Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Niestety przyszedł czas na wymianę chłodnicy w moim Roverku, nagle uciekł mi płyn z układu, okazało się że jest dziura u samego dołu chłodnicy (jakiś tam plastykowy zbiornik jest czy coś takiego), sypałem uszczelniacza ale efektu nie dał, długie poszukiwania chłodnicy w necie spełzły na niczym, nawet u Tommiego nie ma.
Zacząłem chodzić po sklepach w Nowym Sączu i o dziwo znalazłem już w pierwszej hurtowni i od razu zamówiłem, gościu mówi, że 330zł ale po rabacie będzie coś taniej....wydaje mi się super cena, pasuje podobno też do Accorda z tym silnikiem.
Teraz pozostaje kwestia wymiany, mam tylko wątpliwość czy dostanę się do niej bez ściągania całego przodu (w silnikach benzynowych sie da z tego co czytałem na forum). Szukałem tematów z wymianą chłodnicy w moim silniku ale nie było żadnego, mam wersję z klimą,
ma ktoś w tym temacie doświadczenia?
Jeśli tak to proszę o pomoc, po wymianie u siebie sam coś dopiszę i będzie w sam raz do manuala dla potomnych
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 08, 2011 20:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja już przerabiałem u siebie wyciaganie chłodnicy. Za łatwo to nie jest ale da się zrobić
Musisz wykręcić obydwa węże łączące silnik z intercoolerem. Wyjąć akumulator i wykręcić obudowę filtra powietrza. Odkręcić dwie śrubki które trzymają chłodnicę (widać je zaraz po otwarciu maski, po obu stronach zamka).
I teraz masz dwie opcje żeby wyjąć chłodnicę:
1.Odkręcić chłodnicę od intercoolera (dwie dość ciężko dostępne śruby jak dobrze pamiętam na torxa) i wyciagać ją w stronę filtra powietrza którego wykręciłeś.
2.Żeby chłodnica wyszła razem z intercoolerem trzeba będzie wymontować podstawę akumulatora bo inaczej nie wyjdzie (tak tam ciasno...)
Od dołu nie próbowałem wyciagać to nie wiem czy łatwiej. Tak musisz jeszcze wentylator odkręcić ale to pestka. Odłączyć wtyczkę, odkręcić dwie śrubki, które są na wierzchu i wyciagasz go do góry
w innym temacie podano mi schemat do mojej chłodnicy i zamówiłem z identycznym schematem ale tata był odebrać i mówi że to całkiem inna, nie ma miejsca na czujniki temperatury i ma wlew od góry, mają szukać jeszcze ale tracę nadzieję w to że uda mi się zakupić nową chłodnice
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 23:13
myślałem o klejeniu tzn spawaniu plastyku ale to jednak później zawsze strach czy czasem nie puści, znajomy spawał zbiorniczek wyrównawczy i po miesiącu od nowa dziura,
poza tym ja tej dziury jeszcze nawet nie widziałem tylko mechanik, niestety w tygodniu pracuje i dopiero w sobotę popatrzę sam gdzie to dokładnie puściło i jak się sprawy mają.
jeśli nie kupie nowej to wymontuje w końcu starą i będę kombinował
mam już konkretniejsze informacje w sprawie mojego zamówienia, dość dziwna sprawa. Sklep w którym byłem zamówił w Inter Carsie dokładnie tą chłodnicę którą pokazałem w linku, czyli taką jaka powinna pasować do mnie. Paczka przyszła, wszystkie oznaczenia na opakowaniu takie jak z zamówienia, a w środku chłodnica nie nadająca się do mojego ROverka, więc pracownik razem z moim ojcem porównali kody z opakowania z kodami z chłodnicy i się zgadzają. Wpisali ten kod tam w swój system i rzeczywiście pokazało im inną chłodnicę. Czyli niby paczka aby się zgadzała z zamówieniem. Wychodziło by że zamówiono złą chłodnicę, więc gościu w sklepie chce zamawiać jeszcze raz, wchodzi tam w te swoje systemy, sprawdza schematy i jest chłodnica do mojego roverka, porównuje kody i się zgadzają z chłodnicą która przyjechała zamówiona czeski film. Mieli to dziś wyjaśnić i jutro będę wiedział czy dostanę w końcu odpowiednią część
Dołączę się do tematu ponieważ nie mogę założyć nowego...
Witam Wszystkich serdecznie..
Jestem szczesliwym posiadaczem małego ,,dzika" tzn roverka 220..
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lut 10, 2011 14:19
Rozan99, a powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa z drugim wentylatorem od strony atrapy ? trzeba go wcześniej odkręcić czy wychodzi razem z chłodnicą? a może jest mocowany jeszcze inaczej?
Tamtego drugiego nawet nie ruszasz. On jest przyczepiony do chłodnicy klimatyzacji i nawet nie ma styku z chłodnicą wody. Musisz wyciagnąć tylko ten duży wiatrak co jest na widoku między chłodnicą a silnikiem.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lut 10, 2011 21:46
odstaje ale poszukaj sobie w Inter Cars częsci do naszego autka, wejdziesz na chłodnice i jest zamiennik podany z firmy NRF, i ma identyczne rozmiary jak ten do 45 z eGaraz
498x320x32
[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 21:46 ]
czekam tylko na potwierdzenie kogoś kto ma pewność że chlodnica podejdzie bo nie wiem jak w iDT jest z tymi czujnikami temperatury, czy jak kupie do 45 to nie bede miał tych wejść na czujniki zaślepionych
Na allegro też są do 45, np. TU. Na oko wygląda identycznie jak z R220, dziury na czujniki tez ma, tylko wiem że u mnie w chłodnicy dolne kolanko jest wygięte pod kątem do góry, a w tej chyba jest na wprost więc nie wiem czy nie oprze się na dolnej belce.. Cieżko powiedzieć, ale porównując fotki chłodnicy z 220 i 45 to widać że dolne kolanko jest gdzie indziej umiejscowione i w 220 jest wygięte do góry. Wydaje mi się też że patrząc na zdjęcie to w 220 dolna prawa nóżka jest bardziej po lewej stronie, a w 45 bardziej po prawej (przy brzegu chłodnicy). Więc chyba nie będzie pasować.. ale pewności nie mam.
W załączniku jest foto chłodnicy od 220sdi tylko że wersja z zaślepionymi otworami na czujniki (najlepiej zapisać sobie to zdjęcie i póżniej powiększyć to będzie lepiej widać)
wroblikns, powinieneś kontynuować jeden temat a nie piszesz w kilku i robisz zamieszanie
dlaczego uparłeś się na chłodnicę z 45?
zobacz ta do 400 ma takie same wymiary i ma otwory pod czujniki
http://moto.allegro.pl/ch...1446095722.html
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią Lut 11, 2011 08:38
szoso420, przepraszam za zamieszanie wyszedłem z założenia że do działu R200 nie zawsze zaglądają posiadacze 400/45 a chcialem się też takich osób poradzić
dzięki wielkie za tego linka, tylko teraz czy ta dolna nóżka będzie pasować do r220? czy faktycznie u mnie jest podgięta do góry i ta z 400 będzie kolidować? dopiero jutro bede miał dostęp do samochodu i wymontuje starą chłodnicę
Ostatnio zmieniony przez wroblikns Pią Lut 11, 2011 09:22, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum