Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam.Mam pytanie zwiazane z kontrolkami.Po przekreceniu kluczyka w stacyjce zapalaja mi sie kontrolki poduszki,oleju i ladowania.Ale ABS nie.Nie orientujecie sie czy ja mam wogole ABS?Jesli tak to moze jakis bezpiecznik sie przepalil?dzieki pozdro.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 21:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 15:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
podłączam się do tematu. Rover 214 Si 1997 103KM.
Pompa jest, mimo tego nigdy nie widziałem na desce kontrolki ABS.
Auto na śniegu ślizga się, aż "miło". Nigdy nie było najmniejszego bicia na pedale hamulca.
Wpięty bezpiecznik 40, jest nieprzepalony.
Co powiecie na takie coś? Z góry dzięki.
Czeka mnie zakup tarcz i klocków na tył -czy mogę śmiało brać te do wersji z ABS?
masz wykręconą żaróweczkę,i dlatego się nie świeci,też tak miałem,wkręciłem i teraz mi się świeci i nie gaśnie,hamulce brzytwa,ale ABS-u jak nie było tak nie ma,nic na razie z tym nie robiłem ale i tak nie wiedziałbym od czego zacząć,jeśli ktoś wie to proszę o podpowiedż,a cha jeszcze był wyjęty bezpiecznik od Abs-u ten pod maską po jego włożeniu kontrolka zgasła ale po jakimś czasie znów się zapaliła.
_________________ mój pierwszy roverek 220 sdi 1999
ale ABS-u jak nie było tak nie ma,nic na razie z tym nie robiłem ale i tak nie wiedziałbym od czego zacząć,jeśli ktoś wie to proszę o podpowiedż
Witam
Najprościej wystarczy podjączyć pod komputer. Najtaniej: musisz sprawdzić czujniki abs przy gażdym kole oraz pierścienie abs również przy każdym kole. Czujniki sprawdzisz u elektryka za wino. Pierścienie z przodu sprawdzisz skręcając kołami najlepiej na podniesionym samochodzie. Z tyłu niestety z tego co pamiętam trzeba odkręcić tarcze. Chyba że masz bębny to nie wiem. Pierścienie nie mogą być uszkodzone tzn pęknięte bądź z ubytkami zębów. Nawet nadmierna rdza może powodować błąd.
Jeśli czujniki i pierścienie są w porządku pozostaje sprawdzenie pompy.
Pozdrawiam
W moi Roverku przy pękniętym jednym pierścieniu działał Abs.Objawem było stukanie w pedał hamulca przy dohamowywaniu auta,drugim objawem było częste zapalanie się kontrolki abs-u na nierównościach.
Mam jeszcze pytanie,czy jęśli jeden czujnik jest walnięty,lub jeden pierścień to też AbS nie będzie działał
Może tak być.
sprawdź po schematach bezpieczniki - powinny być chyba dwa. (na shchematach jest że bezpiecznik nr2 10AMP pod kierownicu -pierwszy pionowy na dole od lewej. drugi nie wiem)
później kable co idą do czujników w nadkolach (częsta usterka przetarcie w tylnym nadkolu od za dużych kół)
na samym końcu sprawdzić same czujniki i pierścienia (czasem wystarczy wyczyścić czujnik bo zbierze się na nim opiłków i brudu, to samo tyczy pierścienia)
Mam podobny problem - R200, 1.4 16V, 75 kM, rok 2000, nie działa ABS, nie świeci się kontrolka ABS, istalacja ABS jak najbardziej obecna pod maską. Pierścienie, czujniki, bezpiecznik ? Czy elektryk na kompie to sprawdzi ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum