Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Chłodzenie silnika, ogrzewanie wnętrza auta
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Gru 24, 2010 07:37
[R220] Chłodzenie silnika, ogrzewanie wnętrza auta
Autor Wiadomość
zywy30 



Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 96
Skąd: Będzin



Wysłany: Czw Gru 23, 2010 17:08   [R220] Chłodzenie silnika, ogrzewanie wnętrza auta
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam

Od 2 dni zauważyłem słabe nagrzewanie samochodu. Otóż na kontrolce od chłodzenia wskaźnik podnosi się dopiero po przejechaniu 30km i to bardzo powoli ale nie dochodzi do połowy skali tylko staje lekko powyżej dołu skali. Wcześniej wystarczyło 5 minut jazdy lub około 6km i było bardzo ciepło bym mógł wyłączyć ogrzewanie oraz wskaźnik dochodził do połowy skali w linii poziomej na kontrolce chłodnicy. Poza tym odczuwam teraz w aucie lekko nagrzane auto. Nadmuchy działają na wszystkich 4 regulacjach.
Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez szoso Pią Gru 24, 2010 07:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 23, 2010 17:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 23, 2010 20:47   

termostat, lub zapowietrzony uklad mam prawie to samo czekam na termostat zobacze co bedzie ale po naciskaniu wezy od chlodnicy jest o niebo lepiej jeszcze moze byc nagrzewnica ale to chyba ostatnia z opcji ale w twoim przypadku stawaim na termostat
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pią Gru 24, 2010 13:16   

racja, zmieniaj termostat.
 
 
re5p3c7 



Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 1
Skąd: Rozbórz



Wysłany: Czw Gru 30, 2010 03:00   Chłodzenie silnika

Witam mam taki problem dzisiaj jadąc do pracy po przejechaniu z 3 mil wskazówka od temperatury nie podniosła sie ani o troche bardzo mnie to zdziwiło poniewaz jak była zima to po przejechaniu tego odcinka wskazówka była prawie juz w połowie a dzisiaj ani drygła wiec postanowiłem wyłaczyc silnik i odpalic jeszcze raz wtedy wskazówka podniosła sie do polowy tak jak powinno i wszystko było ok dopóki nie dałem mu troche po garach i wskazówka spadła na sam dół i od tej pory jest cały czas na samym dole nic sie nie podnosi a wszystko dział jak powinno nawet po przejechaniu 20 mil nie drgnie co to moze byc z góry dzieki :)
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Gru 30, 2010 09:34   

Przejedź określony dystans i zobacz czy płyn w zbiorniczku jest ciepły, jeśli wskazówka leży to czujnik Ci po prostu padł ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
zywy30 



Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 96
Skąd: Będzin



Wysłany: Pią Gru 31, 2010 15:18   

Auto chodziło 30 minut na biegu jałowym i wskazówka się nic nie podniosła. Węże od chłodnicy były ciepłe. Włożyłem palca do zbiornika z płynem chłodzącym tez był ciepły około 50 stopni, napewno się nie poparzyłem. Naciskając na węże wyrzucało płyn ze zbiorniczka.
Dodaje parę fotek odnośnie wtyczek nad chłodnicą do czego to służy, bo nic tam nie mam powpinane ani nie widzę żadnych wtyczek, żeby w to wpiąć

Po podniesieniu maski nad chłodnicą z lewej i prawej strony
 
 
karol556 




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Sty 01, 2011 11:30   

u mnie tez sa wtyczki i tez nie wiem do czego sa ale sa niepodlaczone, ostatnio mialem probllemy z termostatem nie nagrzewal sie silnik i zimno bylo al e po wymianie wszsko ok jest na allegro kosztowalo mnie to 110 zl z przesylka do sklepu nawet nie zachodz bo dadza tobie zly bez obudowy (jesli zamierzasz wymieniac)
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Sty 01, 2011 23:39   

przy takich temp , trudno zagrzać silnik na biegu jałowym,
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Pon Sty 03, 2011 21:44   

zywy30 napisał/a:
Dodaje parę fotek odnośnie wtyczek nad chłodnicą do czego to służy, bo nic tam nie mam powpinane ani nie widzę żadnych wtyczek, żeby w to wpiąć


Fotki się nie załadowały :wink:

Jeśli dobrze dedukuję to chodzi o dwie wtyczki każda po dwa piny i one służą do załączenia wentylatorów jak się silnik przegrzewa.
Powinny być wpięte w chłodnice w części górnej od strony silnika.
_________________
jackelvis
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Sty 04, 2011 01:38   

zywy30 napisał/a:
Dodaje parę fotek odnośnie wtyczek nad chłodnicą do czego to służy, bo nic tam nie mam powpinane ani nie widzę żadnych wtyczek, żeby w to wpiąć

...tam nie ma być nic podpięte, to służy jako zaślepki.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 04, 2011 07:35   

Jugol napisał/a:
...tam nie ma być nic podpięte, to służy jako zaślepki.

nie prawda, to jak niby włączają się wentylatory?
jeśli chodzi o czujniki w chłodnicy to muszą być podłączone, dwa jeśli jest klima i jeden jeśli klimy brak
Jugol w 25 i 45 nie ma tych czujników no chyba że ktoś założył chłodnicę od 200 i 400, wtedy te czujniki pełnią rolę zaślepek i nie są podłączone
zywy30 napisał/a:
Dodaje parę fotek

gdzie są fotki?
Ja żadnych nie widzę
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Sty 04, 2011 11:42   

Kolego zywy30, zamieść w końcu te zdjęcia , najlepiej dość wyraźne zdjęcia tej chłodnicy i tych wtyczek- zaślepek, bo są tu pewne niejasności w temacie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 04, 2011 13:12   

u mnie jedna wtyczka jest na 100% podpieta (ta przy alternatorze) a druga to nie pamiętam dokładnie ale na duuży % jest luźna i nie ma do niej kabelków w ogóle.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Wto Sty 04, 2011 19:43   

tam są dwa czujniki u góry chłodnicy, jeden z prawej, drugi z lewej. Ja mam obydwa i do obydwu są podpięte kable.
 
 
zywy30 



Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 96
Skąd: Będzin



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 17:10   

Witam
Chciałem dodać zdjęcia ale dlaczego nie chcą się załadować na stronke

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 17:10 ]
Jak dodaję zdjęcie i od razu komentarz do zdjęcia to w podglądzie przed wysłaniem mam puste tło. Co może być nie tak, że nie chcą zdjęcia się wgrać?
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 17:30   

"wybierz plik" -> "dodaj załącznik" -> "wyslij" :)
 
 
zywy30 



Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 96
Skąd: Będzin



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 20:06   

zdjęcie braku temperatury

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:01 ]
zdjęcie lewej strony przy akumulatorze

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:02 ]
prawa strona przy alternatorze

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:06 ]
Co najlepsze przejechałem się dziś na odległość 10km i auto miałem zagrzane. Gorące powietrze na 4 poziomie dmuchawy leciało do wnętrza auta, a wskazówka temperatury jest cały czas poniżej skali, jakieś 2 tygodnie temu to ledwo co podnosiła się powyżej dołu skali, teraz wcale się nie podnosi. Jeśli to czujnik. Gdzie on jest umiejscowiony, żebym mógł go wymienić.
Dzięki za poradę i Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 20:11   

wskaźnik na desce nie ma nic wspólnego z tymi włącznikami termicznymi w chłodnicy. Czujnik temperatury do wskaźnika na desce jest przy kolanku wylotu cieczy chłodzącej z głowicy (przy pierwszym cylindrze). W SDi ten czujnik ma pojedynczy kabelek i jest wkręcony w kolanko od strony paska wieloklinowego i osłony rozrządu. Nie wiem czy w SD/D jest tak samo, ale podejrzewam, ze tak. Tam szukaj przyczyny awarii wskaźnika temperatury :) a co do tych w chłodnicy ... to jeśli nie ma wtyczek, to podejrzewam, że służą po prostu za zaślepki :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 21:27   

Być może że w SD nie było kabli idacych do tych czujników ale w SDI są, przynajmniej u mnie.
Ktoś kto ma SD by musiał sprawdzić..
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 21:37   

to bardzo prawdopodobne .... w "wojennym" 200 SD panny_migotki nie było żadnych kabli do chłodnicy :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] chłodzenie silnika
zdzisek0o Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Sie 17, 2017 17:34
zdzisek0o
Brak nowych postów [R200] chłodzenie silnika
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Mar 10, 2011 08:22
szoso
Brak nowych postów [r220] Pytanie o ogrzewanie i termostat
arczi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Gru 05, 2014 18:08
arczi
Brak nowych postów [R220] Ogrzewanie - raz działa, raz nie. A zima za pasem.
Rozan99 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Nie Gru 05, 2010 17:02
Rozan99
Brak nowych postów [R220] Źle działa nawiew wewnątrz auta
zywy30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 77 Sob Lut 04, 2012 14:43
Szczygus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink