Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Nie odpala, cewka zapłonowa?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Nie odpala, cewka zapłonowa?
Autor Wiadomość
kalisz 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 278



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 15:45   [R200] Nie odpala, cewka zapłonowa?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam!

Niestety mój R doznał jakiejś kontuzji :roll: Po krótce...

W zeszły piątek krótka trasa rano i popołudniu (2 x 8 km). Na wieczór wymontowałem akumulator, ponieważ sprawiłem sobie prostownik, to chciałem go zapobiegawczo podładować. Akumulator ładowany sobota-niedziela zgodnie z przykazaniami ładowania akumulatorów :) Wczoraj (poniedziałek) aku zaniesiony do samochodu, podłączony, zapobiegawczo strojenie pilota-immobilisera (4 x przycisk zamykania). Autko pięknie zapaliło jeden raz, po ok 10 min drugi raz. Zero problemów. Tutaj uwaga, że nigdzie się nie przejechałem, wszystko działo się w garażu.

Dzisiaj rano (wtorek) próbuję zapalić auto...przekręcam kluczyk, auto kręci, kręci, kręci (ma się wrażenie, że niewiele brakuje), ale NIE ZAPALA.

Podsumowanie szczegółowe:
- napięcie na akumulatorze sprawdzone - poprawne
- immobiliser - wszystko OK
- zapalają się kontrolki, słychać pompke paliwa - wszystko standardowo
- auto nie zapala
- gdy chwilę dłużej pokręcę, to czasami na minisekundke zapali się kontrolka ABS
- czuć dość mocno zapach paliwa

Wymienione:
- zima 2008: kopułka, palec, świece (od tego czasu zrobione ok 15 kkm)
- czerwiec 2010: alternator (ok 5 kkm)

Auto cały czas na noc garażowane, nigdy nie sprawiło żadnego problemu z rozruchem. Przez 2 lata użytkowania zawsze paliło na "dotyk" w największe mrozy po kilku godzinnym postoju na dworze, czy też jeździe po kałużach i wszelkich mokrych sprawach :neutral: Nie było żadnych anomalnych objawów. Silnik palił, równo pracował, obroty nie falowały itd. auto dobrze przyspieszało. Kilkukrotnie, ale w dużych odstępach czasu za pierwszym razem nie załapał rozrusznik i słychać było "cyknięcie", ale za drugim razem zawsze było wszystko OK.


Po gruntownym przeanalizowaniu forum stawiam na: CEWKĘ ZAPŁONOWĄ lub CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO.

Jakie macie inne pomysły? Proszę o wszelkie sugestie, spostrzeżenia, pytania dodatkowe. Liczę, że uratujecie mojego R i z góry pięknie dziękuję za wszelkie sugestie.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 21, 2010 15:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 21:26   

sprawdz czy jest iskra:
jak nie ma zxa rodzielaczem a jest przed to palec
jak nie ma przed rodzielaczem albo jest ale slaba/czerwona/nierowna to cewka

jak nie definitywnie to albo cewka albo czujnik polozenia walu - cos pomor na to ostatnio...
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
irak77 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Tarnobrzeg



Wysłany: Sro Gru 22, 2010 21:23   

Witam, mialem ostatnio podobna akcje. Iskra byla ale slaba, winna byla cewka. Dodam jeszcze, ze poznal sie na tym mechanik ktory mial wczesniej R, a inny z renoma grzebal tydziem :)
 
 
 
kalisz 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 278



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 00:14   

Dzięki panowie za odzew!

Jutro postaram się podziałać coś z tą cewką. I tu moja prośba...Czy ktoś może mi wytłumaczyć lub najlepiej wrzucić fotkę komory silnika z zaznaczeniem gdzie znajduje się ta cewka?

Czy to ustrojstwo poniżej to właśnie cewka zapłonowa do R200?


I dlaczego cewka od R25 tak znacznie różni się od R200? (fot. poniżej)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 00:57   

pierwsze zdjecie to cewka z silnika z rozdzielaczowym zaplonem
pozniejsze silniki mialy cewki na swiecach bezposrednio i nie mialy rozdzielacza
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 11:26   

Zaznaczona jest cewka, zdjęcie silnika od tyłu, po lewej stronie skrzynia biegów.
W 200 cewka była standardowa pojedyncza, a iskra rozdzielana przez rozdzielacz zapłonu.
Potem wstawili dwie cewki (iskra występuje na dwóch cylindrach jednocześnie), mniejsze gabarytowo które mieszczą się bezpośrednio na silniku i zabezpiecza to je od zalania co występuje w 200.

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200 1,4 16v] Cewka zapłonowa
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Kwi 09, 2010 19:24
bula21
Brak nowych postów [r200] cewka zapłonowa
Lewis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 28, 2010 15:43
Lewis
Brak nowych postów [MG ZR] Cewka zapłonowa mg zr 160
smolar121 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lut 15, 2015 21:38
smolar121
Brak nowych postów [R214i] Cewka zapłonowa - pin niskiego napięcia...
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Sie 14, 2011 10:45
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink