No właśnie do tego zmierzam, czy HGF to rzeczywiście taki olbrzymi problem?
W zasadzie to jedyny i ogromny problem.
Pływak napisał/a:
Moim zdaniem każdy błąd konstrukcyjny (no chyba, że silnik został tak celowo zaprojektowany i konstruktorzy doskonale wiedzieli, że problemy z HGF będą) to jest poważny problem tym bardziej jak przez 10 lat nie zostało to naprawione,
Dobrze gadasz Brytole to partole, wszystko spieprza. Nawet japonskie auta z UK sa znacznie bardziej awaryjne ,a przeciez skladane sa z tych samych czesci, tylko wyprodukowanych czasem w UK. W przypadku seri K to nie bylo postepu, wrecz uwstecznienie. Pierwsze silniki 1.4 16V byly calkiem oki. Nie mialy mokrych tulei cylindrowych ,ale taki silnik jest drozszy w produkcji (blok konkretnie). Ale potem juz bylo tylko gorzej. Np. uszczelka wielowarstwowa (metalowa) to japonski wynalazek i np. silniki Hondy juz od ok.1993 roku maja taka uszczelke montowana. Wiadomo kto byl wspolwlascicielem Rovera przez jakis czas i taka uszczelka zostala zaproponowana jako modyfikacja, ale ze wzgledow finansowych odrzucona. Najgorsze silniki sa z lat 2000-2005, a najgorsze z najgorszych 2000-2001. Wlasnie wtedy wprowadzono gienialne rozwiazanie , plastokowe tuleje pozycjonujace glowice. Po to tylko zeby przyspieszyc proces skladania silnika, teraz mogli rzucac glowice na silnik, szybko i byle jak bez obawy ze tyleje uszkodza glowice, a glowica chodzila po bloku jak chciala . Proces odlewania glowicy tez z czasem spieprzyli bo pelno jest wrzerow i nawet po planowaniu mozna odslonic nowe, ktore byly pod cienka warstwa metalu. Poza tym aluminiowy blok i glowica po odlaniu musza sobie troche polezec. Podobny problem jest z silnikami Peugeota 1.1 i 1.4 z lat 99-01 ,akurat pracowalem wtedy w servisie. Problem sie objawial stukajacymi panewkami po malym juz przebiegu. Poprostu blok aluminiowy juz, nie odlezal sie odpowiednio po odlaniu i odksztalcal sie z czasem powodujac przesuniecie osiowe podpor walu korbowego, firma o tym wie ,ale zrobila niewiele. I dlatego K-seria tez wywala uszczelke pierwszy raz przy przebiegach 20-40 tys.km. Bo blok z glowica sie dopiero ukladaja , czesto, zalezy to od ilosci termicznych cykli itd. Potem Honda zostawila Rovera to zrobili kolejny blad rozwiercajac tuleje cylindrowe i zrobili z tego 1.6 i 1.8 bez zadnych innych modyfikacji chocby ukladu chlodzenia. Znowu zapotrzebowanie bylo duze na silnik bo wszedl jeszcze LR Freelander to zerzygnowali z kilku tolerancji przy produkcji silnika (chodzi glownie o tuleje, czesci sie miezy zwykle i dopasowuje w kilku tolerancjach jesli chodzi o silniki zeby lepiej pasowaly) i zastopili jedna. Wiec juz tyle bledow i problemow teraz jeszcze problem z uszczelka co wywala na uszczelnieniu cylindrow. LR sie odlaczyl od Rovera to cos zrobil np. nowa uszczelka i nowy termostat, nie na wlocie tylko wylocie. Stal aluminium maja inna rozszezalnosc cieplna, ok nie problem jesli stalowe sruby glowicy sa krotke,ale tu trzymaja caly silnik i sila nacisku glowicy zmienia sie nawet 50% jak silnik przechodzi ze stanu zimnego do wpelni rozgrzanego. Jeszcze dochodzi problem z zapadajacymi sie tulejami, roznica temp. plynu chlodzacego na wlocie i wylocie z silnika, ciaglymi zmianami temperatury silnika bo termostat zalewany jest raz raz goracym ,raz zchlodzonym plymem az do momentu pelnego nagrzania. Jak widac nic nie bylo zrobione zeby cos naprawic. Duuuzo jest do przeczytania w jezyku angielskim, nawet biuletyny serwisowe ,byli pracownicy Rovera tez mowia teraz bo co im zalezy. Wiec nie wyglada to dobrze. Moj silnik mial 39tys mil. Zawsze rano rozgrzewany, olej co 5 tys.km. Plyn chlodzacy co 2 lata, nowy rozrzad z pompa wody, po jezdzie zawsze schlodzony, nie katowany (bo nie ma w sumie co...1.4) i dupa uszczelka wyszla. Szkoda bo Rover mial szanse byc przebojem runkowym z 75-tka, bo na tamte czasy ayto bylo super, reszta modeli to odgrzewane stare Hondy (moj R45 i Honda z 1993r! z plastikowym chromem i tyle) 200/25 to jakosciowa porazka, szczegulnie wnetrze (konsola srodkowa np.) Jedyna zaleta to ze sa tanie w UK czy IRL tanie czesci zamienne i co z Hondy to sie trzyma oki.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 31, 2010 14:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
keczu nie bądź aż takim fanem Hondy bo owszem stare wersje były nie zarżnięcia, ale aktualnie Honda poza K20A2 nie ma jednego ciekawego silnika w ofercie. Dużo jeździłem Civic z 99 i to auto faktycznie było solidne, ale co roku z Hondą jest coraz gorzej. Nie wiem czy wiesz ale w UK hondowskie diesle są hitem wśród laweciarzy Koleżanka która wróciła niedawno z UK miała tam benzynowego Accorda z 2006 roku i tak samo dramat. Kolejna sprawa że materiały wnętrza w Hondzie zeszły na psy. Jak szukałem niedawno drugiego auta to też się zastanawiałem nad Civic'iem, ale min. plastiki i wrażenia z jazdy oraz koszmarne historie o dieslach, spowodowały ze kupiłem Golfa V - po prostu lepiej wygląda w środku i lepiej jeździ.
Zaden ze mnie wielki fan Hondy. Zawsze lubilem Mazdy i to dla mnie marka nr. 1.
marcinmarcin napisał/a:
ale aktualnie Honda poza K20A2 nie ma jednego ciekawego silnika w ofercie
Widzisz taki ze mnie fan ze po kodzie silnika to nawet nie wiem ktory to jest
Ale uwazam ze Honda zawsze miale ciekawe silniki, chocby ze wzgledu na V-teka lub jesli go nie bylo to ogolna trwalosc.
marcinmarcin napisał/a:
Nie wiem czy wiesz ale w UK hondowskie diesle są hitem wśród laweciarzy
Bez przesady, ale faktycznie maja problemy tak jak wszystkie nowe diesle teraz. Sprzeglo glownie i to nie usterka czesci, ale zla regulacja w fabryce . Poprostu "Made in UK" nawet benzynowka ta co mam w swoim Civicu jesli jest zrobiona w UK (A18A2) to zra czasem olej, wycieraja sie galki zmiany biegow, odpadaja odboje amortyzatorow. itd. Plastiki dla odmiany uwazam ze sa swietnej jakosci i dobrze spasowane.
marcinmarcin napisał/a:
Koleżanka która wróciła niedawno z UK miała tam benzynowego Accorda z 2006 roku i tak samo dramat.
Jakiego typu dramat? Znam tylko jedna usterke tego silnika i to naprawiana bez wiedzy klienta przez serwis.
marcinmarcin napisał/a:
koszmarne historie o dieslach, spowodowały ze kupiłem Golfa V - po prostu lepiej wygląda w środku i lepiej jeździ.
No widzisz to inne historie slyszales bo o VW jest znacznie wiecej. Uwazam ze Glof ladnie wyglada jak jest nowy potem z plastikow schodzi farba co tanie tworzywo miala zmienic w bardzie "luksusowo wygladajace". Ostatnie Diesle VW np. peka w nich glowica tak ok po 100tys.km. A tak podsumowujac to co napisalem wczesniej to nie po to zeby obsmarowac silnik K-seri tylko poprostu w jezyku polskim nie ma tych informacji, wiec moze sie to komus przyda, z reszta to nie takie latwe znalezc wszystko bo nie jest to w jednim artykule itd. Jejku to tylko samochod i nie ma co sie jakos fanatycznie zapierac. Ja jak bym teraz kupowal nowe auto to pewnie jakes koreanskie bo po co za Honde czy VW przeplacac. Dyskutujemy sobie tylko ,bez emocji . Pozdr.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Sty 04, 2011 11:23
keczu napisał/a:
marcinmarcin napisał/a:
keczu nie bądź aż takim fanem Hondy
Zaden ze mnie wielki fan Hondy. Zawsze lubilem Mazdy i to dla mnie marka nr. 1.
Mój znajomy również był fanem Mazdy... aż kupił sobie Mazdę 6 z wysokoprężnym silnikiem
W tej chwili powymianie wahacza i sondy lambda jest "chudszy" o 4k PLN
A tak swoją drogą takie artykuły (jak ten tytułowy) powinny pojawiać się na stronie głównej (strony internetowej)... a nie na forum, gdzie zostanie zaraz przykryty wątkami "czy przysłaniać chłodnicę?" lub "czy grzać przed ruszeniem?"...
A tak swoją drogą takie artykuły (jak ten tytułowy) powinny pojawiać się na stronie głównej (strony internetowej)... a nie na forum, gdzie zostanie zaraz przykryty wątkami "czy przysłaniać chłodnicę?" lub "czy grzać przed ruszeniem?"...
Dokładnie.
Na zagranicznych portalach MG/Rover tak jest zrobione mi według mnie jest to najlepsza opcja.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Mój znajomy również był fanem Mazdy... aż kupił sobie Mazdę 6 z wysokoprężnym silnikiem
W tej chwili powymianie wahacza i sondy lambda jest "chudszy" o 4k PLN
To cena sondy lambda. Orginal Denso 185 £, do silnika z DPF-em, czyli ta drozsza.
http://www.as-cars.co.uk/...7-new-476-p.asp
Tu allegro. 850zl.
http://archiwumallegro.pl...-983279281.html
Wahacze z przodu sa dwa. Kazdy nie kosztuje wiecej jak ok 600-700 zl i to sa najwyzsze ceny wg. katalogu IC. Na allegro mozna kupic za polowe. Rozumiem ze do tego doszla robocizna, ale czy az ponad 2,5 tys zl. Pozdr.
keczu Mazda to fajne autka i zawsze mi się podobały - podobnie jak starsze Hondy. Opinia marki legła trochę jednak dzięki rdzewieniu oraz (podobnie jak u Hondy) przez słabe diesle - ZTCW problemem tam nie są sondy, ale zdychające turbiny oraz pompy. Inna sprawa że jak szukałem dla siebie 2 auta, to po oglądnieciu kilku w Pl, pojechałem do Niemiec. Nie dziwię się że w Polsce wszystko co tylko może się w autach niezależnie od marki sypie, jak są takie szroty zwożone aha - to samo miałem szukając MG - oglądnałem z 5 w Pl i jechałem aż do Belgii.
keczu Mazda to fajne autka i zawsze mi się podobały - podobnie jak starsze Hondy. Opinia marki legła trochę jednak dzięki rdzewieniu oraz (podobnie jak u Hondy) przez słabe diesle - ZTCW problemem tam nie są sondy, ale zdychające turbiny oraz pompy. Inna sprawa że jak szukałem dla siebie 2 auta, to po oglądnieciu kilku w Pl, pojechałem do Niemiec. Nie dziwię się że w Polsce wszystko co tylko może się w autach niezależnie od marki sypie, jak są takie szroty zwożone aha - to samo miałem szukając MG - oglądnałem z 5 w Pl i jechałem aż do Belgii.
Spoko, wszystko co napisales to prawda. W dalszym ciagu ja tu nie bronie Hondy ,ani Mazdy. Wrzucilem tylko ze lubie Mazdy. I ceny tych czesci to wszystko.Pozdr.
Wrzucilem tylko ze lubie Mazdy. I ceny tych czesci to wszystko.
Ano dokładnie. Jak szukałem Golfa to mało brakło a byłaby Mazda 3 2.0 Top Sport ale ustaliliśmy że MG zostaje do zabawy a VW na dłuższe trasy (bezpiecznie i tanio)
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Sty 04, 2011 22:56
keczu napisał/a:
Tomi napisał/a:
Mój znajomy również był fanem Mazdy... aż kupił sobie Mazdę 6 z wysokoprężnym silnikiem
W tej chwili powymianie wahacza i sondy lambda jest "chudszy" o 4k PLN
To cena sondy lambda. Orginal Denso 185 £, do silnika z DPF-em, czyli ta drozsza.
http://www.as-cars.co.uk/...7-new-476-p.asp
Tu allegro. 850zl.
http://archiwumallegro.pl...-983279281.html
Wahacze z przodu sa dwa. Kazdy nie kosztuje wiecej jak ok 600-700 zl i to sa najwyzsze ceny wg. katalogu IC. Na allegro mozna kupic za polowe. Rozumiem ze do tego doszla robocizna, ale czy az ponad 2,5 tys zl. Pozdr.
Poradziłem znajomemu, aby zasięgnął opinii na forach Mazdy lub wyspecjalizowanym warsztacie (nie ASO). Dowiedział się, że ta sonda, którą on ma występuje jedynie w oryginale... Pozostał mu jedynie wybór oryginał lub szrot. Wybrał oryginał za 3k PLN.
W kwestii samochodów w Polsce też oglądałem kilka. Cabrio ściągałem z Niemiec (sam), a ZS'a kupiłem w kraju... ale utargowałem ok. 10k PLN od ceny wywoławczej...
Ale pamiętam, że oglądałem takie ZR'y, że jazdę testową kończyłem szybciej niż ją zaczynałem... aby nic więcej nie popsuć
Ano dokładnie. Jak szukałem Golfa to mało brakło a byłaby Mazda 3 2.0 Top Sport ale ustaliliśmy że MG zostaje do zabawy a VW na dłuższe trasy (bezpiecznie i tanio)
No widzisz ,ja kupilem Civica jako samochod , nie jako Honde. Mialem kase na auto i mial to byc Hyundai Sonata tak 06-08r 2.0 benzyna ,ale nigdy nie ma konkretnie takiego auta jak sie szuka jesli chodzi o uzywane. Pracuje jako diagnosta i robie przeglady min, w wielu autach z okolicznych salonow (jak ktos cos odda w rozliczenie) i komisow. Poprostu mialem na przegladzie ,moglem zajrzec w kazdy zakamarek ,znalem goscia (z salonu Skody akurat) dal mi dobra cene i jest Honda .
W paru postach pojawila sie informacja ze Powertrain nie istnieje i szkoda ze nie robi nadal silnikow. Otoz jest to nieprawda poniewaz ta firma nadal istnieje i co wazniejsze nadal robi silniki oraz skrzynie dla Roewe i MG. K-seria doczedkala sie nastepcy w postaci silnika serii N. Dla chcacych zglebic bardziej wiedze odnosze do tematu - http://mg-rover.org/artic...oxes)/index.htm
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum