Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 12:06   [R200] Problem z odpaleniem
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Mam problem z odpalenie auta nawet jak dzisiaj przy temp -7. Nie wiem co jest grane. W październiku wymieniłem wszystkie świece żarowe(3 szt) i filtr paliwa. Akumulator mam centry futury 72 a i moc rozruchowa 720 ostatnio dolałem do ropy dodatku Skydd. Przy większych mrozach dłużej mi kręci.

Poniżej daje link jak mi auto odpala

http://www.youtube.com/watch?v=41Q3B4I-PYA
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 27, 2010 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 27, 2010 12:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 12:27   

Wiesz co, wydaje mi się że większość diesle w zimę ma taki rozruch, one po prostu potrzebują pewnej temperatury w cylindrze aby nastąpił zapłon a w tych temp. jest to utrudnione.

Ale to niech ktoś jeszcze się wypowie kto zna lepiej budowę silników diesla w roverkach.
 
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 12:32   

Nie wiem może ciśnienie w cylindrach jest nie odpowiednie? Nie wiem co jest nie tak nie mam pojęcia
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 13:22   

masz dobre paliwo? mi tak odpalał jak ropa zgęstniała, widać że ma ciężko przewalić
skoro świece zmieniałeś to sprawdź jeszcze przekaźnik od świec
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 13:34   

paliwo mam dobre, jeszcze niedawno jakieś 2 tyg temu lałem 10 litrów vervy, przekaźnik mi elektryk sprawdzał w pracy i bylo ok
 
 
 
CrazyFish 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 45
Skąd: W-ce



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 15:09   

Może ciągnie gdzieś powietrze ?. Identycznie sie u mnie zachowywał gdy rurka która idzie od filtra paliwa do pompy ssała powietrze. Przed wymiana zachowywał się jak na twoim filmiku lubił jeszcze w dodatku gasnać jak już zaskoczył z 2-3 sekund i zgasł. Po wymianie pali elegancko.
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 15:16   

Tragiczny rozruch, słychać że momentami staje rozrusznik, kontrolki przygasają. Masz problem z akumulatorem lub połączeniami akumulator - nadwozie - silnik. Mogą być też zaoksydowane same klemy. Jeśli te sprawy masz dobre to sprawdź rozrusznik. :cool:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 15:23   

gdzie można rozrusznik sprawdzić, nie wiem co robić czy do jakiegoś elektryka jechać?
 
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 16:09   

hmmm... daj Boze zebym to ja mial TYLKO taki problem z rozruchem przy -7 stopniach....
samochod odpalil Ci po 9s krecenia, ja bym rece zacieral ze to tylko 9s.........czego oczekujesz od auta przy minusowych temperaturach..?? gdzie zapewne auto cala noc stoi pod chmura ... wstaw auto do garazu ocieplanego to za pierwszym drasnieciem bedzie Ci odpalal, bo ja jako uzytkownik DIESLA nie widze/slysze tu zadnego problemu
_________________
Uniden 78 Elitte + Sirio Performer 5000
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 16:15   

jak bym miał garaż to bym go tam wstawił i by nie stał pod chmurką
 
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 16:20   

wiec mowie Ci ze Twoje auto na moje odczucie reaguje prawidlowo, identycznie jak moje , tyle ze u mnie czasem rozruch trwa dluzej niz 9s bo mi akumulatora nie starcza :razz: -

tak samo jak i u mnie rozrusznik targa silnikiem i juz prawie zalapuje ale niestety jeszcze raz, dwa moze trzy razy musi obrócic tłokiem aby wytworzyc w komorze odpowiednie cisnienie/temp. i bach pali :mrgreen:

nastepnym razem zamiast jakis specyfikow do ropy wlej benzyny ;) ja leje na 50l jakies 4 litry EN95-sposob sprawdzony i pewnijeszy niz te wszystkie dodatki co to niby zapobiegaja wytracaniu sie parafiny

zreszta dopytaj sie usera Brt on jako uzytkownik SDI i chyba najlepszy na tym forum fachowiec co do DIESLi 220 powiniem potwierdzic moja ocene
_________________
Uniden 78 Elitte + Sirio Performer 5000
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 16:59   

I co po wlaniu benzyny już pali normalnie czy dalej jakieś problemy są tak jak na filmiku?
Tylko że teraz kręcił 9 sek a przy -19 dłużej kręci

Nasłuchałem się że lepiej nie lać benzyny bo różnie silniki disla reagują na Pb
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 17:29   

Robię jak kolega FSEbola + dodatek i nie mam żadnych problemów z odpalaniem, czy wytrącaniem się parafiny. W zeszłym roku dawałem tylko dodatek i przy -26 paliwo złapało gdzieś pomiędzy zbiornikem, a gruszką. Od tampej pory ok. 4 l benzyny na cały zbiornik- najpierw leję benzin. następnie do pełna diesel i problem zniknął.
 
 
staszekPZN 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Poznan



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 20:16   

czy Rover 214 si benzyna ma odpowietrzenie baku??mam mam cisnienie w baku jak odkrecam
_________________
Rover 214si
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 20:22   Re: [R200] Problem z odpaleniem

cirek napisał/a:
Mam problem z odpalenie auta nawet jak dzisiaj przy temp -7. Nie wiem co jest grane. W październiku wymieniłem wszystkie świece żarowe(3 szt) i filtr paliwa. Akumulator mam centry futury 72 a i moc rozruchowa 720 ostatnio dolałem do ropy dodatku Skydd. Przy większych mrozach dłużej mi kręci.

Poniżej daje link jak mi auto odpala

http://www.youtube.com/watch?v=41Q3B4I-PYA


Zanim bedziesz na serio odpalal, to zagrzej swiece ze 3 razy dopoki przekaznik nie kliknie.
A akumulator (mimo ze nowy) i tak przy jezdzie na krotkich trasach moze miec ujemny bilans energetyczny i w koncu nie odpali. Doladuj - zobaczysz, ze sie poprawi.
Ja zawsze przy mrozach grzeje kilka razy swiece. Teraz przez swieta auto stalo pod chmurka. Jak aku troche przysiadl, to palil tak samo jak twoj. Doladowalem i znow jest ok.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 21:06   

Akumulatorowi bardzo silnie spada pojemność wraz ze spadkiem temperatury (chyba o połowę co 15 czy 20°C) tak więc przy -10°C mamy jakieś 25% akumulatora.

Co do tego że jest ciśnienie w baku, to normalnie i to nie ciśnienie tylko podciśnienie, zawsze musi leciutkie panować. Czyli masz wszystko ok, oznacza to że bak jest szczelny.
 
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 22:17   

cirek, Tak dla porównania... mój przy pierwszych przymrozkach też miał jakoś ciężko szczególnie po całej nocy, wywaliłem gruszkę i wstawiłem sam zaworek zwrotny, wyczyściłem wtryski takim specyfikiem Liqui Molly Diesel Spulung oraz regularnie teraz leję co tankowanie Skydd i teraz tak do max. -8 odpala jak na poniższym filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=vDAmDmcbmtY

Poniżej -10 niestety kręci trochę dłużej. Dodam, że ten filmik nagrywałem w temp. -1 przed wszystkimi zabiegami, które wyżej wymieniłem. Akumulator mam Centry 62Ah/540A (ma ok. 2 lata), dwie świece nowe, trzeciej nie dało się ruszyć :/
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 23:13   

Jak świecę ok i grzeją, filtr nowy, dobre paliwo to jest winny akumulator lub masa do nadwozia albo kabel plusa do rozrusznika :wink:

Ja tak miałem jak mi aku zamarzł to mi tak potem trudno odpalał. Spróbuj z innym akumulatorem :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 28, 2010 00:47   

Mam pół baku ropy doleje 4 litry Pb i do pełna On zobaczymy czy to coś pomoże
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 28, 2010 09:35   

U mnie tez bywały takie rozruchy, ale po poprawieniu masy do nadwozia wszystko jest ok. Przy -17 zapala prawie od pierwszego strzału. Także klemy i masy do sprawdzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Problem z odpaleniem...
zumi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 11, 2012 19:17
Harry
Brak nowych postów [R200 SDi 00'] problem z odpaleniem
Yrek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Kwi 24, 2010 21:16
Yrek
Brak nowych postów [R200 1.4 98r] problem z odpaleniem
Nihilus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lis 24, 2009 19:12
Nihilus
Brak nowych postów [R200] Problem z Odpaleniem
michu084 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Czw Sty 14, 2016 21:03
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink