Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 19:06
dziara01 napisał/a:
.Chodzi mi o ilość dymu jaka powinna wylatywać z webasto tak dla porównania.U mnie na wolniejszych obrotach kopci lub parę minut po odpaleniu-czy to norma
U mnie nie dymi w ogóle.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 19:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pokrywa wentylatora jest mocowana na zatrzaski a pokrywa elektroniki jest na wkręty. Zamknięcie próżniowe to bujda . Pokrywa ma wprawdzie uszczelkę ale ma to tylko zabezpieczyć elektronikę przed zakurzeniem czy tez wodą.
U mnie spalin podczas pracy wcale nie widać niezależnie od czasu pracy.
Żadnego próżniowego zamykania tam nie ma - można otwierać śmiało. W trakcie pracy nie kopci. I wygląda że nie będę musiał jeszcze raz rozbierać, bo komputerowe testowanie Webasto, przeprowadzone własnoręcznie w jakiś dziwny sposób usunęło nieodpalanie. Sam jestem zdziwiony.. no ale nie zapytasz czemu tak się stało
Pytania - jak dymi, na biało czy jakoś inaczej? Jeżeli na biało to gdzieś po 2 minutach od odpalenia? I jak długo?
Kopci coraz gorzej Postanowiłem oddać auto do warsztatu bo na moje oko wszystko ok,a wiedza zbyt mała żeby szukać głębiej przyczyny Dziś na krzyżówce nie widziałem czy piesi idą przez pasy taka była mgła z webasto.Dziękuję wszystkim za pomoc.
powiedzcie co może być nie tak.
-Webasto uruchamia się prawidłowo (z silnikiem lub z telestartu)
- zaczyna pompować paliwo i grzeje najpierw na wonluch obrotach (gorące spaliny i słuchać jak huczy). Nie kopci.
teraz problem:
- jak jest trochę ciepły silnik to piec cały czas działa na wolnych obrotach i jest OK niezależnie w jaki sposób go uruchomię (z silnikiem czy z telestatrtu)
- jak jest zimny to po chwili wolnego grzania rozpędza się i... w tym momencie następuje wyłączenie. Pompka paliwa przestaje pstrykać, panel klimy się wyłącza) i piec zaczyna się wietrzyć wydmuchując dym.
Dlaczego zawsze gaśnie płomień przy wchodzeniu na wyższe obroty ? montowałem dwa działające palniki (siatka rozpylająca w dobrym wizualnie stanie). świeca ok, bo zapłon jest za każdym razem prawidłowy.
tak jakby zdmuchiwało płomień jak wiatrak mocniej zaczyna dmuchać.
może to pompka paliwa nie domaga na szybkich obrotach ?
Sprawdziłem ją i jak impulsami ją zasilam to przy każdym impulsie malutka kropelka paliwa spada z wężyka, tak powinno być ?
Czyli jeśli odłączę ten przewód to webasto będzie pracowało pomimo błędów? Czy nie spowoduje to uszkodzenia np. sterownika ? No bo z jakiegoś powodu się wyłącza...
Odłączenie przewodu K-bus (czerwono białego z żółtymi kropkami) na pewno nie może negatywnie wpłynąć na sterownik webasto, ponieważ ten przewód jest potrzebny TYLKO przy testowaniu webasto. Ani ECM, ani BCU nie sterują piecem w R75 - mamy piec analogowy - tak że można śmiało odłączać. Na K-bus zawsze istnieje komunikacja pomiędzy innymi podzespołami samochodu, i jest możliwe (nie wiem tylko z jakich powodów), że ta komunikacja może zakłócić normalną pracę pieca. Piec również może zakłócać pracę innych podzespołów, o czym już kilka razy było pisane na forum. Wyrywać przewód to może za bardzo groźnie brzmi, ale przy pomocy igiełki można go razem z blaszką "wyprosić" z kostki.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 00:31
VMatas napisał/a:
Ani ECM, ani BCU nie sterują piecem w R75
a jednak, za elektryczną częścią w RAVE (pokreślenia moje):
General
Feed from the positive battery terminal (C0192) is supplied to fuse 8 of the engine
compartment fuse box (C0632) on an R wire. Fuse 8 (C0576) supplies a constant battery feed to the FBH (C0926) on an O/R wire. The FBH (C0926) is earthed on a B wire.
When the engine is running, the alternator (C0226) provides the Engine Control Module (ECM) (C0606) a Pulse Width Modulated (PWM) signal on a U wire. When the ECM receives this signal it provides a feed (C0331) to the FBH temperature sensor (C0884) on a N/Y wire. The FBH temperature sensor measures ambient air temperature, and is a normally open switch.
If an ambient air temperature of below 5 °C is measured, the FBH temperature sensor closes. The ECM feed can now flow across the sensor (C0884) to the FBH (C0925) on a S/G wire. On receiving this feed, the FBH will power the FBH fuel pump.
The FBH (C0925) sends a PWM signal to the FBH fuel pump (C0920) on a N/K wire. By varying the rate of pulses, the FBH can control the pump to operate at one of three speeds.
The pump is earthed (C0920) on a B wire.
Nie znam szczegółowych zasad komunikacji ale usunięcie (lub oszkodzenie) komunikacji z ECM może np. spowodować włączanie się (lub przejście przez sterownik w tryb usiłowania włączenia) webasto przy wyłączonym silniku. A to na pewno nie jest pożądane. Nie wiem co to dokładnie Pulse Modulator ale brzmi tak, jakby generowany sygnał nie był niezależnym od okoliczności sygnałem o stałych parametrach a był modulowany - a to może być trudno zastąpić poprzez połączenie "na sztywno" lub usunięcie tego połączenia z ECM.
henryk, ale podkreślony przez Ciebie fragment opisuje sposób pojawienia się +12V na wejściu włącznika termicznego ( czujnika temperatury ). Faktycznie tam napięcie pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika i w przypadku temperatury poniżej 5 st. C i jest podawane na pin 1 lub 3 webasto ( zależnie od typu webasto ). Nie ma jednak żadnego związku z linią K-bus podłączoną do pin 2.
Ponadto rozwiązanie to nie uniemożliwia uruchomienia webasto przy niepracującym silniku a jedynie nie pozwala na załączenie pieca przez włącznik termiczny po włączeniu zapłonu a przed uruchomieniem silnika. W końcu wszystkie rozwiązania ogrzewania postojowego polegają na uruchomieniu pieca w aucie z niepracującym silnikiem i jest to możliwe przez podanie właściwego sygnału do webasto niezależnie od stanu połączenia linii K-bus.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 01:54
robo, możliwe, nie jestem elektronikiem ale komunikacja z ECM opisana jest w dóch miejscach na różnych przewodach:
1. When the ECM receives this signal it provides a feed (C0331) to the FBH temperature sensor (C0884) on a N/Y wire
2. The ECM feed can now flow across the sensor (C0884) to the FBH (C0925) on a S/G wire
Przytoczony przeze mnie opis uzupełniony jest odsyłaczem po szczegóły do instrukcji serwisowych webasto. O tym co na którym pinie się pojawia to już w ogóle się nie będę wypowiadał. Nie musiałem tego na szczęście przerabiać.
Być może masz rację, ale spotkałem się na naszym forum z opisem uszkodzenia ECM przez webasto podczas wpinania lub wypinania wtyczki. Może to był zresztą przypadek. Na wszelki wypadek robiłem to wcześniej wyjmując odpowiedni bezpiecznik.
Nie wiem również dlaczego, ale instalacja automatycznego - czyli uruchamianego na postoju - webasto wymaga automatycznej klimatyzacji i takie rozwiązanie nie było stosowane w samochodach z ręczną klimatyzacją. Automatyczna klima dla odmiany sterowana jest przez BCU. Przyjmując, że do pracy webasto wystarczy jego "ręczne" uruchomienie poprzez zwarcie czujnika temperatury oraz odcięcie z linią sterowania, to nie rozumiem skąd takie ograniczenie stosowania wariantu automatycznego webasto tylko z automatyczną klimatyzacją. W końcu pokrętło temperatury w manualnej klimatyzacji można ustawić na żądanej pozycji a webasto jest wyposażone we własną pomkę, to dlaczego by miało źle działać. W opisie korzystania z automatycznego webasto użytkownik musi decydować o czasie włączenia i pilnować tego, żeby na przykład nie wyładować akumulatora. Czyli to też nie jest taki zupełnie samograj.
Czujnik temperatury zewnętrznej jest podłaczony z ECM. Z ECM idzie informacja czy silnik jest uruchomiony i aktywuje czujnik. W efekcie czujnik temperatury uruchamia piec poniżej 5 stopni oraz po uruchomieniu silnika.
W innych autach z analogowym sterownikiem pieca, czujnik temperatury przeważnie podłączony jest do alternatora.
Ogrzewanie postojowe można zawsze uruchomić niezależnie od typu klimatyzacji.
Najprostszym rozwiązaniem jest podłaczenie wentylatora bezposrednio i wysterowanie jego timerem lub radiowo poprzez przekaźnik. Problem stanowi prędkość obrotowa wentylatora, jak podłączysz go bezpośrednio będzie kręcił sie na maksymalnych obrotach. Wtedy szybko masz akumulatorze. W niektórych autach wentylatory biorą nawet do 50A.
W manulanych klimach podłącznie się pod wentylację z uwzględmieniem regulacji prędkośc obrotowej w niektórych przypadkach nie jest takie proste i wymaga wielu przeróbek.
Nie wiem jak praktycznie wygląda sprawa w R75 z manualna klimą. Myślę, że montaż ogrzewania postojowego jest możliwy.
Popatrzyłem na schematy, panel klimatyzacji i regulacja nawiewem podłączona jest pod BCU. Wyglada na to, że dla manualnej klimy wystarczy podać sygnał na PIN18 BCU. BCU następnie wysteruje z PIN11 przekaźnik i załączy wentylator. Należy zweryfikowac co to za sygnał (może +12V).
Jak wiadomo, schematy w Rave nie są pewne. Więc wszystko jest do weryfikacji w aucie.
Piec Webasto, montowany w R75 jest ANALOGOWY. I jest sterowany sygnalami analogowymi (+12V lub masa, zależnie od modelu i od kontaktu). Zatem mówię, że ani ECM, ani BCU NIE STERUJĄ piecem - no bo jak można im sterować, kiedy wystarcza podać +12V od akumulatora i on się załącza? Przecież nie mamy na akumulatorze modulowanego sygnału? ECM spełnia dokładnie tą funkcje o której pisał kolega robo - załącza piec dopiero wtedy, kiedy silnik jest już odpalony - i dodam jeszcze raz - po prostu podając +12V na czujnik temperatury. Czujnik temperatury w tym przypadku to zwykły termo-włącznik, kontakty którego zwierają się poniżej +5 C i piec wtedy odpala, o czym mówi i poprzez kolegę henryka cytowane zdanie "The ECM feed can now flow across the sensor (C0884) to the FBH (C0925) on a S/G wire" z RAVE. Translator Google tlumaczy to tak: "RSS ECM może teraz przepływać przez czujnik (C0884) do FBH (C0925) na S / G drutu". Trochę śmieszne, ale wszystkim powinno być jasne, że to +12V "może teraz przepływać przez czujnik".
Jest FAKTEM, że przewód K-bus można odłączyć i piec działa - każdy może to sprawdzić sam. Webasto, stawiane w VW najczęściej są cyfrowe i są sterowane przez CAN-bus - zatem niestety nie możemy ich używać w swoich R75 - i może stąd to całe zamieszanie.
Argument, że dla pieca jest wymagana automatyczna klimatyzacja w cale nie udowadnia, że sterowanie piecem jest cyfrowe. Jeżeli zajrzeć do RAVE, to można zobaczyć, że sterowanie klimą odbywa się przekaźnikiem R238 podając +12V na C0793 2 i 3 pin (ATC), co i jest wykorzystane w przypadku automatycznego postojowego ogrzewania (z zegarem lub Telestart'em), a również w naszym z kolega robo rozwiązaniu (Więcej …). Tym przekaźnikiem steruje sam piec przez pin 4, gdzie pojawia się +12V, kiedy płyn zagrzeję się do +30C(typ 66232C), lub od razu po włączeniu pieca (typ 98570B). A tych roverków z pokrętłami było tak mało, że nawet chyba nikomu nie chodziło o rozwiązanie z automatycznym piecem - nawet odpowiedniego schematu nie ma. Jeżeli zająć się to na pewno można byłoby zrobić, tylko czy warto?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 08:20
K-Bus chyba jednak ma duży wpływ. Po odłączenia linii K-Bus kiedy dzisiaj włączyłem webasto z pilota, przejechałem drogę do pracy i wyłączyłem silnik ale niestety panel klimatyzacji się nie wyłączył. Musiałem wyłączyć z pilota.
apples, a jak długo od momentu włączenia webasto jechałeś do pracy ? Bo jeśli krócej niż tryb pracy sterownika to normalne. Sterownik VMatasa działa niezależnie od zapłonu i silnika i pracuje po włączeniu przez ściśle określony czas. I nie ważne czy w tym czasie będziesz spał, oglądał TV czy też jechał samochodem, sterownik swoje odbębnić musi i wyłączy piec po wykonanej pracy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum