze, ale po wjechaniu na minusy znów chłód. Więc stawiam, że pokrętło i sama w sobie regulacja działa. Ale coś nie ogarnia chłodu i nie daje ciepła.
Wymieniłem termostat na NO-NAME u jakiegoś partacza (o ile on to w ogóle wymienił bo ja nie widziałem starego) i nie ma poprawy. Teraz zamówiłem org ten co montowali oryginalnie WAXTAT z UK razem z nową obudową ale jeszcze nie zamontowałem (ciągle mam nadzieję, że to jednak będzie termostat)
No to nie wiem...
Poszukaj tego zaworka - jest rozrysowany w EPC.
Hmm... Tylko ja piszę na podstawie informacji z 45/ZS, ale w 400 podobno było identycznie, więc nie sądzę, żeby w R200 z serią K było inaczej - w każdym razie warto sprawdzić.
Jeśli to nie to, to obstawiałbym zatkaną nagrzewnicę, z niewielkim przepływem - to by wyjaśniało dlaczego jak jest cieplej to trochę grzeje, a jak jest zimno to już nie - nagrzewnica ma ograniczoną wydajność i przy zimniejszym powietrzu nie daje rady.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No to ja na razie przyslonilam gore... Testowac bede jutro, zepewne szukajac spinek do dolnej siatki w zderzaku - wlasnie sie okazalo, ze brakuje 4 szt i boje sie przyslaniac dol zeby nie bylo za duzych oporow powietrza...
edycja:
testowalam 11 grudnia przy temperaturze -5 i duzym wietrze
kwetstia szybkosci nagrzewania przy stalej trasie - prawie bez zmian (moze kilometr wczesniej)
kwestia temperatury w kabinie - troszke cieplej (po nagrzaniu) ale zdecydowanie bez szalenstw
efekt uboczny - troche ciszej w kabinie i dzieki temu bardziej czytelna (sluchowo) praca tego co pracuje pod maska
Niestety bede takze zaslaniac siatke w zderzaku...
Ostatnio zmieniony przez martens Nie Gru 12, 2010 09:56, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 16 razy Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Gru 11, 2010 21:54
Ja jeszcze w kwestii termostatu. Na forum mg-rover.org znalazlem wypowiedzi sugerujace, ze termostat z Land Rovera, otwierajacy sie przy 87 stopniach jest lepszy do L serii niz ten z 82 stopniami.
Domyslam sie, ze wszyscy rozumieja po angielsku, wiec wkleje:
"I took a bit of a gamble and ordered a thermostat housing: PEM100990 from www.lrseries.com - for £6.41 plus VAT and postage, bringing it to just under a tenner. If you google PEM100990, you'll find it listed in this website: http://www.mgfcar.de/epc/1166.htm which appears to be a German MGF site, showing an extract of what looks very like an MG Rover Electronic Parts Catalogue. I have the same thing, but with the PEM101020 shown instead. I took this to mean that the two parts will at least fit in the same place.
I fitted the part on Friday evening, and I've had toasty warm heater ever since. It fits perfectly - the Land Rover part is exactly the same size as the one that came out, and looking into all the holes, the bits inside look the same too.
I'm pretty sure it is an 87 degree thermostat, as the gauge now sits a fraction above the halfway mark (previously it would have been exactly halfway). Full warm up is now achieved within 2 miles (it had been 10!) and even if I have the heater on full, and the blower at number 4, the gauge doesn't dip and the hot air just keeps coming. In other words, it's working as it should be.
So I'd recommend giving LR Series a try - my part came in a Land Rover box, and as I say it was identical to the old Rover part (apart from colour) - even down to markings on the housing."
Ja chyba sobie zapodam ten kremowy, bo auto dalej koszmarnie sie rozgrzewa. Wczoraj jechalem trase i prawie caly czas wskazowka byla nizej niz srodek a z nawiewu wialo dosc srednio Nie mam pojecia cos sie dzieje, ze czasem jest ok, a czasem tak. Wydaje mi sie, ze moj termostat moze byc zasyfiony i np. sie przycina otwarty...
Hej Mam pytanko, czy żeby dostać się do chłodnicy w celu jej zasłonięcia wystarczy odkręcić te 4 śrubki zaznaczone czerwonym kolorem na zdjęciu, czy trzeba sciągać cały zderzak ?
sprobuj od dolu tam z tego co wiem jest dostep, ale nie martw sie u mnie jest to samo
termostat puszcza bo silnik sie nagrzewa choc u mnie wskazowka tepm nawet latem ponizej polowy, teraz dochodzi do tego tylko na postoju a w drodze jest tak w 1/4
ale co odkrylem: bo lecialo mi zimne powietrze poczytalem na forum i zrobilem tak: odkrecilem korek od zbiorniczka wyrow. i scisnalem waz od chlodnicy ten na gorze obok weza od IC bulknelo w zbiorniczku przegazowalem do tego i polecial plyn zakrecilem i zaczelo leciec ciepelko plynu nie ubylo nie przybylo poprostu cos to dalo i podejrzewam ze mam walniety korek i on nie dziala tak jak powinien
ale martwi mnie to wskazanie temp. bo nawet latem nie idzie powyrzej polowy
narazie odkrecilem troszke korek i jutro zobacze co sie bedzie dzialo
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Udało się zasłonić chłodnicę bez ściągania całego zderzaka. Odkręciłem tylko te 4 nakrętki plastikowe, które zaznaczyłem na zdjęciu i elegancko weszły dwie tekturki. Teraz, gdy mam zasłonięte wszystkie wloty powietrza wskazówka temp. idzie dużo szybciej do góry, ale... pomimo, że jest ona na połowie skali z nawiewów leci letnie powietrze a im szybszy bieg dmuchawy, tym powietrze chłodniejsze. Próbowałem odpowietrzać, tak ja to Ty robiłeś, ale nawet przy ściskaniu węża (tego na górze przy chłodnicy) nie zauważyłem żeby wylatywało powietrze, jedynie płyn
tzn tak, nie ma w tym nic dziwnego ze na wyzszych biegach tzn 3 i 4 leci chlodniejsze jakby to wytlupaczyc jezeli powietrze jest nagrzewane z przyjmijmy z predkoscia 10 a na pierwszym biegu pobierasz to powietrze z predkoscia 7 to caly czas go masz na 2 biegu powiedzmy ze pedkosc pobierania wynosi 10 to ciagle zdazy sie nagrzewac bo ile sie nagrzewa tyle pobierasz a na wyzszych biegach pobierasz wiecej niz jest produkowane i tyle. Pryznajmniej tak to rouzmie ja.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W sumie to masz racje, ale i tak będę musiał jeszcze sprawdzić czy na pewno się nie zapowietrza lub ew. płukanie nagrzewnicy bo pewnie nikt tego wcześniej nie robił
ja juz wiem ze u mnie korek "umarł" plukanie nagrzewnicy mialem trzy lata temu wiec w twoim przypadku moze to byc problem, a sprawdzales ciegno od otwierania nagrzewnicy?? latwo znalezc jest tak na srodku przy scianie grodziowej naljepiej gdyby ktos ci pokrecil w aucie pokretlem to zobaczysz ze sie cos tam rusza no i to jest to
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
latwo znalezc jest tak na srodku przy scianie grodziowej naljepiej gdyby ktos ci pokrecil w aucie pokretlem to zobaczysz ze sie cos tam rusza no i to jest to
i co z tym cięgnem sprawdzić? jak się rusza, ale bardzo słabo?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum