Forum Klubu ROVERki.pl :: Chip tuning Diesla
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Chip tuning Diesla
Autor Wiadomość
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 21:04   

Wiesz, trochę irracjonalna obawa grzebania w fabrycznym dobrym zestawie.
W linkach, które wymieniłem raczej nie wymieniają hardwaru a przeprogramowują coś co ja porównałbym do pamięci flash. Z komentarzy brytyjskich wywnioskowałem, że tuning (w granicach o których była mowa wcześniej - nie mam na myśli wyciskania za wszelką cenę wartości maksymalnie możliwych i tworzenia "sportowych projektów") to przywrócenie możliwości fabrycznych silników, które zostały ograniczone głównie ze względu na normy ekologiczne (kary finansowe dla producentów zależne od emisji) oraz potencjalne błędy kierowców - zobacz ile miejsca Klubowicze poświęcają traktowaniu turbinek w standardowo (bezpiecznie) ustawionych parametrach. Większa moc, większe ciśnienia = większe obciążenia, również na inne elementy np. sprzęgło i skrzynię biegów.
Ponieważ jednak R75 występował w wersji CDTi ok. 130KM, to ta wielkość jeżeli jest do uzyskania w miarę bezpieczny dla silnika CDT sposób nie powinna namieszać w innych podzespołach samochodu.
Firmy zajmujące się tym dosyć zgodnie piszą o "bezpiecznym" zakresie ingerencji w fabryczne ustawienia i żadna z tych przynajmniej, które podałem, nie wspomina o wymianie układów elektronicznych. Tym bardziej nie dałbym tego u siebie zrobić "na allegro".
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 27, 2007 21:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 08:44   

henryk_w,
ale "ciśnienie paliwa w turbinie" :?: :shock:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mr 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 21
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sie 31, 2007 10:29   

Brt napisał/a:
Ciśnienie doładowania wytwarza turbina a jest regulowane poprzez specjalny zawór upustowy. W SDi ten zawór jest mechaniczny a w iDT już jest sterowany kompem.


Masz na myśli iDT serii L ?? ? Podobnie jak w SDI jest tylko zawór mechaniczny, komp nie steruje ciśnieniem. Myślałem, że może coś się z tym zmieniło w modelach po ostatnim liftingu ale nie. Ostatnio dokładnie badałem ZS,a 115 (150;) z 2005 r i jest jak było.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 31, 2007 10:38   

ooo to mnie zaskoczyłes :shock: hmmm w sumie to nie pamiętam skąd miałem taką informację. hmmm przy okazji obejrzę auto emesa :D ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
waldivip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 32
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 19:56   

hej hej wszystkim jako ze nikt nie chce kupić mojej red strzały, wiec postanowiałem je troszke podkrecic, chodzi dokładnie o chip, tylko sie obawiam ze przy przebiegu powyzej 200tys km, jest wogle sens?? i chciałem sie dowiedzieć od klubowiczów ktorzy już doswiadczyli tej przyjemnisci jakie są wrazenia?? czy czuć te kilka koników i czy wart??
z gory dziekuje za odpowiedzi:)
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Wto Lis 09, 2010 07:52   

kilometrami sie nie jezdzi, moj ma juz grubo ponad 350tys i śmiga aż miło.
jak sie dba to sie ma
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Prezes89 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 41
Skąd: Z gór



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 11:40   

Ja też mam pytanko. Jaki chip najlepiej założyć do IDT i ile można wyciągnąć dodatkowych koników (oczywiście w granicach bezpiecznych dla silnika). Proszę o Wasze propozycję. :wink:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 11:57   

Nie żaden chip (myślisz o boxie pewnie), tylko chip-tuning (strojenie map). Bezpiecznie 125KM mniej więcej samym chipem :)
Oczywiście jeszcze turbo podkręć :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Prezes89 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 41
Skąd: Z gór



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 12:20   

Chodziło mi o chip tuning czyli o strojenie map :wink: Jaki jest mniej więcej koszt takiej przyjemności??
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 12:40   

Dobry chip z hamownią w wlkp koło 1Kzł
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [r45] - chip tuning
grz3loo Tuning mechaniczny 167 Czw Wrz 22, 2011 12:11
kampel
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi chip tuning 200 1.4si
Harry Tuning mechaniczny 3 Sro Mar 13, 2013 08:33
Adrian
Brak nowych postów [R 620 SDi] Chip tuning
tiruces Tuning mechaniczny 59 Wto Lis 24, 2009 17:23
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink