Forum Klubu ROVERki.pl :: 98 ultimate BP czy 98 Lotos dynamic
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
98 ultimate BP czy 98 Lotos dynamic
Autor Wiadomość
Sylwek 



Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 64
Skąd: Będzin

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 07:32   98 ultimate BP czy 98 Lotos dynamic

Siema tak jak w temacie jaka polecacie benzyne do Rover 25 1.4 mam świeżo silnik po remoncie (koszt duzy mnie wyniosł jesli ktos ciekawy to opisze co wymienilem) i chciałbym dobrac odpowiednie paliwo. jesli temat nie na miejscu prosze zamknac. Dzieki Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 03, 2011 07:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 07:39   

To raczej bez znaczenia którą benzyne będziesz lał :) W sensie czy z BP czy Lotosu
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 08:32   

kzrr napisał/a:
To raczej bez znaczenia którą benzyne będziesz lał W sensie czy z BP czy Lotosu
Dokładnie. Wszystkie paliwa typu Dynamic, Verva V-Power, czy tez Ultimate musza spełniać wymagania tej samej normy.
http://www.lotosdynamic.pl/warunki_techniczne_98
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 09:02   

wystarczy że nie będziesz lał zwykłej 95 która jest w Polsce bardzo marna... ja zalewam tylko i wyłącznie PB98 najczęściej z nestle, auchana lub cerfa nigdy nie było problemów z pracą...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 09:28   

Sam kiedyś oznaczałem akurat oleje napędowe z kilku róznych stacji wedlug którejś tam normy EN-PN i nie licząc nie spełniania warunków labolatoryjnych to wszystkie parametry były zgodne. :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Ruslan 




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 66
Skąd: Warszawa/Praga Płn

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 09:51   

dobryziom napisał/a:
wystarczy że nie będziesz lał zwykłej 95 która jest w Polsce bardzo marna... ja zalewam tylko i wyłącznie PB98 najczęściej z nestle, auchana lub cerfa nigdy nie było problemów z pracą...


Kiedyś lałem 98 z auchan i 2x mi stanął nie dochodząc do czerwonej kreski. Więc nigdy więcej. Co do neste również nie polecam, szybko się spala. Polecam paliwo z orlenu choć też nie na każdej stacji jest ta sama jakość.
 
 
Sylwek 



Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 64
Skąd: Będzin

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 10:23   

ok Dziekuje ! Szerokiej drogi :)
 
 
Dildo 




Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Wawa/Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 11:29   

dobryziom napisał/a:
wyłącznie PB98 najczęściej z nestle,


To chyba jakas czekoladowa ta benzyna.. :P

Ruslan napisał/a:
Kiedyś lałem 98 z auchan i 2x mi stanął nie dochodząc do czerwonej kreski.


Silnik Ci stanął..? To chyba juz wiem czemu mi na poczatku mi sie wyłączał. Myslalem, ze ze niskie obroty trzymam ale kilka razy zdarzyło mi sie ze po prostu dodaje gaz silnik sie kreci ale obroty spadają. Pewnie paliwo, no ale ja tankuje tylko 95 z orlenu albo włąsnie nestea.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 11:48   

Ruslan napisał/a:

Kiedyś lałem 98 z auchan i 2x mi stanął nie dochodząc do czerwonej kreski. Więc nigdy więcej. Co do neste również nie polecam, szybko się spala. Polecam paliwo z orlenu choć też nie na każdej stacji jest ta sama jakość.


ja się nie skarze a ECU jest bardzo czule po strojeniu na zanieczyszczone paliwo raz zalałem chyba na orlenie albo lotosie i samochód dostał takiej czkawki ze musiałem ściągnąć całe paliwo bo balem się ze zakatuje silnik :( Auchana polecił mi Tomi i nie narzekam :)

[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 11:48 ]
Dildo napisał/a:
dobryziom napisał/a:
wyłącznie PB98 najczęściej z nestle,


To chyba jakas czekoladowa ta benzyna.. :P



hehe i to z orzeszkami:p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lut 03, 2011 15:29   

To co u mnie sie działo po 95 na Lukoil to koszmar, obroty falowały czasem, auto co chwila się dławiło,szarpało gasło często przy ruszaniu. Akurat miałem kumulacje tego wszystkiego jednego dnia jak auto stało tydzień pod blokiem. Pojechałem na shella wlałem 100 oktanów auto jak nie moje :wink:
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 03, 2011 15:34   

Do 75 ja leje u ruskich na lukoilu bo maja taniej jak polska żydomasoneria i dobre paliwo. Do mazdy to i podejrzewam ze jakbym nasikał do baku pojedzie:) jeździ mazda na wszystkim:)
 
 
shudder 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Brzesko/Kraków



Wysłany: Czw Lut 03, 2011 21:48   

Ja ostatnio ze względu na ceny paliw leje 95 z auchana'a w Krk i nie narzekam (czyt. nic mi się z autem nie dzieje złego). Wcześniej tankowałem praktycznie tylko na BP też 95 i różnicy nie widzę. :roll:
_________________
Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 23:40   

Też kiedyś myślałem że paliwo z Shella jest najlepsze a te wszystkie stacyjki "no name" omijałem szerokim łukiem....aż do czasu kiedy w radiu usłyszałem audycję na temat jakości paliw w Polsce. Z testów wyszło że 96% stacji (w tym stacje "no name") ma jakościowo takie samo paliwo. Zainteresowałem się bardziej tematem i poszperałem w internecie...wszystkie artykuły jakie znalazłem potwierdziły informację z radia....teraz leję tam gdzie najtaniej i wszystko jest OK.
Wydaje mi się, że problemy z samochodem po zatankowaniu "lipnego paliwa" związane są raczej z pechem i np dostaniem się wody do baku lub jakiegoś farfocla a nie na prawdę lipnym paliwem.

Co do paliw typu: verwa, ultimate, racing itp. na interi był ostanio artykuł, że sprawdzali samochody na hamowni najpierw na zwykłej 98 a potem na paliwach "super"...różnice mieściły się w granicach błędu pomiaru......chyba nie ma co przepłacać ;P
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Lut 19, 2011 09:24   

Cytat:
Co do paliw typu: verwa, ultimate, racing itp. na interi był ostanio artykuł, że sprawdzali samochody na hamowni najpierw na zwykłej 98 a potem na paliwach "super"...różnice mieściły się w granicach błędu pomiaru......chyba nie ma co przepłacać ;P
W tych paliwach nie tyle chodzi o zwiększenie mocy (bo jest niezauważalne w zasadzie) ile o czystość samych paliw.
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 19, 2011 10:23   

A no jako "czyściciela" układu to sam czasem wleje trochę jakiejś verwy na pusty bak ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lut 19, 2011 16:43   

plemaster napisał/a:
Też kiedyś myślałem że paliwo z Shella jest najlepsze a te wszystkie stacyjki "no name" omijałem szerokim łukiem....aż do czasu kiedy w radiu usłyszałem audycję na temat jakości paliw w Polsce. Z testów wyszło że 96% stacji (w tym stacje "no name") ma jakościowo takie samo paliwo.


dopóki go u siebie nie przeczyszcza...

plemaster napisał/a:

Co do paliw typu: verwa, ultimate, racing itp. na interi był ostanio artykuł, że sprawdzali samochody na hamowni najpierw na zwykłej 98 a potem na paliwach "super"...różnice mieściły się w granicach błędu pomiaru......chyba nie ma co przepłacać ;P


w zwykłym słabym silniczku wzrostu mocy nie zauważysz to normalne jednak przy jednostkach turbodoładowanych wzrost jest wyraźny... poza tym tu bardziej chodzi o kulturę pracy silnika i co za tym idzie mniejsze spalanie...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 19, 2011 20:06   

dobryziom napisał/a:
w zwykłym słabym silniczku wzrostu mocy nie zauważysz to normalne jednak przy jednostkach turbodoładowanych wzrost jest wyraźny


Z tego co pamiętam test robili na Subaru Imprezie WRX
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 19, 2011 22:47   

w tych paliwach głownie nie chodzi o podniesienie mocy, lecz o prace silnika oraz jest mniejsze prawdopodobieństwo samozapłonu, spalania stykowego/ detonacyjnego
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 11:59   

plemaster napisał/a:
dobryziom napisał/a:
w zwykłym słabym silniczku wzrostu mocy nie zauważysz to normalne jednak przy jednostkach turbodoładowanych wzrost jest wyraźny


Z tego co pamiętam test robili na Subaru Imprezie WRX


to piszą bajki ja mogę powiedzieć z własnego doświadczenia ze wzrost jest widoczny... nie mówiąc o tym ze zatankowanie PB95 w wypadku mojego samochodu skutkuje falowaniem obrotów nierówną praca itd... raz popełniłem taki błąd... w Polsce jakość paliwa PB95 jest żenująca.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 02:36   

dobryziom napisał/a:
to piszą bajki ja mogę powiedzieć z własnego doświadczenia ze wzrost jest widoczny... nie mówiąc o tym ze zatankowanie PB95 w wypadku mojego samochodu skutkuje falowaniem obrotów nierówną praca itd... raz popełniłem taki błąd... w Polsce jakość paliwa PB95 jest żenująca.

A kiedy ostatnio wymieniałeś cewkę zapłonową ?
_________________
desperado67
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink