Wysłany: Pią Sty 14, 2011 12:57 [R75] Problem z automatyczną skrzynią biegów
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Pierwszym objawem było przeciąganie przy zmianie biegów, pewnego razu nie zredukował już z 2 na 3 tylko obroty poszły do góry i pojawił się napis EP na wyświetlaczu. Wjechałem na kanał i okazało się, że chłodnica oleju skrzyni jest uszkodzona i olej wyciekł, więc wywnioskowałem, że skrzynia dostała już w tyłek i trzeba wymienić.
Kupiłem używaną skrzynkę wstawiłem, uzupełniłem olej do poziomu, wyjechałem i dalej jest to samo. Dalej jak wcisnę więcej gazu to tylko obroty rosną a auto nie ciągnie
Macie jakąś radę ? bo mi ręce opadły. Tyle roboty z wymianą skrzyni i wszystko na nic
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Sty 14, 2011 12:57 ]
dziwnym objawem jest wyskakiwanie biegów i dopiero po zdjęciu nogi z pedału gazu i zmniejszeniu trochę prędkości powoli dodając gazu samochód zaczyna powoli się rozpędzać, po czym znów bieg wyskakuje raz można jechać 120, raz 80km/h
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 16:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 14, 2011 12:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Sty 14, 2011 14:06 Re: [R75 2.0 CDT AUTOMAT] Problem z automatyczną skrzynią bi
frew napisał/a:
(...)
Dalej jak wcisnę więcej gazu to tylko obroty rosną a auto nie ciągnie
Macie jakąś radę ? bo mi ręce opadły. Tyle roboty z wymianą skrzyni i wszystko na nic
(...)
A czy ze skrzynią wymieniałeś konwerter momentu obrotowego ? Bo z tego co piszesz ( rosnące obroty przy braku przyspieszania ) to właśnie przy awarii konwertera takie cuda się dzieją. Skonsultuj może z jakimś serwisem co się w skrzyniach automatycznych specjalizuje.
A czy ze skrzynią wymieniałeś konwerter momentu obrotowego ?
Wymieniłem tylko skrzynie.
Gdzie zatem mam szukać konwertera momentu obrotowego
Jestem z okolic Szczecina a tu serwisu rovera nie ma a i do automatycznej skrzyni biegów mechanicy niechętnie się zabierają
konwerter momentu obrotowego to podzespół spełniający tą samą rolę co sprzęgło w aucie z ręczną skrzynią biegów i znajduje się w tym samym miejscu. Dodatkowo w skrzyni JATCO ( jak widać z opisu ) znajduje się tam pompa hydrauliczna. Jeśli brakło oleju to może właśnie ta pompa padła. Ale to tylko takie moje dywagacje bo nie znam się na tym a pisze jedynie co dyktuje logika. Zdecydowanie polecam kontakt ze specjalistycznym zakładem bo nawet jeśli miałbyś się udać kawałek od Szczecina w ogólnym rozrachunku zaoszczędzisz czas i pieniadze.
czy konwerter znajduje się w tej metalowej obudowie przykręconej bezpośrednio do koła zamachowego?? czy bezpośrednia przyczyną wyskakiwania biegów mogło by być jego uszkodzenie ?
jeżeli tak to nie wymieniłem go, ponieważ uznałem, że nie trzeba. Z nową skrzynią dostałem to również, czy czeka mnie zatem znów rozbebeszanie auta??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum