Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Akumulator ???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Akumulator ???

dylemat na temat kupna akumulatra
Autor Wiadomość
mariusz66 



Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: posenn



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:42   [R400] Akumulator ???
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Wiata serdecznie
Jestem posiadacze rovera 400 20 diesel 99r




Mam taką sprawa . Akumulator wtym ze samochodzie . Jak jest ciepło to pali na dotyk , jak byly kilku stopniowe mrozy to musiałem trozske go pokręcic ale odpalał . Teraz natomiast gdy temperatura w ocy spadła niemalze do 20 ponizej zero , przy próbie odpalenia akumulator nie podołał . gdy go wyjąłem okazało sie ze jest 65 ah . Natomiast z tego co sie dowiedziałem tu i ówdzie jest troche za mały do tego samochodu . Wiec mam takie pytanie czy jest sens go ładowac i montowac czy odrazu kupic odpowiedni , i jaki w tym aucie powinien byc?


Z góry dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 23:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:46   

Zgodnie z danymi na stronie klubowej - 75Ah
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:46   

mariusz66, CZY TAK TRUDNO POSZUKAC NA FORUM?! Kurna no prosze was zanim zaczniecie pytac klikajcie w szukajke, temat dmuchawy i rezystorow byl niedawno poruszany... Wpisujac fraze "nie działa nawiew" odrazu wyskakuje temat gdzie jest link do Technicznego FAQ...

Co do aku 65 to maloa le moze byc i tak o ile ma duzy rozruch...
Temat ciezkiego odpalania diesla tez jest na forum!!!
 
 
 
mariusz66 



Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: posenn



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:48   

Ja się tylko pytam jaki akumulator powinien byc :wink: i czy ten cotam jest sie nada
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:51   

mariusz66, sprawdz jaki ma rozruch i jak dlugo trzyma prad i jaki ma ten prad...
 
 
 
adambla 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 13
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:54   

dużo zależy jeszcze od tego w jakim jest stanie
dobry 65 będzie lepszy od zużytego75
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Gru 28, 2010 23:09   

przegrzebałem masę tematów, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi - JAKI PRĄD ROZRUCHOWY JEST ZALECANY DO ROVER 400 SDI (105KM)??

pomóżcie proszę, bo mam zamiar kupić aku, znalazłem odpowiedni ale nie jestem pewny czy prad rozruchowy nie jest za mały.. (nie podam jaki jest bo powiecie ze wystarczy albo nie, a ja chce usłyszeć jaki jest zalecany!!)
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Gru 28, 2010 23:38   

handluje akumulatorami żelowymi od 5lat, powiem Ci tak:

silnik diesla do rozruchu potrzebuje minimum 350-400amper, optymalnie jest to 500-600, a możesz zapodać nawet 1000.

Akumulator kupuje się większy ponieważ pełną moc ma on przy temperaturze +/- 25 stopnii. Dla przykładu 1000amper podawane przez 5sec, czyli potężna maszyna która bez problemu ruchy 3 litrowego diesla.
Przy zerze jego pojemność spada już do 540amper, co za tym idzie ogranicza się już prąd rozruchowy, skok bardzo drastyczny, a podaję dane dla akumulatora żelowego który wart jest niespełna 1000zł, a nie jakiejś centry ze sklepu za 300 :P
przy -18 spada to już do 450amper, więc z naszego mocnego i wystarczającego akumulatora pozostaje nam taki który albo jest już za mały i dawany prąd rozruchowy nie wystarcza, albo taki który wystarcza tyle o ile, czyli na styk i męczymy akumulator, negatywnie wpływając na jego żywotność... (tutaj akurat pozostaje 450 więc naszego 2.0 SDi spokojnie szarpnie).

Zalecany jest akumulator takie który dopasujemy do alternatora, aby nie było problemu z niedoładowanie go, a co za tym idzie z negatywnym oddziaływaniem na niego, bo niedoładowany wiecznie akumulator niszczeje. W przypadku rovera, (nie znalazłem jakichś oficjalnych danych) ale z czytanych artykułów, jest to 62-64Ah, z doświadczenia wiem że +/-5Ah nie ma znaczenia, i tyle alternator wybaczy. Co do prądu to jak największy, powinno się mierzyć w granice 750-800amper, bo tyle można z kwasówki wycisnąć.

Na odpalenie auta wpływa kilka czynników, więc nie jest powiedziane, że stara poczciwa kwasówa przy -25 nie ruszy naszego dieselka, ale musimy wiedzieć, że kręcimy już nie tym samym akumulatorem który opisany jest na etykiecie tylko dużo dużo słabszym.

Np dziś przed sprzedażom żelówki pokazałem nowemu klientowi, że akumulator 50Ah / 500amper rozruchu, który leżał w bagażniku przez noc ruszył rano mojego r600 2.0 SDi przy -12, i to przy kręceniu dość pokaźnym bo mam problemy z odpalaniem o czym mowa w innym temacie na forum. Więc czasami teoria jest teorią a praktyka praktyką.

O zaletach czy wadach żelowy vs kwasowy nie będę pisał, nie o to tutaj chodzi :P

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Gru 29, 2010 00:01   

dzięki wielkie, oczywiście że pomogłeś.. jedno tylko pytanie - może będziesz się orientował.. taki akumulator kwasowy 75AH - przykładowo 650A np. przy 0 st. Celsjusza jaką będzie miał sprawność? a jaką przy -20?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Gru 29, 2010 07:06   

podejrzewam, że jest to podobny spadek - aczkolwiek jeszcze nigdy nie spotkałem się z jakimiś profesjonalnymi specyfikacjami producenta, nie wiem dlaczego ale prócz podstawowych amperaży, Ah nie udostępniają zaawansowanych specyfikacji gdzie można by to sprawdzić ;/ dlaczego nie wiem :razz:

może ktoś inny będzie miał takie dane ?

Choć wydaje mi się, że będzie to zbliżone, może w przewagą żelowych, ale podobne.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.4 98r]akumulator
R
bolekmc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 11, 2011 08:50
ccycekk
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400]Jaki akumulator ?
krzychu91 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Gru 06, 2012 20:56
szoso
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Jaki akumulator
kombinat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lis 03, 2010 11:44
kombinat
Brak nowych postów [r400] rozrusznik akumulator
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Gru 31, 2016 04:19
Sajkel
Brak nowych postów [R400 SDI 98 r.] Jaki akumulator i jak dobrać?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Gru 16, 2009 18:41
blue827



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink