Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Problem z hamulcami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
mikel1806 



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Chojnice-Gdańsk



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 17:48   [R420] Problem z hamulcami
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich, otóż od pewnego czasu zauważyłem że osłabły mi hamulce. Nie hamują jak przedtem. Klocki wymieniałem niedawno ale ostatnio usłyszałem przy odpalaniu silnika jak coś świszcze w okolicach pompy. Jak może być przyczyna i jak ją wyeliminować?
Pozdrawiam Michał
_________________
mikel1806
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Sty 29, 2011 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 29, 2011 17:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 29, 2011 17:59   

Może pojawiła się nieszczelność serwa. Wszystkie przewody wchodzące do serwa/pompy hamulcowej są całe? Płyn jest świeży?
Rozumiem że po wymianie klocków hamował dalej dobrze a dopiero później to się stało?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
mikel1806 



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Chojnice-Gdańsk



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:10   

tak po wymianie było ok, przewody są całe a co płynu to powiem szczerze, że nie wymieniałem
_________________
mikel1806
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:15   

No to wymień. Może to być wina płynu. Koszt nie jest straszny.
Kiedy to się stało?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
mikel1806 



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Chojnice-Gdańsk



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:18   

jeżdżę tak dobre półtorej miesiąca :(jaki płyn kupić i jak wygląda procedura wymiany płynu?
_________________
mikel1806
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:20   

Jeśli przewody podciśnieniowe są całe to może pompa wytwarzająca podciśnienie pada? Sprawdź czy rzeczywiście masz gorsze hamulce czy po prostu trzeba mocniej wciskać pedał aby uzyskać taki sam efekt hamowania.

Kolejna możliwość sprawdzenia: przy zgaszonym silniku naciśnij na hamulec i starając się trzymać ze stałą siłą odpal auto. Jeśli serwo, pompa i przewody są OK, to pedał hamulca (zakładając że ciągle na niego naciskasz z taką samą siłą) znacząco się obniży w kierunku podłogi.
 
 
mikel1806 



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Chojnice-Gdańsk



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:29   

rzeczywiście są gorszę, hAMUJE i czuję jak hamulec jakby przepuszczał
_________________
mikel1806
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:31   

mikel1806, poszukaj na forum bo było. Płyn zwykły np. ATE.

marcin316, a co jeśli po postoju samochodu przez kilka godzin pedał idzie kilka cm w dół bardzo lekko bez oporu do pewnego poziomu a później zaczyna się opór. Gdy zaczyna się opór pedał nadal idzie do dołu lecz już nie tak szybko aż do końcowego położenia. Tak jakby gdzieś ciśnienie uchodziło.
Mam tak u siebie, było tak w dwóch R400 które sprawdzałem dla porównania w komisach lecz wydaje mi się to trochę anormalne. Przynajmniej w porównaniu do ojca Vectry i braciaka cytryny (choć tam to już inna bajka).
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
mikel1806 



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Chojnice-Gdańsk



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:33   

no tak ale skąd ten świst w okolicach pompy?
_________________
mikel1806
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:39   

greg-si, u mnie też tak jest ;) ale hamulce są OK, szczególnie jak założyłem zaciski od Pralki i wentylowane tarcze :) Pedał schodził powoli zarówno na starych tarczach i zaciskach jak i obecnie.

mikel1806, możesz też sprawdzić czy z któregoś cylinderka czy zacisku Ci płyn nie wycieka, może masz zapowietrzony układ? Można to wykryć wciskając na zapalonym silniku pedał hamulca. Jeśli przy pierwszym wciśnięciu będzie miękki i wejdzie głęboko, a przy kilkukrotnym energicznym naciśnięciu "urośnie" i nie da się tak głęboko wcisnąć to układ jest zapowietrzony.

Jeśli pojedziesz na stację diagnostyczną to za 20 zł diagnosta sprawdzi Ci siłę hamującą na poszczególnych kołach.
 
 
mikel1806 



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Chojnice-Gdańsk



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:43   

hm, ale czy gdy układ będzie zapowietrzony to będzie coś świstało ? :)
_________________
mikel1806
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:47   

Właśnie to świstanie najbardziej przemawia za nieszczelnością układu podciśnieniowego czyli uszkodzeniu pompki, przewodów bądź serwa. Jak to sprawdzić napisałem wyżej.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 31, 2011 08:22   

Cytat:
greg-si, u mnie też tak jest ;) ale hamulce są OK, szczególnie jak założyłem zaciski od Pralki i wentylowane tarcze :) Pedał schodził powoli zarówno na starych tarczach i zaciskach jak i obecnie.

No to spoko.
Choć wraz uważam że R nie hamuje tak jak powinien.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
merh 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: Lubartów



Wysłany: Wto Lut 01, 2011 21:20   

dołacze swoje grosze do tematu hamulców; nie wiem czy typową,ale napewno częstą u mnie usterką było zapiekanie sie prowadnic zacisków,zarówno przod jak i tył.trzeba je czyscic i smarować,szczegolnie teraz,gdy sa narazone na korozję.

kolejna sprawa- rozumiem że układ hamulcowy i przod i tył tarcze?

wsłuchaj sie dokładnie w ten świst,jesli to nie przewod prowadzący do kolektora,to wywal serwo.wymiana to pewnie jakies 50zł (znaczy koszt serwa)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 01, 2011 22:08   

może nie same prowadnice (jeśli gumki są dobre) a klocki w jarzmie. Tam się też zbiera syf i wystarczy kilka miesięcy (jeśli ktoś robi nieduże przebiegi) żeby klocki siedziały już sztywno.
Do tego mechanizm od ręcznego na zaciskach tylnych. Rdzewieje połączenie linki z tym mechanizmem co owocuje niepełnym odbijaniem ręcznego.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
merh 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: Lubartów



Wysłany: Wto Lut 01, 2011 22:11   

tak jest. widze ,ze usterki typowe. gumki na prowadnicach tez mam dobre i niby szczelne,a mimo tego rdza pęcznieje wewnątrz. zagladam tam profilaktycznie co miesiąc.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z hamulcami
R.mac Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Kwi 04, 2009 00:40
chudson
Brak nowych postów [r420 si] Problem z hamulcami
kamil4993 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 29, 2012 19:46
kamil4993
Brak nowych postów [R420] Problem z hamulcami
Modrato Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Lis 24, 2008 17:23
Modrato
Brak nowych postów [R420] Problem z hamulcami i sterowaniem w czasie deszczu
Lechuu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sie 01, 2014 11:35
Lechuu
Brak nowych postów [R 45] Problem z hamulcami
Monotonny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sie 28, 2016 16:05
Monotonny



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink