Forum Klubu ROVERki.pl :: 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
Autor Wiadomość
konr92 



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Rawicz



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 20:49   1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?

Witam!
Od maja mam rovera 214 16V 103km 1997r. silnik z zewnątrz wygląda zwyczajnie ale w środku kryje się chyba coś więcej. Kupiłem go od gościa, który sprowadza auta z niemiec i jeżdżę nim tak jak go kupiłem- zero przeróbek. Od 0-100km/h na zwykłym paliwie 95 robi w około 8sekund, mniej też się udało, a na vervie z Orlenu robi w 7,5sekundy. Jedyne ingerencje jakie zauważyłem to sportowy ostatni tłumik i obniżone zawieszenie. Autko ma naklejki "MG X-power" więc może to jakaś mocniejsza wersja? Jak myślicie- to seria czy coś więcej?
Ostatnio zmieniony przez konr92 Sro Gru 22, 2010 00:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 21, 2010 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Gru 21, 2010 21:00   

Nie wiedziałem, że na Vervie można pół sekundy urwać :lol:
Może masz wstawiony 1.8VVC 160 KM? On ma tyle do 100 km/h.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
konr92 



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Rawicz



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 21:15   

ale z zewnatrz wyglada na zwykłe 1.4 i kolektor ssący opisany "injection" a nie tak jak w 1.8- napis "VVC"
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 11:52   

Rozumiem, że fotka z garażu aktualna ?? Jak tak to wygląda mi na podstawowe 1.4 16V, no oprócz oczywiście dołożonego stożka. :wink:
A jak mierzysz sprint do setki ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 12:04   

Jakiego kapcia masz ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Gru 22, 2010 13:37   

Jest na hamownie jesteś z Rawicza więc daleko nie masz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
konr92 



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Rawicz



Wysłany: Sro Gru 22, 2010 14:50   

Fotki aktualne. No tak stożek był jakiś czas ale potem został zdemontowany. a przyspieszenie mierzyłem z kumplem: ja startowałem stoper a on wyłączył przy 100. Opony 195/55 R15.
Aha i jeśli byłby ktoś zainteresowany to autko jest na sprzedaż.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 17:15   

zobacz co ma wybite na bloku :) moze to 1.8 120KM podlubany :) albo mierzycie jakos dziwnie, 1.4 ma coś koło 10 do paki, 7,5s to przyśpieszenia rzędu zr160/zs180, coś mi sie w to wierzyć nie chce ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 17:25   

Spróbujcie innym stoperem :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 17:54   

Tyle że liczba oktanów mocy w naszych silnikach nie dodaje :wink:
Tak więc macie raczej problemy z pomiarem.
 
 
 
konr92 



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Rawicz



Wysłany: Sro Gru 22, 2010 22:25   

<ADI-mistrzu> uwierz ze w moim przypadku liczba oktanów dodaje mocy i jest to naprawde odczuwalne. Ze stoperem wszystko ok. Probowalismy mierzyc nawet na dwa stopery i czasy bardzo podobny - roznily sie tylko setnymi skund. A co do numerow na bloku to sprawdzilem i wedlug katalogow i internetu bylo pisane cos w stylu "1.6/1.8", nie bylo dokladnie sprecyzowane jaki silnik. Jesli bede mial czas to jutro spisze numery i podesle.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 23:39   

Na pewno nie masz zmiennej fazy, standardowa kopułka czyli pojedyncza cewka.
Z racji braku czujnika spalania stukowego brak w ogóle możliwości reakcji samochodu na zmianę paliwa (chyba że coś jeszcze leją do niej dodatkowego i różnica oktanów nie jest jedyna).
Dobrze zrobiony wydech dał by parę kócy, przełożenie na 1.8 też, ale wstawił by ktoś wtedy komputer z 1.4/1.6 ?
Do tego doliczyć mrozy czyli większa gęstość powietrza.

W jakiś ekstremalnych warunkach może i dało by radę, ale trzeba brać korektę na licznik, kłamie zazwyczaj o jakieś 10km w okolicy 100km/h, więc sprawdź albo z GPS albo rozpędź się do 110.

Pozdrawiam
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 23:40   

1.8 to już prędzej, ale dalej cięzko uwierzyc w to co piszesz, pokaz wiecej fotek silnika i wydechu :)jak wyglada kolekotr wydechowy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 23, 2010 00:13   

żadne cuda. Mój 8V 0-100 zrobił w 9 sekund a udało się i w 8 sekund, cudów nie ma.

w 8 sekund była dość fajna górka i ładnie poszedł :mrgreen: co innego na prostym, co innego na górce. W 7,5 sek kolega ma 100km na godzinę więc zapewne ma 1 sekundę "poślizgu" co za tym idzie już mamy 8,5 sekund jak licznik mocno zaniża to może być np 85-90km i w 8,5-9 sek jest to wykonalne, a w ogóle może być tam po prostu 1.8 120 lub 1.6 + bład człowieka, + licznik i mamy 7,5 sek :mrgreen:

jakby mi 8V robiło setkę w 7,5 sek to bym pojechał na hamownię :mrgreen:
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Czw Gru 23, 2010 00:17   

trzeba pamietac o przekłamywaniu licznika. Najlepiej zmierzyc to programem na urzadzenie GPS.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 23, 2010 00:40   

Mad napisał/a:
Najlepiej zmierzyc to programem na urzadzenie GPS.


a byle jaka mapa nie wystarczy :P ? przecież chyba każda pokazuje prędkość
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 23, 2010 09:46   Re: 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?

konr92 napisał/a:
Witam!
Od 0-100km/h na zwykłym paliwie 95 robi w około 8sekund, mniej też się udało, a na vervie z Orlenu robi w 7,5sekundy.

Próbowałeś V-Power Racing z shella? Może by kolejne 0,5s szło urwać...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Gru 23, 2010 12:38   

Mad napisał/a:
trzeba pamietac o przekłamywaniu licznika. Najlepiej zmierzyc to programem na urzadzenie GPS.


no tak tylko ze zwykle licznik przekłamuje w gore a nie w dół...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 23, 2010 12:56   

Że jak się 90 ma na liczniku to niby 100 się jedzie? Ja jak mam 90 to w rzeczywistości jadę 80 a ogumienie mam seryjne, bieżnik też w miarę dobry.
 
 
 
konr92 



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Rawicz



Wysłany: Czw Gru 23, 2010 15:58   

a jest mozliwe ze cos zmienilo sie w kompie gdy dotal przebicia? i czy seryjne 1.4 16V zamyka licznik? w załącznikach zdjęcia silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
maciekwawa Tuning mechaniczny 74 Sro Sty 29, 2014 22:24
BigBoyPL
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [200] wiecej mocy!!! jak z 1.4 75k uzyskac wiecej?
marcin.gdansk Tuning mechaniczny 1 Pon Gru 30, 2013 22:07
greg-si
Brak nowych postów wiecej tlenu ( stozek)
Gość Tuning mechaniczny 12 Czw Maj 07, 2009 07:22
ceremony



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink