Wysłany: Pią Sty 07, 2011 16:00 [R416] Problem z ABS kod błędu 23 i brak opisu!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam! Od dłuższego czasu walczę z ABS-em w moim R416, gdyż pali się kontrolka ABS i mimo wymiany pękniętego pierścienia (wymieniony przegub) oraz przeczyszczenia czujników wraz z pierścieniami nadal nie chce się załączyć ABS, podpiąłem go pod kompa i pokazało BŁĄD 23 brak opisu błędu!! Czy ktoś już tak miał, co oznacza ten kod błędu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 13:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 07, 2011 16:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jedyne opisy jakie znalazlem do tego bledu to z Hondy i Toyoty .Jest to blad wskazujacy uszkodzenie elektrozaworu w hydrobloku ABS, ale nie gwarantuje ze w Roverze znaczy to samo Przynajmniej podbije temat.
ABS jest produkcji BOSCH, więc może kody sie zgadzają.
ABS error for Bosch version 5.3 (myśle że taki może być w R400 MK2 (H-HR)).
X=0x02 Front left load valve
X=0x03 Front right load valve
X=0x05 Valve relay
X=0x06 Incorrect number of teeth on phonic wheel
X=0x07 Pump motor
X=0x08 Front LH speed sensor not feasible.
X=0x09 Front LH speed sensor in O.C.
X=0x0A Front RH speed sensor not feasible.
X=0x0B Front RH speed sensor in O.C.
X=0x0C Rear LH speed sensor not feasible.
X=0x0D Rear LH speed sensor in O.C.
X=0x0E Rear RH speed sensor not feasible.
X=0x0F Rear RH speed sensor in O.C.
X=0x10 Battery voltage
X=0x11 Control unit faulty
X=0x13 Brake contact switch in O.C.
X=0x14 Flashing code diagnosis
X=0x15 Rear left load valve
X=0x16 Rear right load valve
X=0x17 Acceleration sensor
X=0x1A Front left drain valve
X=0x1B Front right drain valve
X=0x1C Rear left drain valve
X=0x1D Rear right drain valve
X=0x2A Failure lamp
X=0x30 Failure warning lights serial line: no communication
Czyli wskazuje na czujnik akceleracji, przyspieszenia.
Odłącz akumulator na około 20 min.
Czujnik znajduje się w okolicy hamulca ręcznego.
Zobacz czy się kostka nie poluzowała.
U mnie (Freelander) wygląda on tak:
Czyli wskazuje na czujnik akceleracji, przyspieszenia.
Odłącz akumulator na około 20 min.
Czujnik znajduje się w okolicy hamulca ręcznego.
Zobacz czy się kostka nie poluzowała.
U mnie (Freelander) wygląda on tak:
Dzięki za pomoc, no ale niestety w moim Roverku nie ma czujnika w tym miejscu. Nie mam pojęcia gdzie może się on znajdować, może ktoś mi podpowiedzieć?
Generalnie to trzeba tego szukać gdzieś w centralnej części pojazdu, bo to działa na zasadzie żyroskopu obliczającego przesunięcie auta względem toru jazdy i na tej podstawie wysyłającego impulsy do systemu ABS tak by auto nie wypadło z drogi.
Oto jakie przewody są podłączone pod ABS:
Czujniki prędkości kół (po jednym na każde koło)
Komputer silnika ECM
kontrolki na tablicy
czujnik położenia przepustnicy (tylko benzynowe)
czujnik pedału gazu (chyba tylko diesle)
Dodatkowo ABS jest zależny poprzez ECM z:
czujnikiem prędkości
czujnikiem pedału hamulca
Ja bym sprawdził ten czujnik od położenia przepustnicy, a raczej przeczyścił wtyczki sprawdził czy się nic nie oberwało i złożył z powrotem.
Już chyba wszystko sprawdziłem i nadal NIC czujnik położenia przepustnicy jest ok. Nie wiem co dalej, jakieś sugestie??
A jak to wszystko sprawdziles ,popatrzyles minutke czy co. Czujnikom trzeba opornosc zmierzyc, kompa nie sprawdzisz bez diagnostyki,zawory hydrobloku trzeba tez zasterowac kompem diagnostycznym. itd.
SyntaX napisał/a:
Generalnie to trzeba tego szukać gdzieś w centralnej części pojazdu, bo to działa na zasadzie żyroskopu obliczającego przesunięcie auta względem toru jazdy i na tej podstawie wysyłającego impulsy do systemu ABS tak by auto nie wypadło z drogi.
Co do tego to wymienialem wiele takich czujnikow przeciazeniowych ,montowanych wlasnie w tunelu srodkowym i zawsze byly odpowiedzialne za poduszki i napinacze pasow. Mierzyly przeciazenia czy odpalic tylko napinacze ,czy razem z poduszkami nie mialy nic wspolnego z ABS-em.
LR ma jeszcze cos takiego co pomaga w jezdzie terenowej pod i z-gory, ok to jest sprzegniete z ABS-em ,ale nie ma tego w osobowych autach.
A jak to wszystko sprawdziles ,popatrzyles minutke czy co
Nie, zrobiłem to wszystko dokładnie, czujniki też były mierzone włącznie z diagnostyką. Jak pisałem na początku szukam przyczyny od dłuższego czasu spędzając w garażu długie godziny oraz pozostawiając Roverka w warsztacie, gdzie była przeprowadzana diagnostyka, więc proszę bez ironii i złośliwości, szukam pomocy a nie zgryźliwości.
więc proszę bez ironii i złośliwości, szukam pomocy a nie zgryźliwości.
No juz dobra , bez ironii
Ale powaznie to piszesz ze wszystko sprawdziles (a moze w tym wszystkim cos przeoczyles) i nie znalazles usterki. Wiec pomysl logicznie ,cos jest zle sprawdzone, nie sprawdzone lub poprostu w warunkach garazowych nie ma tego jak sprawdzic, dlatego pytam co i jak to bylo sprawdzane byloby wiadomo co sprawdzic jeszcze raz i w jaki sposob. Nie moze byc tak ze wszystko w ukladzie ABS jest 100% oki i nie dziala . Jak Ci pomoc jak juz nie ma zadnej opcji . Tak bez ironii ,to powinno juz dzialac. Powodzenia i pozdr.
wtrące sie,bo moj 416 własnie wczoraj został szybko uleczony. podczas mierzenia ruszaj przewodami na rozne strony.w moim przypadku był to lewy tył.od 96' troche juz sie nawyginał i po prostu sie przełamał w srodku.raz działał,raz nie. wyciałem 2cm,zlutowałem i po sprawie.ale na zime abs to jednak zbędny system.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum