Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Intercooler czym zakleić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Brt
Wto Sty 11, 2011 09:06
[R220] Intercooler czym zakleić?
Autor Wiadomość
pola 



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: poznań



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 21:31   [R220] Intercooler czym zakleić?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
mam dziurę rozciętą w wężu od intercolera ok 20cm. (dłuższy wąż od intercolera).
Czym to skleić?
kleję co jakiś czas (co ok 5-7 tys.km zmieniam taśmę , kupuję najmocniejszą w castoramie) niestety zmieniam ją ponieważ się topi lekko.
Przeglądałem allegro w kwestii taśmy odpornej na temperaturę i nic nie znalazłem.
Może ktoś z Was coś poleci.:)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 10, 2011 21:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 21:41   

Wymianę węża na nowy.
Ewentualnie można go przeciąć, wstawić rurę i opiąć opaskami.
http://forum.roverki.eu/v...BF+intercoolera
Na dole linka zdjęcie.
_________________
Pozdrawiam!
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 21:51   

przecież używka z angola kosztuje grosze? ewentualnie dobry patent to tak jak radzi kolega wyciąć rozcięty odcinek w jego miejsce rurka z kwasówki lub aluminium i spiąć opaskami :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 21:54   

na używkę już nasiąkniętą oleum szkoda kasy .... nowy niestety kosztuje ok 200 zapewne , ale patent z wstawką rury (nawet kanalizacyjna da radę) będzie napewno skuteczniejszy niż taśma :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pola 



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: poznań



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 21:56   

Dziękówka za linka, czytałem go wcześniej .
Niestety tutaj sposób z PCV jest na krótką dziurę, a moja ma 20cm. a więc miał bym "na wierzchu" 20 cm węża:)
Szukam bardziej klejów,taśm czy czegoś innego.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:00   

żaden klej ani taśma na dłuższą metę nie wytrzyma... albo tak jak pisałem wyciąć uszkodzony odcinek wstawić w te miejsce rurkę i zacisnąć na końcach cybantami albo możesz podjechać do wulkanizacji żeby spróbowali zalać gumą...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:14   

eee u mnie kolanko PCV trzymało dobrze :) :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 08:58   

Pomijam kwestie patentów kanalizacyjno-wulkanizacyjnych ale 220SDi to chyba nie w "działce kanciaków" (dygresja do admina).
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 09:07   

Fakt ... przeniesione :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Nowal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Skąd: Nowa Iwiczna

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 10:40   

wytnij kawałek tego węża gdzie masz pęknięcie, kup rurę za pewne mowa o tym wężu, który jest wygięty. Doginasz rurę tak jak powinna być ułożona a na końcu najlepiej mieć zgrubienie/zakładkę materiału, wszystko to po to żeby ciśnienie nie zrzuciło węża z rury jeśli będzie trzymał się tylko na opaskach.

U kumpla w mercedesie jak założyliśmy samą rurę to po jakimś czasie się rozłączyła z wężem. Tyle, że u niego siedzi 3litrowy silnik.
_________________
Czasami piszę z telefonu, wybaczcie mi wtedy brak PL znaków:)
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 10:53   

Co chwilę kupujesz najmocniejszą taśmę z castoramy, na zalepienie takiej dziury to pewnie cała rolka schodzi.....kupa kasy, jak dla mnie to lepiej nie cudować i kupić nową rurę. Ja tak zrobiłem i spokój jest.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 11:25   

Brt napisał/a:
na używkę już nasiąkniętą oleum szkoda kasy .... nowy niestety kosztuje ok 200 zapewne , ale patent z wstawką rury (nawet kanalizacyjna da radę) będzie napewno skuteczniejszy niż taśma :ok:


U mnie rura z PCV wysuwala sie z gumowej - niezaleznie jak mocno bylo skrecone. Po prostu pod laczenie podchodzil olej i ja wypychal :)

Nowa rura to ponad 200zl, ale te nowe (bardziej szare) sa zrobione z innego materialu, lekko przerobione i juz tak nie pekaja. Gdyby autor watku zdecydowal sie na nowa rure, to z pewnoscia wytrzyma ona do konca zywota roverka.

Nie warto kupowac uzywek - wytrzyma pol roku, moze rok i znow peknie.
Aha, pojawila sie sugestia "wulkanizacji". Takiej rury nikt nie zwulkanizuje.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 15:37   

Mój patent, jak rurę rozpruło był oparty też na rurce PCV+ taśma z Casto+dwie opaski- trzymało i nie żałowałem obrotów swemu R. Jeździłem tak 2 tygodnie, aż wymieniłem wąż na nówkę, ale patent zdał egzamin :ok:
 
 
jagd 



Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 10
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 15:57   

Ciekawe co będzie jak kiedyś strzęp taśmy wpadnie ci do rury i poleci w turbinkę...
Nie lepiej poszukać węża , który będzie pasować?

Ciekawe co będzie jak kiedyś strzęp taśmy wpadnie ci do rury i poleci w turbinkę...
Nie lepiej poszukać węża , który będzie pasować?

W Fordzie TDDI 2.0, węże pękały nagminnie - w mondeo założyłem od Transita i się problem skończył :)
Czy tu się czasem nie da zrobić podobnie?
Ostatnio zmieniony przez jagd Sro Sty 12, 2011 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 16:52   

A nie prościej pojechać na szrot, kupić dłuższa rurę i ja dociąć.
Potem ładnie na opaski pozakładać.
Czasami na Allegro można kupić rury ciśnieniowe na metry.
Kumplowi do freelka taka założyłem i wszystko chodzi idealnie.
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 17:01   

tylko jak taką rurę dogiąć ? ;>
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 17:17   

Gotującą woda, w środku jest tworzywo które pod wpływem wysokiej temp staje się plastyczne.
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 17:59   

Ale jeśli taką rurę można tak ułożyć przy pomocy gorącej wody to czy nie będzie problemu jak silnik się nagrzeje ?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 18:40   

strzęp taśmy jeśli już, to poleci do cylindrów od razu :) ta rura jest dość mocno powyginana i proponuję po prostu nazbierać na oryginał i wymienić ... będzie spokój do końca żywota auta. jedyne miejsce rozsądne na naprawę to kawałek prostej, tam można dać jakąś rurę (u mnie była stalowa 55mm średnicy) i opaskami spiąć. W pozostałych miejscach jest na tyle ciasno, ze cieżko cokolwiek wyrzeźbić. Kto widział 220SDi pod maską będzie wiedział o czym mówię ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SD] Dobry Sprawdzony Warsztat Intercooler
xmen38 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 15, 2009 19:43
xmen38
Brak nowych postów [R220 SD 97'] Czy i czym zwiekszyc moc w SD? czy warto...
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Wto Cze 09, 2009 23:26
krzysztof_ns
Brak nowych postów [R220 SD 97']Odpryski lakieru-czym "zarabiac"...?
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Kwi 05, 2009 18:44
xtek
Brak nowych postów [Rover 25 2.0tdi] Rura od Intercooler-a
arni55 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Wrz 11, 2012 00:56
Krzysi3k
Brak nowych postów [R200] Zbiornik Oleju i Intercooler
Freedy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Kwi 06, 2011 01:00
Rozan99



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink