Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Zmiana oleju na mineralny z półsyntetyka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Zmiana oleju na mineralny z półsyntetyka
Autor Wiadomość
mechow 



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: korzeńsko



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 11:45   [R620] Zmiana oleju na mineralny z półsyntetyka
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

witam :) mam pytanie co myslice o zmiane oleju na mineraly z polsyntetyka przy przebiegu 250 tys km ?? w moim roverku ?? ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 08, 2011 11:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 08, 2011 12:05   

Nie warto. Szkoda silnika. Producent przewidział do tego silnika olej półsyntetyczny 10W40 i taki powinien być zalewany. Ja mam ponad 250tys.km i używam oleju Valvoline MaxLife 10W40.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 13:52   

Jeżeli silnik jest ok, nie pali oleju i wszystko gra to po co?
Do tego dochodzi jeszcze kwestia turbiny i jej smarowania, moim zdaniem żaden olej mineralny nie nadaje się do silników TDI.
Znam przypadek WV Jetta 1988 z silnikiem 1,6 TDI który do dzisiaj jeździ na półsyntetycznym mobilu 10w40 i jest ok. Co prawda turbo było zmieniane ale ze względu na wiek i przebieg a nie olej :)
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 14:12   

Wg mnie nawet jak bierze olej to można używać 10w40 :) Olej nie chyba teraz jakoś specjalnie drogi i zawsze można używać np lotosa 10w40 czy mobila ~ 100zł za 4-5l. Zakładam, że silnik może brać od 0 - 2l oleju / 10000 km, to nie jest jakoś źle. Mój silnik bierze od górnej kreski do dolnej kreski na bagnecie przez około 8000km, bo co tyle zmieniam olej. Silnik jest już raczej brudnawy od oleju, gdzieś sobie powolutku ucieka, ale nie chce mi się jeszcze dochodzić skąd. Stosuję valvoline max life 10w40.
 
 
przemek199 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Wołów



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 14:27   

Ja mialem kiedys juz ten sam dylemat mam jakos 230 tys km i wymieniam olej co 12 tys km no i wlasnie leje pelny stan to po tak 3-4 tys mam polowe a potem do tych 12 tys to juz prawie nic nie ubywa, takze wychodzi na to ze wiecej pali jak ma duzo, a poza tym tez gdzies tam sie juz delikatnie saczy z niego...pozdro!
 
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 14:29   

Jakoś w dieslach tak jest, że olej się sam zagęszcza. Najpierw ubywa go nieco więcej a później już praktycznie nic. W każdym razie chyba w manualach był 10w40, więc pewnie taki będzie dla niego najlepszy.
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 18:52   

Olej w dieslach "zagęszcza" się od sadzy która się w nim odkłada i tyle.
Dlatego robi się dość szybko czarny a po dużo za dużym przebiegu zmienia się wręcz w oleistą maź ;)

Wracając do tematu zmiany na minerał to między "mechanikami" krąży pewna legenda, że po pewnym przebiegu [150-200tyś?] należy zmienić olej na mineralny... bzdura.
Jeżeli ktoś mówi, że powinieneś tak zrobić to nie powinien się dotykać samochodów :P

Dla mnie zmiana z oleju o lepszych parametrach na gorszy to kompletny bezsens.
jedynie jeżeli auto zaczyna pić bardzo duże ilości oleju i dymić na niebiesko to można spróbować zalać coś gęstszego żeby na jakiś czas mieć spokój lub żeby spróbować sprzedać takiego grata [chociaż nie polecam takich rozwiązań to już różne rzeczy widziałem]
 
 
mechow 



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: korzeńsko



Wysłany: Nie Sty 09, 2011 10:39   

dzieki za pomoc zostaje przy polsyntetyku choc silnik bierze mi olej ale nie jakies kosmiczne ilosci pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Mineralny olej
Martinez Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Sty 18, 2010 11:17
bociannielot
Brak nowych postów [R620] Wyciek oleju, czujnik ciśnienia oleju i króciec
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Mar 12, 2008 21:37
Skiba
Brak nowych postów [R620] Zmiana kierownicy
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 03, 2009 13:41
PTE
Brak nowych postów [R620] Zmiana lusterek
zimek-1985 Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Wrz 01, 2010 22:02
zimek-1985
Brak nowych postów [R620] Zmiana obudowy lusterek
Firq Rover serii 600, Honda Accord 9 Wto Wrz 14, 2010 10:09
Perez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink