Wysłany: Czw Gru 23, 2010 12:29 [R214] Pęknięta linka sprzęgła?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam
Dzisiaj pod blokiem chcąc odpalić mojego R nacisnąłem sprzęgło zapaliłem silnik, wrzuciłem wsteczny i nagle usłyszałem dość mocny huk. Jakby coś pękło. Silnik zgasł. Moja diagnoza pękła linka sprzęgła. Do mechanika mam z 500 m. więc wrzuciłem 1 i jakoś do niego dojechałem. Moje pytanie jest takie ponieważ nie znam się na tych sprawach. Czy to oby tylko linka czy uszkodzić mogło się coś innego? np. skrzynia? Czy do R pasują jakieś linki np. od Poloneza? Czy szukać oryginału.?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 12:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 23, 2010 12:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jestem również po wymianie linki.
Identyczną linkę jak na zdjęciu powyżej kupiłem za 60 zł (firma Hart) - była za długa o około 3-4 cm (podobne opinie już widziałem na forum).
Ostatecznie mam założoną linkę TRW (95zł) z samoregulatorem i póki co działa. Generalnie sprawa się u mnie skomplikowała, ponieważ pękła łapa sprzęgła o czym się przekonałem w trakcie wymiany sprzęgła. Jak stwierdził mechanik powodem była ta linka bez samoregulatora w co było mi trudno uwierzyć.
Podsumowując u mnie ta linka się nie sprawdziła - na pewno była za długa.
Takie linki produkuje m.in. hart oraz telco-cofle (http://www.cofle.it/cofle_aftermarket/products.php)
214-414 all ch3 3110087>> MANUAL ADJUST, 10/89-, 735/469, GVC5044, 15.1314
Długość zgodnie z katalogiem 735mm ale u mnie nie pasowała.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 26, 2010 09:42
PTE napisał/a:
Oto linka. A czy padło coś więcej, dowiesz się, jak zmontujesz nową.
Darowałbym sobie tą linkę. Linki bez samoregulatora, nie da się poprawnie wyregulować i cały czas trzeba coś podregulowywać (tak z doświadczenia), a do tego plastikowe gwinty na regulatorze powodują że całość się wyrabia i lubi pękać.
ja mam Uniparts i teoretycznie jest to ta sama linka co była montowana w serii, ale w praktyce wydaj mi się że tamta, którą miałem wcześniej (fabryczna) była trochę bardziej sztywna (sprzęgło było twardsze)
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 26, 2010 11:27
Sprzęgło mogło być twardsze bo:
- linka stawiała opór,
- Sprzęgło się kończyło,
- przycierała się łapa.
ja mam taka linke co na zdjeciu i pekla plastikowa te regulacja i sprzeglo chodzi jak mu sie podoba raz dziala raz nie szukam czegos kokretnego a nie na jeden sezon
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum