Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich, po zapoznaniu się z forum postanowiłem skasować błąd srs który dawno mnie męczy tylko mam dwa problemy.
Pierwszy to problem taki, ze nie wiem gdzie jest wtyczka do wyświetlenia kodu błędu bo jest u mnie inaczej niż w modelach 600
Drugi to jaki opornik wsadzić teraz na miejsce wybitej poduszki aby komputer nie widział błędu.
Jeżeli taki temat już był na forum to bardzo przepraszam ale z tego co widziałem to dla modelu 45 nie bardzo nic było pisane
Pozdrooo
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 14:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pogi, chyba jednak niedokladnie zapoznales sie z forum .
1. Przy tym tym silniku nie da sie wyblyskac bledow - musisz podlaczyc pod komputer (najlepiej dedykowany do Roverkow, tzw. T4 Testbook)
2. Nie skasujesz bledu jesli nie usuniesz przyczyny (SRS-wybita poduszka)
3. Nie lepiej naprawic zamiast oszukiwac komputer?
tu masz podobny temat:
http://forum.roverki.eu/v...3&highlight=srs
to nie jest w porządku że chcesz oszukać układ srs, ktoś kto kupi od ciebie kiedyś auto nie będzie zadowolony
radzę naprawić usterkę jak napisała koleżanka wyżej
dziękuje za szybką odpowiedź, niestety po długich poszukiwaniach znalazłem poduszkę z 2 wtyczkami zamiast jednej i to inną niż obecna w mojej 45 stąd pomysł o deaktywacji poprzez opornik. Czyli podsumowując w rover 45 ani restart srs ani błędów "check engine" nie da się usunąć bez t4 szkoda bo w Katowicach wszędzie gdzie dzwoniłem to nie posiadają tego cuda
[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 17:24 ]
nie jest ok sprzedawanie auta mówiąc, że wszystko jest ok Auto bardzo dobrze służy i jeszcze dobre parę lat nie ma mowy o sprzedaży
jeśli chodzi o błędy silnika to T4 lub kts bosch ale ten drugi nie zawsze chce się połączyć, może zależy od wersji tego komputera
jeśli chodzi o błąd srs to jest samo diagnostyka, usuniesz usterkę i lampka sama zgaśnie
Dokladnie tak jak napisal szoso wyzej. Sam wymienialem u siebie pas od kierowcy bo sie czesto sam zacinal i musialem wypiac wtyczke aby zalozyc nowy pas i po zalozeniu nowego pasa i nie wpieciu wtyczki do czujnika w pasie ( ten czujnik chyba jak wystrzeli poduszka to napina pas, przyciskajac nas do fotela ) zapalila sie kontrolka srs. Wkurzylem sie lekko z faktu iz moze byc jak peugotach ze jak sie zapali to nawet po wpieciu poduchy trzeba kasowac blad sterownika. Ale spokojnie w R tak nie ma, wpinasz wtyczke, w moim przypadku do pasa i konktrolka znika dodam jeszcze ze wczesniej mialem honde civic z 95r coupe akurat z poduszka kierowcy i tez ja wypinalem i tez blad znikal, ale H i R to niemal to samo
W małych roverach (czyli R200 R400 i pochodne czyli r25 itp) komp jest bardzo prosty i rzeczywiście sam kasuje pamięć błędów po usunięciu usterki.
Uniwersalny emulator każdej poduszki lub napinacza to rezystor 2.2ohm.
Obawiam się jednak, że kontrolka i tak nie zniknie bo najprawdopodobniej komputer zarejestrował dane wypadkowe (tzw crashdata), a to samo się nie skasuje.
Tomek1212
A w moim roverku przy "siarczystym" 10 stopniowym mrozie ,po uruchomieniu s-ka zapalała się kontrolka SRS, wcześniej po przekręceniu kluczyka zapalała się i gasła jak zwykle. Pojechałem do specjalisty(niestety bez testbooka) to zdążyła zgasnąć po drodze. Ki czort w tym siedzi?
_________________ Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lut 10, 2011 13:35, w całości zmieniany 1 raz
Coś musi nie stykać, prawdopodobnie wtyczki do napinaczy pod fotelami. Można je przeczyścić szprajem do styków, jednak najlepszym rozwiązaniem jest zalutowanie na stałe.
miałem podobny problem z SRS w roverku, czasami się zapalał w czasie jazdy. Sprawdź czy niczego nie masz pod fotelem kierowcy, jak nie to po prostu dociśnij wtyczkę na zgaszonym silniku i po odpaleniu (jeśli nie jest ona uszkodzona) powinno być ok.
Jeżeli klient nie zgadza się na lutowanie tych wtyczek (jakby nie patrzeć nie powinno się ingerować w układ SRS) to zazwyczaj czyszczę te styki takim oto szprajem
http://www.heikka.fi/kaup...&products_id=35
Zazwyczaj na jakiś czas pomaga (zależnie od czułości sterownika na rezystancję elementów wykonawczych).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum